Főoldal Autóteszt Volkswagen Volkswagen e-Golf – ha kell, kirohan a világból

[TESZT] Volkswagen e-Golf – ha kell, kirohan a világból

Manapság ugye egyre népszerűbb az elektromos autózás, az okokat és tényeket most (újra) nem vesszük véka alá. Elég az hozzá, hogy akkor teljes az összkép, ha a kiválasztott tisztán elektromos autó kedvező ár-érték aránya mellett remek hatótávval bír. Nos, a Volkswagen e-Golf pontosan ilyen.

Alapvetően ma egy tisztán elektromos személyautó úgy 180 kilométert tud megtenni, és ez nem a gyárilag előirányzott adat. Persze ez leginkább a téli mért értékekre vonatkozik, s ha nagyon szőrszálhasogatók óhajtunk lenni, bizony ez az érték még lejjebb is degradálható.

Sok minden közrejátszik a téli villanyautózásnál ahhoz, hogy a hatótáv csökkenjen. Elsőként nyilván a klíma (fűtés) használata nyom a latba, de az is egyértelmű, hogy a külső alacsony hőfok is nagyban beleszól a harmóniába.

Fent említett közhelyszába menő tényeket mindenki ismeri, aki egy kicsit is foglalkozott már az elektromos autózással, vagy annak pláne, aki ilyen hajtásláncú autót vezet nap mint nap. A legsarkalatosabb kérdéskör tehát kielemezve, itt sok feltételnek nem árt megfeleni – a Volkswagen e-Golf teszthete alatt bőségesen tudott bizonyítani. S meg kell mondjuk, nagyon korrektül sikerült is ez neki.

Pont olyan, mint a hagyományos értelemben vett Golf. Vagy mégsem?

Küllemre sok eltérés nincsen a hagyományos értelemben vett Golfhoz képest, a leginkább szembetűnő stíluselem a speciális felniegyüttes, vastagabb, 205/55 R16 eco gumikkal, kedvezően csökkentett CW értékű felnikkel. Talán még a feliratok hiánya is szemet szúrhat, de azért az e-Golf plakett több helyről is visszaköszön annak rendje, s módja szerint.

Ami nagyon jó, az a teljes értékű utastér rendelkezésre állása. Itt ténylegesen van hely átlagos testalkatú 4, vagy 5 felnőtt delikvensnek, s a csomagtér is hasonló, mint az „eredeti” Golf esetében. Az anyaghasználat remek, lényegre törő minden kezelőszerv és egység, vezetni pofonegyszerű, az egész kialakítás remekbeszabott.

Azért persze a wolfsburgi minimalizmus előtör a Volkswagen e-Golf esetében is, nincsen agyoncicomázva semmi sem, egyedüli plusz a display elektromos autózás monitorozását kiegészítő funkciói érhetők el a megfelelő menüpont választásával.

Az infontainment struktúrája egyébként nem más, mint a Volkswagen Discover Pro rendszer speciálisan e-Golf-ra feljesztett változata.

Konnektivitás, innováció

A Volkswagen e-Golf tökéletesen összehangolható iOS, vagy Android alapú okoseszközökkel. Számos funkció elérhető az online appon keresztül: behangolhatjuk az indulás idejét, töltést indíthatunk és állíthatunk le, első és hátsó szélvédőt fűthetünk-hűthetünk, de még akár dudálhatunk is kedvünk szerint. Sokak által ajánlott alkalmazást használtunk a Volkswagen e-Golf tesztjének során: a PlugShare minden fontos információt összegyűjt a közelben lévő töltőoszlopok foglaltsági adataival, de azt is ellenőrizhetjük, hogy a megadott pontokon milyen típusú-szabványú a rendszer egyebek mellett.

A töltés szintén szimpla, a legkényelmesebb otthon, a garázsban csatlakoztatni a töltőt a hálózatra egy hosszú nap után – másnap reggelre meg is van a megfelelő töltöttségi szint. Ha nyilvános oszlopot választunk, ne feledjük, a szabvány itt Type-2, de a CSS villámtöltő használata a leginkább optimális. Előbbivel 4-5 órát kell számolni, utóbbival elegendő 30 perc is akár a 80 százalék körüli szinthez.

35.8 kWh akkumulátor-kapacitása máris sok mindent sejtet a Volkswagen e-Golf-ról. Így már érthető a 300 kilométeres beirányzott hatótáv – az előző, még facelift előtti generáció modelljeit még 190 kilométeres hatótávra minősítette a NEDC, viszont itt már a varázslatos új érték szerepel a papíron.

Remek a hatótávja

Ami a legfontosabb: ténylegesen el lehet érni a 300 kilométeres hatótávot! Persze ehhez rendkívül sok kompromisszumra van szükség. Főként télvíz idején, hiszen ha ECO profillal autózunk, le kell mondanunk számos ilyenkor kényelmi extráról, mint például a fűtésről. Ami ugyebár nem kellemes, főként most, hogy ide-oda repkednek a mínuszok, nem biztos, hogy szívderítő dolog egy kihűlt utastérben vacogva számolni a kilométereket a következő esedékes töltőpontig. Vannak alternatív megoldások erre, például felöltözünk tetőtől talpig, de az meg amolyan bumfordi megoldás.

Egy szónak is száz a vége: a 300 kilométer körüli hatótáv remekül teljesíthető minimálisan használt fogyasztókkal: klíma, fűtés (ebbe beletartozik az ablakfűtés is) mellőzése, átlagsebesség optimális megválasztása, megfontolt gázpedálkezelés, kevés autópályázás, több országút, 80 kilométer/óra körüli átlagtempók. Így a fogyasztás 12-13 kWh értékeket mutatott.

Azonban ha emberibb léptékekkel szeretnénk autózni frissen kiválasztott Volkswagen e-Golfunkkal, akkor úgy 200-220 kilométerrel tisztán számolhatunk, 16-16.5 kWh átlagfogyasztással. Ez egyébként nagyon jó érték, és minden további nélkül tartható is hosszútávon, folyamatos tempó mellett. Kíváncsiak leszünk arra, hogy nyáron hogyan muzsikál majd a rendszer, úgyhogy néhány hónap múlva újból elővesszük a Volkswagen e-Golfot.

Volkswagen e-Golf specifikációk

Motor

Motortípus: eletkromotor (AC szinkronmotor)

Lökettérfogat: –

Maximális teljesítmény: 136 LE

Erőátvitel: fokozatmentes automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4268 mm

Szélesség: 1799 mm

Magasság: 1442 mm

Tengelytáv: 2631 mm

Első gumik mérete: 205/55 R16

Hátsó gumik mérete: 205/55 R16

 

Csomagtartó mérete: 380 liter

Üzemanyagtartály mérete: –

 

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: –

Országúti: –

Vegyes: –

Gyárilag mért eredmények

Városi:  –

Országúti: –

Vegyes: –

CO2 kibocsátás: 0 g/km

Bővebb információ a Volkswagen hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS