Az új, még tavaly debütált Ford Mondeo már 14 különféle hajtáslánccal rendelhető, így a vásárlók minden idők leggazdagabb Mondeo-kínálatából választhatnak, miután a Ford megkezdi a díjnyertes 1,0 literes EcoBoost benzinmotorral hajtott Mondeo gyártását, és a kínálatban a takarékos, új 1,5 literes TDCi dízel és a nagy teljesítményű, 210 lóerős dízelmotor is megjelenik.
A Mondeo modellcsalád a Ford Intelligens Összkerékhajtásával felszerelt változatok mellett a Mondeo Hybriddel, valamint a négy/ötajtós és kombi kivitelekkel bővült. Az autó tavaly év végi bemutatása óta több mint 8.000 Mondeo-megrendelés érkezett; a vásárlók fele Dinamikus LED fényszóróval és Aktív Pakolóasszisztens technológiával kérte új autóját.
A Ford tovább bővítette a vadonatúj Ford Mondeóhoz rendelhető hajtáslánc-kombinációk kínálatát, hogy európai vásárlói számára minden eddiginél szélesebb választási lehetőséget nyújthasson. Megkezdődött a többszörösen díjnyertes 1,0 literes EcoBoost benzinmotorral hajtott Mondeo gyártása, ami a szegmens első ilyen erőforrással szerelt modellje. A kínálatot tovább gazdagítja az új 210 lóerős, kettős turbótöltésű 2,0 literes TDCi dízelmotor, a takarékos, új 1,5 literes TDCi dízel, valamint az optimális útfogást és teljesítményt nyújtó Intelligens Összkerékhajtás. A négy- és ötajtós, valamint kombi karosszériával gyártott Mondeo-családhoz immár 14 különféle hajtáslánc-kombináció rendelhető:
– 125 lóerős 1,0 literes EcoBoost benzinmotor manuális sebességváltóval
– 160 lóerős 1,5 literes EcoBoost benzinmotor manuális és automata sebességváltóval
– 203 és 240 lóerős 2,0 literes EcoBoost benzinmotor automata sebességváltóval
– 120 lóerős 1,5 literes TDCi dízelmotor manuális sebességváltóval
– 150 és 180 lóerős 2,0 literes TDCi dízelmotor manuális és automata sebességváltóval
– 150 és 180 lóerős 2.,0 literes TDCi dízelmotor Intelligens Összkerékhajtással
– 210 lóerős 2,0 literes TDCi dízelmotor automata sebességváltóval
– 187 lóerős benzin-elektromos hibrid
A Mondeo kínálatában ultra-alacsony CO₂-kibocsátású ECOnetic modellek is szerepelnek, az év későbbi szakaszában pedig a még magasabb szintű termék-, és vásárlói élményt nyújtó Ford Vignale Mondeo is bemutatkozik.“Modern gyárunkban, a spanyolországi Valencia üzem szerelőszalagjain immár teljes hajtáslánc-kínálattal készülnek az új Mondeo modellek, így vásárlóink minden idők leggazdagabb Mondeo-palettájáról választhatnak.” – avat be Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Kifinomult technológiáink, például a szegmensben elsőként kínált Légzsákkal Ellátott Hátsó-szélső Biztonsági Öv révén a Mondeo ezentúl még vonzóbb választást jelent.
”Az autó tavaly év végi bemutatása óta több mint 8.000 Mondeo-megrendelés érkezett. A vadonatúj Mondeo értékesítési eredményei januárban 29 százalékkal javultak az egy évvel ezelőtti értékekhez képest, és a megrendelések száma 60 százalékkal nőtt, miután az új modell megjelent az európai márkakereskedésekben. A fejlett technológiák is népszerűnek bizonyultak: a vásárlók 53 százaléka rendelt autójához Merőleges Parkolás funkcióval kiegészített Aktív Parkolóasszisztenst, és 44 százalék választotta az Adaptív Fényszórórendszert Dinamikus LED Fényszóróval.
Innovatív új motorok, kifinomult összkerékhajtás
A Ford fejlett technológiái nagy sikert arattak a vásárlók körében; ilyen például a Merőleges Parkolás funkcióval kiegészített Aktív Parkolóasszisztens, ami megtalálja a megfelelő méretű parkolóhelyet, és a vezető kormányzása nélkül is bemanőverezi oda az autót – akár a járdaszegély mellé, akár két autó közé, velük párhuzamosan. Szintén népszerű az Adaptív Fényszórórendszer a Dinamikus LED Fényszóróval, ami a mindenkori forgalmi viszonyokhoz igazítja a fénycsóva állásszögét és erősségét. Fűthető kormánykereket az autók 27 százalékához rendeltek, 20 százalékukhoz pedig fűthető hátsó ülést is kértek a vásárlók. A vadonatúj Mondeoban mutatkozott be a Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer, ami képes felderíteni az autó előtti útszakaszon tartózkodó – vagy az autó előtt esetleg áthaladó – embereket. Amikor a rendszer ütközésveszélyt észlel, automatikusan fékez, ha a vezető nem reagál a figyelmeztető jelzésre. 43 százalékos megrendelési arányával eddig a 150 lóerős, 2,0 literes TDCi dízel bizonyult a legnépszerűbb motornak, s a vevők 52 százaléka választotta a kifejezetten az európai piacra gyártott kombi változatot. A vásárlók 29 százaléka a Panther Black fényezéssel hangsúlyozza ki a Mondeo sportos, kupé-jellegű profilját és kifinomult orrkialakítását.
Fejlett technológia
A tavaly szeptember óta megjelent első Mondeo-modellek kínálatában már az új 2,0 literes TDCi motorral szerelt változat is szerepelt, aminek áttervezett motorblokkjában az új hengerfej és üzemanyag-becskendezés mellett Változó Geometriájú Turbótöltő is működik. A vásárlók emellett a hengerfejjel egybeépült kipufogó-leömlővel kialakított új, 160 lóerős, 1,5 literes EcoBoost erőforrást is megrendelhetik, akárcsak a 203 és 240 lóerős EcoBoost változatokat, valamint a vadonatúj Mondeo Hybrid modellt. A Mondeo Hybrid a Ford első benzin-elektromos hibridje, amely Európában készül. A négyajtós karosszériával kapható autó hajtásláncát két elektromotor, egy 1,4 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátor és egy 2,0 literes Atkinson-ciklusú benzinmotor alkotja; a jármű végsebessége elektromos hajtással 135 km/óra. A 187 lóerős hajtáslánc üzemanyag-fogyasztása 4,2 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 99 g/km.*
“Magasabb teljesítmény, alacsonyabb fogyasztás, kifinomultabb megoldások és még nagyobb biztonság – a vadonatúj Mondeo minden szempontból magasabbra teszi a mércét.” – szögezi le Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “A vásárlók már eddig is fantasztikus technológiák közül válogathattak, most pedig az Intelligens Összkerékhajtás csigázza majd fel a képzeletüket.”
A vadonatúj Mondeo vásárlói most Intelligens Összkerékhajtást is rendelhetnek a hatfokozatú manuális sebességváltóval összekapcsolt 150 lóerős, 2,0 literes TDCi-motorhoz, illetve a hatfokozatú PowerShift automata sebességváltóhoz kapcsolt 180 lóerős, 2,0 literes TDCi-erőforráshoz. A Ford Intelligens Összkerékhajtás rendszere észrevétlenül kapcsol az elsőkerékhajtás és az összkerékhajtás között, szükség esetén automatikusan javítva az autó úttartását és tapadását. A rendszer minden 16 ezredmásodpercben megméri a kerekek tapadását, és 100 ezredmásodperc alatt képes megváltoztatni a forgatónyomaték elosztását az egyes kerekek között.
A Ford 1,0 literes EcoBoost blokkjának 125 lóerős változatát kifejezetten a Mondeóhoz hangolták, aminek üzemanyag-fogyasztása ezzel a motorral 5,1 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 119 g/km.* EcoBoost technológiáinak, például a nagy nyomású közvetlen üzemanyag-befecskendezésnek és a Kettős, Függetlenül Változó Szelepvezérlésnek köszönhetően az apró erőforrás (ami 2014-ben példátlan módon zsinórban harmadszor nyerte el az Év Motorja címet) a jóval nagyobb lökettérfogatú erőforrások teljesítményét nyújtja. A kompakt, kis tehetetlenségű turbótöltő akár 248 ezret is pöröghet percenként; ez másodpercenként több mint 4 ezer fordulatot jelent, ami majdnem kétszerese a 2014-es Formula 1-es autók motorjában alkalmazott turbótöltők fordulatszámának. A Ford új, kettős turbófeltöltésű 2,0 literes TDCi motorja 210 lóerős teljesítményt és 450 Nm forgatónyomatékot ad le – ami már 2000 1/perc fordulatszámnál rendelkezésre áll –, miközben CO₂-kibocsátása 124 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig csupán 4,8 l/100 km.
Az erőforráshoz a Ford hatfokozatú PowerShift automata sebességváltója kapcsolódik, amivel az autó 7,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre. Az elektronikus vezérlésű szekvenciális kettős turbófeltöltés gyorsabb gázreakciókat biztosít. Egy kisméretű, kis tehetetlenségű turbina gyorsan építi fel a kezdeti turbónyomást, s ezután egy nagyméretű, nagyobb tehetetlenségű turbótöltő tartja fenn a nagyobb nyomást a csúcsteljesítmény kiaknázásához. A 115 lóerős 1,6 literes TDCi motort a legtöbb piacon a Ford új, modern 120 lóerős, 1,5 literes TDCi dízele váltja fel, aminek CO₂-kibocsátása 5 g/km-rel alacsonyabb (104 g/km), és üzemanyag-fogyasztásai is csupán 4,0 l/100 km*; a kedvező értékeket az égéstér optimalizálásával, valamint a nagy nyomású üzemanyag-befecskendezés és a Változó Geometriájú Turbótöltő alkalmazásával érték el a mérnökök. Az új 1,5 literes TDCi egységben hatékony NOX szűrő tisztítja a kipufogógázokat, a motor belső súrlódását pedig mikroszkopikus gyémánt-jellegű bevonat csökkenti.
Modell (4/5 ajtós) | Teljesítmény (PS) | Üzemanyag-fogyasztás* (l/100 km) | CO2-kibocsátás* (g/km) |
1.0 EcoBoost 6 fokozatú manuális sebességváltóval | 125 | 5.1 | 119 |
1.5 EcoBoost 6 fokozatú manuális sebességváltóval | 160 | 5.8 | 134 |
1.5 EcoBoost 6 fokozatú automata sebességváltóval | 160 | 6.3 | 146 |
2.0 EcoBoost 6 fokozatú automata sebességváltóval | 203 | 7.3 | 169 |
2.0 EcoBoost 6 fokozatú automata sebességváltóval | 240 | 7.3 | 169 |
1.5 TDCi 6 fokozatú manuális sebességváltóval (ECOnetic) | 120
(120) |
4.0
(3.6) |
104
(94) |
2.0 TDCi 6 fokozatú manuális sebességváltóval (ECOnetic) | 150
(150) |
4.4
(4.1) |
115
(107) |
2.0 TDCi 6 fokozatú automata sebességváltóval | 150 | 4.8 | 125 |
2.0 TDCi 6 fokozatú manuális sebességváltóval (ECOnetic) | 180
(180) |
4.4
(4.1) |
115
(107) |
2.0 TDCi 6 fokozatú automata sebességváltóval | 180 | 4.8 | 125 |
2.0 TDCi 6 fokozatú manuális sebességváltóval, AWD | 150 | 4.8 | 124 |
2.0 TDCi 6 fokozatú automata sebességváltóval, AWD | 180 | 5.2 | 134 |
2.0 TDCi 6 fokozatú automata sebességváltóval | 210 | 4.8 | 124 |
2.0 Hybrid Electric | 187 | 4.2 | 99 |