Az új BMW 3-as limuzin márciusi érkezését övező intenzív várakozás és a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt 20 százalékos eladási növekedése is enyhe mértékű értékesítési fejlődést irányoz elő 2019-re.
A BMW Group legnépszerűbb modelljének aktuális generációváltását világszerte intenzív várakozás előzte meg, az új BMW 3-as limuzin márciusi érkezése így – a BMW Group januárban regisztrált értékesítési növekedését követően – az év második hónapjában némileg visszafogta a müncheni központú vállalatcsoport eladási mutatóját. A februári érték végül 171 501 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modell lett, amely 4,1 százalékkal marad el a tavalyi február teljesítményétől. A BMW Group ezzel az idei év első két hónapjában világszerte összesen 341 977 darab új autót adott át ügyfeleinek, amely a 2018-as évkezdés tükrében 1,9 százalékos csökkenést jelent.
„A BMW 3-as limuzin aktuális generációváltását figyelembe véve, lassabb tempójú évkezdésre számítottunk” – fogalmazott Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „Az új 3-as azonban hatalmas médiavisszhangot kapott, és már úgy érkeznek rá tömegével a megrendelések, hogy a modell első példányai még csak most gurulnak be a márkakereskedésekbe. A BMW 3-as sorozat modellváltozatai és azok a további izgalmas újdonságok – többek között négy új plug-in hibrid modell –, amelyeket ezen a héten mutattunk be Genfben, az elkövetkező hónapokban érezhető értékesítési fellendülést hoznak majd. Továbbra is magabiztos vagyok a tekintetben, hogy a 2019-es évet is enyhe mértékű értékesítési növekedéssel zárjuk” – zárta gondolatait Pieter Nota.
A BMW Group új plug-in hibrid modelljei a március 7-én megnyílt 89. Genfi Nemzetközi Autószalonon ünnepelték világpremierjüket: a BMW 3-as sorozat, a BMW 7-es sorozat, a BMW X3 és a BMW X5 hálózatról tölthető modellváltozata is nagyközönség elé gurult. Eközben a BMW 5-ös sorozat és a BMW 2-es Active Tourer is még idén megkapja a bajor prémiumgyártó plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának legfejlettebb, negyedik generációs változatát. A BMW Group a világ elsőszámú gyártójaként van jelen a prémium minőségű plug-in hibrid gépkocsik piacán, ahol a tisztán elektromos meghajtású BMW i3 prémium kompakttal kiegészülve az összes járműszegmensben ügyfelei rendelkezésére áll. A BMW i3 még fél évtizeddel piaci premierje után is élvezi a vezetés szerelmeseinek osztatlan népszerűségét, olyannyira, hogy a tavalyi évkezdéshez viszonyítva az idei esztendő első két hónapjában 19,8 százalékkal növelte eladásait. A következő év végéig a BMW Group tíz vadonatúj vagy továbbfejlesztett, hálózatról tölthető modellt mutat be, 2025-re pedig a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelleket egyesítő portfólióját legkevesebb huszonöt tagúra bővíti, benne tizenkét olyan gépkocsival, amelyek károsanyag-kibocsátás nélkül váltják valóra a vezetés színtiszta élményét.
2019 januárjában és februárjában a BMW világszerte összesen 297 640 darab új autót adott át ügyfeleinek, amely 2,0 százalékkal múlja alul a tavalyi évkezdés teljesítményét. Az aktuális generációváltását élő 3-as limuzin, amely a márka 2018-as abszolút eladásainak 13 százalékát tette ki, 2019 első két hónapjában 37 232 darabban talált gazdára, amely 13,4 százalékos enyhülésnek felel meg. Az új 3-as BMW az év második negyedévében válik teljesen elérhetővé a bajor prémiummárka összes piacán.
A MINI némileg a tavaly februári teljesítmény alatti mutatóval zárta az idei esztendő második hónapját, a világszerte eladott 23 068 darab új autó 1,1 százalékos csökkenést jelent. A brit prémiumgyártó ezzel 43 644 darabra növelte ez évben átadott négykerekűinek számát, amely 1,4 százalékkal marad el a tavalyi esztendő hasonló időszakában regisztrált értéktől. A média képviselői ezekben a napokban élhetik át az első, vadonatúj, tisztán elektromos meghajtású MINI modell által kínált vezetési élményt, a várva várt újdonságot előrevetítő első visszajelzések pedig módfelett pozitívak. Eme tény, és a továbbfejlesztett MINI Clubman néhány hónap múlva esedékes piaci premierje tartós izgalommal tölti meg a fennállása hatvanadik évfordulóját idén ünneplő brit prémiumgyártó mindennapjait.
A BMW Motorrad hónapról hónapra jobb eladási mutatókat produkál, az idei januárt és februárt összességében 19 675 darab robogó és motorkerékpár értékesítésével zárva. Ez 5,6 százalékos abszolút fejlődésnek felel meg.
A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban
A nemzetközi autópiac lassú rajttal indította az újévet, és ez a BMW Group globális értékesítési eredményeiben is visszaköszön. A BMW Group tovább folytatja profitorientált stratégiáját, amely a nyereséges működést az értékesítési mennyiség elé helyezi, egyúttal törekszik arra, hogy a 2019-es esztendőt is fenntartható, nyereséges növekedéssel zárja.
2019. február | Egy évvel ezelőtthöz képest | 2019. január – február | Egy évvel ezelőtthöz képest | |
Európa | 75 273 | -3,2% | 138 982 | -2,7% |
Németország* | 21 141 | +0,7% | 44 174 | -3,2% |
Nagy-Britannia | 8 297 | +4,1% | 18 701 | +4,1% |
Ázsia | 59 105 | -5,1% | 134 986 | +1,2% |
Kína | 44 582 | +0,6% | 107 717 | +8,8% |
Japán | 5 558 | +5,5% | 8 584 | -3,5% |
Amerikai kontinens | 32 770 | -2,8% | 59 556 | -4,3% |
Egyesült Államok | 26 237 | -1,3% | 46 796 | -3,6% |
Latin-Amerika | 3 799 | -2,8% | 7 614 | -1,9% |
A BMW Group értékesítési eredményei 2019 első két hónapjában
2019. február | Egy évvel ezelőtthöz képest | 2019. január – február | Egy évvel ezelőtthöz képest | |
BMW Group autók | 171 501 | -4,1% | 341 977 | -1,9% |
BMW | 148 012 | -4,7% | 297 640 | -2,0% |
MINI | 23 068 | -1,1% | 43 644 | -1,4% |
Hálózatról tölthető** | 7 759 | -1,9% | 14 993 | -0,4% |
BMW Motorrad | 11 097 | +9,1% | 19 675 | +5,6% |
*Előzetes értékek
**A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktot, a vadonatúj BMW i3s modellt, a BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster modellpárost, a plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellt és a BMW iPerformance paletta tagjait egyesítő, hálózatról tölthető portfólió