Site icon AutóAddikt

[TESZT] Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line – új szellemiség, új megközelítések?

Közhely, de tány: az új Volkswagen Arteon alapvetően a Passat CC újragondolt alternatívája. Vagy ha jobban tetszik: Passat CC reloaded. Vagy inkább a letűnt Phaetonra hajaz inkább? Döntse el mindenki maga, viszont az biztos, hogy remek zászlóshajót álmodott a wolfsburgi konszern. Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line teszt.

Első blikkre mi tűnik szembe, ha körbejárjuk az autót? Nyilván lapossága, kecsessége – ez így is van rendjén, hiszen a sportos mivoplt áll első helyen az Arteon esetében. Jól érzékelhető, hogy a dizájnerek kiemelt figyelmet fordítottak arra, hogy az összhatás valami olyan kupés, ugyanakkor nagyautós prémumjelleget hordozzon, amely felsőbb kategóriákba sorolhatja a modellt minden gond nélkül. Úgy, hogy közben az árcédulán szereplő összeg sem szökell az egekbe, megtartva szuverenitását a szegmensben.

Tesztelt Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line modellünk orr-kialakítása máris sokat sejtet. Dinamizmus, fiatalos lendület fémjelzi az autó szellemiségét máris ezen a ponton, a hűtőmaszkra rajzolt R-Line plakett erősíti mindezt az érzetet; a lámpatestek vonalvezetése pedig egyenesen lenyűgöző. Két részre osztott egységet kapunk, melyek belesimulnak a hűtőmaszk rácsozatába, különleges egységet képezve az egész mellső felülettel.

Eltalált tálalás, körítés

Az alsó részen helyet foglaló légbeömlők is passzolnak az összképhez, itt leginkább az élces vonalak jellemzők – az egységet mindössze a magas ívet kanyarító sárvédőívek törik meg. Viszont az egész tálalás érdekes elegyét ez adja alapvetően, optimális párhuzamot vonva a kaszni teljes kialakításával.

Jellemzően oldalnézetből köszön vissza leginkább az új Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line valódi egyénisége. A tetőív csapott, B oszlop ugyan van, de az ajtók üvegfelületeinek nincs kerete, így még vonzóbbá téve az Arteon-szellemiséget.

Mivel az Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line valódi sportlimuzin, ezért a hátsó traktus is ebbe az irányba indul: klasszikus csomagtér-kialakítást kapunk, a Passat jellegzetességeivel, ugyanakkor az Arteon újragondolt gömbölydedebb formavilágával.

Jól érezhetően folytatódik az Arteon-jellegzetességeket felvonultató kör az autó faránál is, bár érzésünk szerint itt már nem volt akkora az elán tervezésnél. A koncepció itt is követi a letisztult lényegiséget, nincs semmilyen túlcicomázott részletmegoldás. A csomagtartófedél szinte észrevétlenül símul környezetébe, a hátsó lémpaburák kissé túlnyúlt komplexitást hoznak, a kocsiszekrény alsó területein jobb- és baloldali kipufogódíszek kaptak helyet. Szigorúan krómozott megközelítéssel – az ezüstös tónusok alapvetően az egész autót meghatározzák.

Belevaló választást jelenthet túrázáshoz is

Utazni jó a Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line fedélzetén. Ehhez az alaphangon 563 literes csomagtartó tesz hozzá rengeteget (1557 literig bővíthető). Az R-Line adta pluszok magukárt beszélnek: sportosabbra húzott ülések és műszerfal, egyedien felcímkézett háttámlák, sportpedálok és a többi. Mindez a sportos hangulat nem von le a komfortból, mindkét üléssor messzemenően kényelmes és élhető. A vezetőállás rendkívül jól pozícionált, szinte bármely testalkatra kitűnően személyre szabható, jó a kitekintés. Az A oszlopok megfelelően vékonyak, így a teljes útkép folyamatosan belátható.

Műszeregységek tekintetében a Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line -nál ismételten a letisztult, leegyszerűsített megvalósítás volt az elsődleges, az egész kialakítás vezető- és utasbarát.

Az R-Line bilétával ellátott kormánykerék markolatra tökély, az állíthatóság szintúgy; minden a sofőr keze alá dolgozik menet közben. Még akkor sem kell hosszú perceket eltölteni az autó értelmezésével, ha pár pillanattal előtte még egy merőben más karakterisztikájú kocsiban ültünk.

Említettük feljebb, hogy a Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line remek utazóautó. A lábterek hatalmasak – ez nyilvánvalóan a terjedelmes tengelytávnak köszönhető elsősorban. Fejtér is van, bőven, bár hátul meg kell kötni azért a klasszikus kompromisszumokat, köszönhetően a kupés fazonnak: a C oszlopnál már jelentős lefeléívelés tapasztalható.

A legkisebb, 150 lóerős dízellel is rendben van

150 és 240 lóerős TDI, valamint 280 lóerős TSI motorokkal lehet jelenleg konfigurálni a Volkswagen Arteon-t. Tesztautónk a legkisebb, 150 lovas 2 literes gázolajost kapta, 340 Newtonméteres maximum forgatónyomatékkal megspékelve. A hajtáslánchoz egy hétfokozatú DSG duplakuplungos automataváltó társult, az erőátvitel pedig az első kerekeket hajtotta.

9.1 másodperces sprintet produkáltunk a Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line-nal, ami egyrészt a 150 lovas TDI kellemes képességeit helyezte rögvest előtérbe, másrészt a DSG váltó is jól tette dolgát. REakciókésések még mindig tapasztalhatók felváltásnál, kicsit hiányzott az a finomság, amely elvárható már ebben a kategóriában.

Meglepően jó fogyasztást produkált a Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line tesztautó: városi környezetben mindössze 5.7, orszáhúton 3.9 literes adatokat rögzítettünk. Utóbbi hajszálpontosan megegyezett a gyári specifikációkban szereplővel, úgyhogy elmondhatjuk: nagyautós jellege ellenére igazán pénztárcabarát tud lenni az Arteon 150 lóerős dízele, ha a fenntartási költségeket nézzük.

Nem drága

Egyéb téren is piacbarátnak definiálható a Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line: így, a legdrágább felszereltséggel 13.5 millió forint környékén áll meg az árkalkulátor, visszafogottabb konfiggal, alapáron sem érjük el a 11 millió forintot.

2018 Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line specifikációk

Motor

Motortípus: soros turbódízel motor

Lökettérfogat: 1968 cm³

Maximális teljesítmény: 150 LE @ 3500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 340 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hétfokozatú DSG automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4862 mm

Szélesség: 1871 mm

Magasság: 1427 mm

Tengelytáv: 2837 mm

Első gumik mérete: 245/45 R18

Hátsó gumik mérete: 245/45 R18

Tömeg, üresen: 1543 kg

Megengedett össztömeg: 2170 kg

Csomagtartó mérete: 563 liter, 1557 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 66 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 220 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.1 s (gyári), 8.9 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.8 l/100 km

Országúti: 4.8 l/100 km

Vegyes: 4.8 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.3 l/100km

Országúti: 3.9 l/100km

Vegyes: 4.4 l/100km

CO2 kibocsátás: 114 g/km

Bővebb információ a Volkswagen magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS
Exit mobile version