Főoldal Magazin Több, mint 11 ezer autót értékesített 2016-ban a Suzuki Magyarországon

Több, mint 11 ezer autót értékesített 2016-ban a Suzuki Magyarországon

Egészen pontosan 11266 autót adott el a Suzuki tavaly Magyarországon, ezzel 11,67% százalékra növelte részesedését a magyar személyautó-piacon. A Balenóval bővülő kereskedelmi választékon belül a siker elsősorban a népszerű hazai gyártású modellek megújításának, valamint a bővülő flottaeladásoknak köszönhető.

A Datahouse újautó-eladási statisztikái szerint 2016-ban Magyarországon 11266 Suzuki személygépkocsi talált gazdára, ami az összes forgalomba helyezett autó (96555 db) 11,67 százaléka.

A 2015 tavaszán bevezetett és 2016-ban turbómotorral felszerelt Vitara 23,1663% százalékos piaci részesedéssel toronymagasan vezette a sport-szabadidő (SUV) kategóriát , és ezzel együtt a személyautók mezőnyét az elmúlt esztendőben! A modellből január 1-je és december 31-e között 6538-t helyeztek forgalomba.

Az esztendő másik népszerű Suzuki modellje az SX4 S-CROSS volt. A nyári ráncfelvarrást követően a típus értékesítése megugrott, az év végéig a C kategóriás modell mindkét változatából összesen 1643 darab kelt el a Magyarországon.

Rendkívül kelendő volt Swift kisautó: a modellből 2087 talált gazdára az év során, ami az első helyet jelenti a B szegmensben, 12,7357%-os piacrésszel.

A nem Esztergomban készült, de Magyarországon is forgalmazott Suzuki típusok közül Balenóból 523, Jimnyből 61 Celerióból 404 darabot értékesített a 75 márkakereskedésből álló kereskedői hálózat országszerte.

Összességében a Magyar Suzuki 2009 óta először ismét rekord értékesítéssel zárta belföldön a 2016-os évet, a márka magyarországi piaci részesedése a 2015-ös 9,72 százalékról 11,67 százalékra nőtt.

A rendkívüli eredmények a Magyar Suzuki Zrt. értékelése szerint annak köszönhetőek, hogy a márka, amellett hogy globális modelloffenzívája keretében új modellt vezetett be, a népszerű hazai modelleket is sikerrel újította meg. A Suzuki ráadásul úgy tudta tovább bővíteni flottaeladásait, hogy eközben eredményesen őrizte meg népszerűségét és elsőségét a magánvásárlók körében.