A Volkswagen Touareg mérce, alapvető összehasonlítási alap. Az SUV-divatkorszak hajnalán a bajor márka hasonló kategóriájában versenyző alternatívával egyetemben sok volt a párhuzam, persze a palettát kiegészítette VW-fronton az Audi Q5/Q7. Mégis, aki a klasszikust szereti, nyilván a Volkswagen Touareg-et fogja választani. Teszt.
Teszt, méghozzá nem aprózzuk el: a V6-os dízellel szerelt csúcsmodellt fogjuk górcső alá venni. Túlzó a V6? Dehogy, ekkora kasznihoz, ilyen karakterisztikához ez a minimum, no meg azért meg is kell adni a módját az igazi Touareg-feelingnek, nem igaz?
A Volkswagennél szembetűnő az evolúciós változás. Ezalatt azt kell érteni, hogy bár a formanyelv megmarad a hagyományokhoz hű mivoltában, azért kimondottan sok újítás, és nem utolsó sorban modernizálás tűnik fel az új(abb) modellek vizsgálódásánál. Pontosan úgy, ahogyan ez a tesztelt Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI esetében is így történt.
Minden, ami Volkswagen
Markáns, félreismerhetetlen küllem jellemzi a Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI-t, a hűtőmaszk gigászi, sok krómmal, viszont cserébe nincs túlbonyolítva vagy túlgondolva. A maszk lamellái hangsúlyosan vízszintesek, V-alakot hordoznak, úgy, hogy az egész összessége megkapja a jellegzetes VW-sziluettet, középen természetesen fókuszban a Volkswagen logóval. A front lámpatestek egyfajta beépülő modulként vannak jelen, olyan, mintha a hűtőmaszk rácsozatának folytatása lenne bal és jobb szélen; az alsó légbeömlők pedig az orr bőséges szélességét helyezik a figyelem középpontjába.
Oldalnézetből tűnik szembe leginkább a Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI valós mérete, ennek megfelelően a tengelytáv majd’ 3 méter (2904 mm), valamint a 21 colos felnik is kifejezetten meggyőzőek. Jó, jó, ez egy R Line, ami azért a sportosság összes stílusjegyét kell, hogy hordozza – a peres gumik és őrülten nagy keréktárcsák pont ehhez asszisztálnak.
Ebből a plánból tűnik szembe leginkább a Touareg klasszikus mivolta. Hosszú orr, hosszú tetőív, majd kombisan csapott hátsó ajtó-végződés a C oszloptól. Terepjárós a fazon, de mint tudjuk, ez a szegmens csakis nyomokban tartalmaz offroad hajlamokat. Optimális érzés, hogy kedvenc Touaregünkkel bármikor letévedhetünk az aszfaltcsíkról, és egész biztos, nem jön zavarba közepesen nehéz terepen. Már ha bevállaljuk a fentebb már emlegetett 21 colos felnikkel, meg amúgy is. Nem gondoljuk.
Far tekintetében sincs túlspilázva semmi, csakis a tradicionális Volkswagen-elemek köszönnek vissza, elhúzott vonalvezetésekkel, letisztultan a lényegre koncentráló kialakításokkal. A hátsó, ötödik ajtó üvegfelülete nagy, arányosan illeszkedik az oldalablakokéhoz, így a kilátás s maga a panorámaérzet is remek – leszámítva a C oszlop terjedelmes vastagságát.
Sokat segít az elektronika
Annyi baj legyen: mindent rábízhatunk nyugodt szívvel az automatikára, a vezetéssegédekre és asszisztensekre. Mindent tényleg, a teszthét során nem volt olyan forgalmi szituáció, ahol feleslegesnek éreztünk volna bármi fedélzeti kiegészítőt. Felsorolni újfent nem fogjuk ezeket, mivel a tesztcikk nagyjából összes columnja megtelne, így aki részletesebben bele szeretné ásni magát a paraméterekbe, az megteheti a cikk végén található bővebb gyári infó résznél.
Rengeteget változott az enteriőr kidolgozásának koncepciója
Megszokhattuk eddig, hogy a Volkswagen-enteriőrök nem túl informatívak, innovatívak. Sőt, leginkább szimplának, túl leegyszerűsítettnek, semlegesnek titulálhattuk.
Nos, ennek vége: a Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI minden téren rácáfol az előbbiekre, persze nagyban köszönhető mindez az Audi-s vonalnak, amely sosem volt ennyire erős egy VW-nél, mint a mostani generációknál.
Q7 összehasonlítási alapunk nincsen egyelőre, viszont A6 igen: a korábban tesztelt darab ugyanezt a motort hordozta, mint jelen tesztautónk, és a beltér kialakítása konkrétan szinte megegyezett ezzel az autóéval. Döntött, egybeolvasztott cockpit-infotainment, a műszeregységek elrendezése, maga a grafikus LCD – tehát minden klappol, ugyanúgy. És ez jót tett a Touaregnek, meg úgy önmagában az egész Volkswagen modellpalettának. Így sokkal szerethetőbb, emészthetőbb összességet kap a VW-vásárló, azért alacsonyabb árfekvésben.
Tehát mostanra egyáltalán nincs akkora kontraszt a Volkswagen és Audi modellek közt, mint annakelőtte. Ez valahol jó is, meg nem is, ki-ki döntse el maga; de az biztos, hogy aki VW fan, az azt vesz majd, aki Audi fan, az meg azt vesz. A vásárlókört és réteget nem fogja befolyásolni, ez tény.
Minőségi anyagokból építkező enteriőrt kapott a Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI, messzemenően komfortos fotelekkel, jó fogású, megfelelően vastag kormánykerékkel, és tökéletesen átlátható műszerfallal. A középső infotainment-oszlop is remekbeszabott elhelyezést kapott, csakúgy, mint az akár 2 ujjal pöcögtethető automataváltó joystickje, vagy épp az alá helyezett módválasztó tárcsa és egyéb kiegészítő gombok.
Ergonómia ötös, nincs apelláta
Mindehhez ízléses díszítések, jó hangulatú megoldások társulnak a Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI belrerében, ügyelve arra, hogy az ízléses összhang megmaradjon.
Hátul is hasonló a helyzet, a komfortzóna tágul, s három átlagos testalkatú felnőtt mosolyogva elutazgathat hátul, akár több száz kilométeres távokban gondolkodva. Mindehhez a kényelmes láb- és fejtér nagyban hozzátesz egy adaggal, ugyanakkor az alaphangon 810 literes csomagtartó sem piskóta, pakolni csomagokat igencsak lehet és kötelező. Közel 1 köbméterrel meg lehet növelni a rakfelületet, ha a hátsó osztott üléssort előrehajtjuk.
V6 dízellel tökéletes választás lehet
3 literes, V6-os gázolajos aggregátot építettek a Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI orrába, amely 286 lóerőt képes kipréselni magából 3500-as percenkénti fordulatszámon. A csúcsnyomaték kerek 600 Newtonméter, ami szintén illusztris adat (2250-3250 RPM), így nem meglepő, hogy az 1940 kilogramm üres tömegű kaszni 7 másodperc alatt képes a nulla-százas sprint teljesítésére. Egész pontosan 6.6 másodpercet rögzítettünk tesztünk során.
Jók a Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI menettulajdonságai, leszámítva a kissé statikus kormányzást. Erőteljesebb kanyarvételezésnél jön az alulkormányozottság, nem csak érzetre; ráadásul a kocsiszekrény hajlamos a masszív oldaldőlésre, ezért kifejezetten óvatos mozdulatokkal kormányoztuk az autót szélsőségesebb szituációkban.
A 3 literes V6-os dízel egészen elképesztő fogyasztás tekintetében. Leírva lehet, soknak tűnik az átlag 8.1 literes városi érték, de gyakorlatilag egy jelen kori nagyautós (nem SUV) üzemanyagfelhasználását hozza a Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI. Nem beszélve a városon kívüli, 5.2 literes 100-as átlagról, illetve a vegyes 6.5 literesről sem (1 tizeddel siklerült itt a gyárilag megadott érték alatt teljesítenünk).
2018 Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDIspecifikációk
Motor
Motortípus: V-elrendezésű hathengeres dízelmotor turbóval
Lökettérfogat: 2967 cm³
Maximális teljesítmény: 286 LE @ 3500 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 600 Nm @ 2250-3250 ford./perc
Erőátvitel: összkerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4878 mm
Szélesség: 1984 mm
Magasság: 1717 mm
Tengelytáv: 2904 mm
Tömeg, üresen: 1940 kg
Megengedett össztömeg: 2850 kg
Csomagtartó mérete: 810 liter, 1800 literre bővíthető a hátsó üléstámlák előrehajtásával
Üzemanyagtartály mérete: 75 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 235 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.1 s (gyári), 6.6 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 8.1 l/100 km
Országúti: 5.2 l/100 km
Vegyes: 6.5 l/00 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 7.7 l/100km
Országúti: 5.9 l/100km
Vegyes: 6.6 l/100km
CO2 kibocsátás: 173 g/km
Bővebb információ a Volkswagen magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
Fotó: Panasonic LUMIX DC-GH5S
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Duplitec, Canon, Camera Kft., Panasonic, Telenor Magyarország