Hiányzott a Toyota RAV4 Hybrid a portfólióból, ez tény: a japán gyártó idejekorán felismerte a lehetőségeket, és piacra dobta az egyik legnépszerűbb SUV benzines-villanyos alternatíváját. Egyébként is jót tett a korábbi facelift, a hibrid hajtás pedig jól kielégíti az igényeket.
Több hasonszőrű szegmens-képviselővel összehasonlítva a Toyota RAV4 Hybrid egy képzeletbeli dobogó csúcsa felé kacsintgat, főként, hogy nem igazán létezik más hibrid a kategóriában; ennek megfelelően előnnyel indul a versenyben. Mindehhez nagyban hozzájárul a félreismerhetetlenül egyedi formavilág, a csak és kizárólag a Toyota modelljeire jellemző karakterisztika (külső), valamint a kifejezetten élhető enteriőr. Nem beszélve a kettős hajtáslánc előnyeiről, de arról majd lejjebb értekezünk.
Markáns formavilág jellemzi a Toyota RAV4 Hybrid-et, ez lerí máris a front részleteinek elemzésénél: félkörívet formázó hűtőmaszk-vonallal (felül) domborít a dizájn, a vonulatba szorosan beletartoznak a a keskenyre húzott lámpatestek, a LED menetfénycsíkok dominálnak, valamint a közrefogott Toyota-embléma. A lökhárító vonala felett azért még kialakítást kapott egy beömlő-kiegészítés, mely lefelé folytatódik trapéz alakzatban, így a vizuális összhang jól fonódik a többi részlethez, a terepes jelleg pedig már itt teret nyer az alsó ívek lezárásánál (mattezüst árnyalatú, fémes hatású műanyag berakás). A ködlámpafészkek bal- és jobb oldalra lettek beszúrva, a már megszokott keskeny, háromszög alakzatot hordozva.
Jól ismert formavilág, jellemzően a Toyota jelenlegi modellpalettájára
Az oldalvezetés nem vonultat fel különösebben kirívó vizuális hatást, a hagyományos SUV-jelleget hagyták érvényesülni a formatervezők.
A tetővonal hátrafelé csökken, a C oszlop vastagsága elenyésző, míg az oldalablakok felületét alulról határoló övvonal felfelé halad, majd a záró C résznél érnek össze. A kerékjárati ívek a terepes jellegzetességeknek megfelelően hatalmasak, a tesztautó 18 colos felnijei jó választásnak bizonyultak – kiváltképp, ha az összhatást nézzük, kellemes a szemnek; valamint a menetkomfort terén sem kell sokat áldoznunk a kellemes külső rovására. 1845 milliméteres magasságából látszik egyébként, hogy a Toyota RAV4 Hybrid valóban hordozza a SUV elemeket, hiszen a magas építés kötelező érvényű ebben az osztályban.
Minimalista, de nem bántóan: játék a prémiumos jelleggel
Általában puritán utaskabin jellemzi a japán márkák arculatát, a Toyota RAV4 Hybrid-nél is megvan az a már-már kötelező minimalizmus, ami elvárt.
Ugyanakkor a prémium hatás is előtérbe kerül, a varrott bőrfelületek (kormánykerék, váltógomb, középkonzol egészen a kesztyűtartóig, maga a cockpit egyes részei), valamint a felszereltséghez megfelelően bőrkárpitot kapott első és hátsó ülések kialakítása is magáért beszél. Apropó, ülések: kényelem, jó állíthatóság/testreszabhatóság a jellemző, a hátsó ülések hátlapjainak dőlésszöge is megfelelő, a párnázottság optimális, nincs a feljebb már emlegetett fapados érzet utazás során.
Kategóriájában a Toyota RAV4 Hybrid egyértelműen viszi a prímet férőhely tekintetében, még akkor is, ha tudjuk, a hibrideknél néha áldozni kell a beltér kialakításánál. Tehát teljes mértékben azonos az utastér kapacitása bármely más márka hagyományos hajtásláncú résztvevőiével, jellemzően ugyanakkor túl is mutat ezeken.
Elöl a térd- és vállterek nagyok szintén, csakúgy, mint a mindkét traktusra jellemző fejterek.
A vezetőállás az építésből adódóan magas, ezáltal jó a kitekintés, a kezelőszervek mind kézre esnek, az információs kijelzők szintén jól közvetítenek. A CVT váltókar könnyedén kezelhető, kisebb megszokást igényel a pozíciók kapcsolása az egyedi retró kialakítás miatt, ilyet láttunk már kismilliószor, főként a Toyota felhozatalában, vagy egyes USA-modellek esetében.
Közhely: a Toyota RAV4 Hybrid nyilván szabadidőautó, ennek megfelelően fontos, hogy rendelkezésre álljon számos rakodó, pakolóhely. A csomagtér 505 literes, bővíthető 1620 literig, ami ugye nem elhanyagolható számadat, még alaphangon sem. Rekeszek, hálós zsebek rendelkezésre állnak, úgyhogy hiányt e téren sem szenvedünk, ha a Toyota RAV4 Hybrid-et választjuk.
Jól bevált receptúra a hibrid hajtásért
Városi araszolgatásoknál, reggeli kiállásnál a garázsból, lámpáktól való elstartolásoknál nagy segítség ez, hiszen a masszívabb energiafelvétel majdnem minden esetben a villanymotoré. Van lehetőség ECO, Normal és Sport módban közlekedni, értelemszerűen az ECO a legvisszafogottabb (menettulajdonságokat és fogyasztást tekintve), Sport-ban viszont meglepően fürge tud lenni a Toyota RAV4 Hybrid.
Gazdaságosság
Összehasonlítva akár egy hibrid hajtású Prius-szal, vagy Auris-szal – ég és föld.
Fogyasztás tekintetében jók a benyomások.
A Toyota RAV4 Hybrid leginkább városi környezetben érzi jól magát, mint minden hibrid, vagy tisztán elektromos autó, ha sikerül hosszabb szakaszokat megtenni tisztán elektromosan, úgy 5.5-6 literrel számoljunk 100 kilométerre. Országúti környezetben, jelentős rásegítéssel 4.9 liter/100 kilométeres átlagértéket konstatáltunk, autópályán fix 130 kilométeres tempónál viszont már 8.8 literes átlag született.
2016 Toyota RAV4 Hybrid 4WD specifikációk
Motor
Motortípus: Atkinson-ciklusú benzines szívómotor, teljes hibrid hajtáslánc
Lökettérfogat: 2494 cm³
Maximális teljesítmény: 155 LE @ 5700 ford./perc, összteljesítmény: 197 LE
Maximális forgatónyomaték: 210 Nm @ 4200 ford./perc
Erőátvitel: összkerékhajtás, fokozatmentes CVT automataváltó
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4605 mm
Szélesség: 1845 mm
Magasság: 1675 mm
Tengelytáv: 2660 mm
Első gumik mérete: 235/55 R18
Hátsó gumik mérete: 235/55 R18
Tömeg, üresen: 1690 kg
Össztömeg: 2295 kg
Csomagtartó mérete: 501 liter, bővíthető 1633 literig
Üzemanyagtartály mérete: 56 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 180 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.3 másodperc (gyári), 8.4 másodperc (saját, mért eredmény)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 5.6 l/100 km
Országúti: 4.9 l/100 km
Vegyes: 5.7 l/100km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 5.1 l/100km
Országúti: 4.9 l/100km
Vegyes: 5.1 l/100km
CO2 kibocsátás: 118 g/km
Még több információ a Toyota magyarországi importőrének weboldalán található.
Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.
Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág