A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott, környezetbarát hibrid modelljeiről ismert Toyota, és prémium márkája, a Lexus tavaly összesen 1 001 700 új gépjárművet (927 060 Toyota és 74.600 Lexus) értékesített Európában, ezzel a két márka együttes piaci részesedése elérte a 4,8%-ot a kontinensen.
A piac legszélesebb, 16 modellből álló hibrid portfóliójának köszönhetően Toyota és Lexus értékesítések a piaci átlagot meghaladó ütemben, mintegy 8%-al bővültek, míg a két márka hibrid eladásai 38%-al, 406.000 darabra nőttek, így a vállalat európai eladásainak 41%-át tették ki a hibridek. Ezzel a Toyota és a Lexus továbbra is több környezetbarát hibrid autót értékesített, mint valamennyi versenytársuk együttvéve.
A 2017-es évben 1.001.700 darab Toyota és Lexus talált gazdára Európában, ami 8%-os növekedést jelent a 2016-os eredményekhez képest, ezzel a vállalatcsoport piaci részesedése ezzel 4,8%-ra nőtt a kontinensen. Magyarországon a két japán márka még látványosabb előremenetelt könyvelhetett el tavaly: a cégcsoport 7,6%-os piaci részesedést elérve (1,5 százalékpontos növekedés) összesen 10.340 (9.684 Toyota és 656 Lexus) új autót adott el hazánkban, ami 43,4%-os értékesítés növekedést jelent a mindössze 15%-al bővülő piacon. A környezetbarát hibrid elektromos modellek értékesítése a tavalyi évhez képest 38%-al, 406.000 darabra növekedett Európában, míg idehaza 112%-al növekedve (azaz több, mint duplájára nőve) elérte a 3.464 darabot. Ezzel Európai szinten a hibridek teszik ki a Toyota és Lexus összesített értékesítési eredményének 41%-át (Nyugat-Európában 52%), hazánkban pedig az eladások 33,5%-át. Külön a Lexus márkát vizsgálva még meggyőzőbbek az arányok: európai szinten 95%, idehaza 97% a hibridek aránya.
Az erős 2017-es Toyota-eredmények egyik éllovasa a sikeresen bevezetett kategóriateremtő C-HR volt, amelynek vásárlói 80%-ban (idehaza 59%) választottak hibrid hajtású változatot. A növekvő értékesítésekhez nagymértékben hozzájárultak a személyautók (Yaris Hybrid +18%, RAV4 Hybrid +31%), de a haszongépjárművek is komoly sikereket értek el (új generációs Hilux +10%, Proace +189%). Oroszországban a helyi gyártású Camry és RAV4 továbbra is saját szegmensük legkelendőbb modelljeinek bizonyultak, még a néha kihívásokat jelentő piaci körülmények ellenére is.
“A 2017-es esztendő nagyon jó év volt számunkra. Még a jelenlegi nehéz piaci körülmények közt is átléptük az 1 millió darabos értékesítési határt, holott ezt csak 2020-ra tűztük ki célul. Ráadásul ezt a remek teljesítményt sikerült megkoronáznunk a hibridek értékesítési rekordjával, ami jól bizonyítja, milyen bizalommal viseltetnek az európai vásárlók a Toyota és a Lexus iránt. A piaci átlagot felülmúló növekedésünk elsősorban az autóipari szektorban legnagyobbnak számító, jelenleg 16 Toyota- és Lexus-modellt számláló hibrid palettánknak köszönhető. Több mint 74.000 darabos értékesítési eredményével a Lexus jó úton halad afelé, hogy 2020-ra elérje a 100 ezres darabszámot” – fogalmaz Dr. Johan van Zyl, a Toyota európai elnök-vezérigazgatója az eredmények kapcsán.
TME eredmények 2017-ben:
Toyota eredmények Európában 2017-ben:
• Legkelendőbb: Yaris-család (209,100); Auris-család (121,700); Toyota C-HR-család (120,800);
• Legnagyobb növekedés: Toyota C-HR (új); PROACE (+189%); Mirai (+118%); Hilux (+10%);
• Legkelendőbb hibridek: Toyota Yaris Hybrid (102,400); Toyota C-HR Hybrid (94,100); Auris Hybrid (82,400); RAV4 Hybrid (58,600)
• Összesített hibrid értékesítés: 360,900 (+44% a tavalyi évhez képest)
• Hybrid mix: 38.9%
Lexus eredmények Európában 2017-ben:
• Legkelendőbb: NX-család (27,800); RX-család (18,900); CT200h (8,800)
• Legnagyobb növekedés: NX-család (+6%); CT200h (+5%); RX-család (+5%)
• Legkelendőbb hibridek: NX Hybrid (19,700); CT200h (8,800); RX hybrid (7,800)
• Összesített hibrid értékesítés: 45,000
• Hybrid mix: Nyugat-Európa: 95%