Annyi előnye van a ma divatos irányzatnak, hogy a kisautók egyre nagyobbak lesznek, a nagy autók pedig egyre kisebbek. Hogy is van ez? Ráadásul a trendet az árak nem követik. Toyota Yaris 1.5 Hybrid teszt.
Bátran kijelenthetjük, az jár jól, aki kisautót szemel ki magának. Nem vicc, akár 4 millió forintért ugyanazt a minőséget kapjuk (lásd kijelző panel, audio rendszer, tempomat, start-stop rendszer, vészfék asszisztens, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, TPWS guminyomás ellenőrző asszisztens, SRS oldallégzsákok, függönylégzsákok, vezető oldali térd légzsák, elektromosan állítható bőrülések, HAC hegymenet elindulássegítő, stb.) mint akár 8-10 millió forintért.
Ennek az irányzatnak a legjobb példája az új Yaris. Az 1999-ben debütált első generáció csomagtartója, ülései és kalaptartója anno ébresztett némi kételyt a minőséget keresők körében, aztán persze 2-4 év alatt ez a kétely szertefoszlott, hiszen a Toyota minőség akkor kezdett igazán szembeötlő lenni, amikor európai márkatársai úgymond lecsúsztak.
Gondoljunk csak arra, hogy mennyire imádták először a nők, majd később a praktikum és minőségi összeszerelés miatt mi férfiak is a Yarist, mialatt az európai és főleg német konkurrensek kisautó szegmensben pofont kaptak eladásaik terén. Az addig csak amerikaiak és öregemberek által kedvelt Toyota (ebbe beleértve az összes típusát) végleg belopta magát az európaiak szívébe és ez arra bátorította a japán gyártót, hogy ő is rálépjen arra az útra, amelyet európai –főleg a francia – gyártók már rég megléptek: azaz legyen bátor és 3-4 évente hozzon ki egy újabb generációt.
A Yarist nagyban erősítette az Avensis és főleg a Prius makulátlan minősége, amely által mára a Toyota szlogenje tényleg valóra vált:
Élen a megbízhatóságban!
És ez a jól felépített karrier létrehozta cikkünk csinibabáját, az új Yarist. Az általunk tesztelt Selection, Senso Smart csomaggal kiegészített példány véletlenül egy kék színű, 5 ajtós, teljes hibrid rendszert kapott (1,5 literes Atkinson-ciklusú benzinessel, s a hozzá tartozó hibrid hajtáslánccal összesen 4,5 literes átlagfogyasztást produkált.
Nem túl nagy, de családbarát
Kívülről ránézésre nem, de belülről mégis családi autónak mondható. Ugyanis a Yaris 1-hez képest a csomagtartója durván 160 százalékkal nagyobb lett (mindenféle hátsó üléssor tologatás nélkül) 279 literes. Saját tömege 1100 kg, össztömege pedig 1565 kg lett. Elöl-hátul tárcsafékek. Végsebessége már aszfaltbetyároknak is príma, hiszen 165 km/h. A mindenféle extrával és rettentő kényelmes ülésekkel feltuningolt autó egy olyan kategóriát teremtett, hogy alapvetően az ószeresek és festők kivételével bárkinek megfelelhet, ugyanis 4 ember 6 bőrönddel vígan elfér. Van benne prémium audio, sőt a ráfutásos balesetet kiküszöbölő PCS biztonsági rendszer is, ami eddig csak a nagy autók világában volt elérhető extra.
A rendelhető extrák tárháza pedig szinte végtelen:
A COMFORT CSOMAG tartalma:
-Ködlámpák elöl
-Tolatókamera
-Elektromos ablakemelők elöl és hátul
-Kétzónás automata digitális légkondicionáló*
-Hűtött kesztyűtartó*
A TREND COMFORT CSOMAG extrái:
-Sötétített oldalüvegek hátul
-Feketére fényezett hűtődíszrács
-Zongoralakk színű ajtódíszcsík
-15″ könnyűfém keréktárcsák
-Projektorlencsés fényszórók*
-Ködlámpák elöl
-Tolatókamera
-Elektromos ablakemelők elöl és hátul
-Kétzónás automata digitális légkondicionáló*
-Hűtött kesztyűtartó*
SENSO SMART CSOMAG (STYLE MODELLHEZ):
-Intelligens kulcs rendszer (első ajtók és csomagtérajtó)
-Nyomógombos indítás
-Elektromos ülésfűtés elöl
-Elektromosan és automatikusan behajtható külső tükrök
SENSO SMART CSOMAG (SELECTION VÁLTOZATHOZ):
-Intelligens kulcs rendszer (első ajtók és csomagtérajtó)
-Nyomógombos indítás
-Elektromos ülésfűtés elöl
-Elektromosan és automatikusan behajtható külső tükrök
-Szürkületérzékelő
-Elektrokromatikus, automatikusan sötétedő belső tükör
A hibrid mellett van más alternatívánk is
Fentiek alapján mindenképpen érdemes kipróbálni egy új Yarist. Ha netán nincs pénzünk egy a hybrid megvásárlására, bőven megelégedhetünk az 1496 ccm-es, DOHC 16 szelepes benzines kivitellel, hiszen mindenben hozza a prémium autók szintjét, biztosan nem fogunk benne csalódni. Egy négytagú család hűséges társa lehet jó néhány éven keresztül, ahogy 1999-től elődje éveken keresztül bebizonyította, a makulátlan minőség árban nem feltétlenül elérhetetlen.
2017 Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT specifikációk
Motor
Motortípus: soros elrendezésű négyhengeres VVT-i benzinmotor
Lökettérfogat: 1497 cm³
Maximális forgatónyomaték: 111 Nm
Teljes hibrid rendszer kombinált teljesítménye: 101 LE @ 4800 ford./perc
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, fokozatmentes e-CVT váltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 3945 mm
Szélesség: 1695 mm
Magasság: 1510 mm
Tengelytáv: 2510 mm
Első gumik mérete: 195/50 R16
Hátsó gumik mérete: 195/50 R16
Tömeg, üresen: 1100 kg
Megengedett össztömeg: 1565 kg
Csomagtartó mérete: 1150 literig bővíthető
Üzemanyagtartály mérete: 36 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 165 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.8 s (gyári), 11.9 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 4.2 l/100 km
Országúti: 4.4 l/100 km
Vegyes: 4.2 l/00 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 3.1 l/100km
Országúti: 3.3 l/100km
Vegyes: 3.1 l/100km
CO2 kibocsátás: 75 g/km
Bővebb információ a Toyota magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Duplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország Utómunka hardver: Acer, ASUS