Főoldal Hírek Több, mint 171 ezer darab autót értékesített a BMW Group februárban

Több, mint 171 ezer darab autót értékesített a BMW Group februárban

Az új BMW 3-as limuzin márciusi érkezését övező intenzív várakozás és a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt 20 százalékos eladási növekedése is enyhe mértékű értékesítési fejlődést irányoz elő 2019-re.

A BMW Group legnépszerűbb modelljének aktuális generációváltását világszerte intenzív várakozás előzte meg, az új BMW 3-as limuzin márciusi érkezése így – a BMW Group januárban regisztrált értékesítési növekedését követően – az év második hónapjában némileg visszafogta a müncheni központú vállalatcsoport eladási mutatóját. A februári érték végül 171 501 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modell lett, amely 4,1 százalékkal marad el a tavalyi február teljesítményétől. A BMW Group ezzel az idei év első két hónapjában világszerte összesen 341 977 darab új autót adott át ügyfeleinek, amely a 2018-as évkezdés tükrében 1,9 százalékos csökkenést jelent.

„A BMW 3-as limuzin aktuális generációváltását figyelembe véve, lassabb tempójú évkezdésre számítottunk” – fogalmazott Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „Az új 3-as azonban hatalmas médiavisszhangot kapott, és már úgy érkeznek rá tömegével a megrendelések, hogy a modell első példányai még csak most gurulnak be a márkakereskedésekbe. A BMW 3-as sorozat modellváltozatai és azok a további izgalmas újdonságok – többek között négy új plug-in hibrid modell –, amelyeket ezen a héten mutattunk be Genfben, az elkövetkező hónapokban érezhető értékesítési fellendülést hoznak majd. Továbbra is magabiztos vagyok a tekintetben, hogy a 2019-es évet is enyhe mértékű értékesítési növekedéssel zárjuk” – zárta gondolatait Pieter Nota.

A BMW Group új plug-in hibrid modelljei a március 7-én megnyílt 89. Genfi Nemzetközi Autószalonon ünnepelték világpremierjüket: a BMW 3-as sorozat, a BMW 7-es sorozat, a BMW X3 és a BMW X5 hálózatról tölthető modellváltozata is nagyközönség elé gurult. Eközben a BMW 5-ös sorozat és a BMW 2-es Active Tourer is még idén megkapja a bajor prémiumgyártó plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának legfejlettebb, negyedik generációs változatát. A BMW Group a világ elsőszámú gyártójaként van jelen a prémium minőségű plug-in hibrid gépkocsik piacán, ahol a tisztán elektromos meghajtású BMW i3 prémium kompakttal kiegészülve az összes járműszegmensben ügyfelei rendelkezésére áll. A BMW i3 még fél évtizeddel piaci premierje után is élvezi a vezetés szerelmeseinek osztatlan népszerűségét, olyannyira, hogy a tavalyi évkezdéshez viszonyítva az idei esztendő első két hónapjában 19,8 százalékkal növelte eladásait. A következő év végéig a BMW Group tíz vadonatúj vagy továbbfejlesztett, hálózatról tölthető modellt mutat be, 2025-re pedig a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelleket egyesítő portfólióját legkevesebb huszonöt tagúra bővíti, benne tizenkét olyan gépkocsival, amelyek károsanyag-kibocsátás nélkül váltják valóra a vezetés színtiszta élményét.

2019 januárjában és februárjában a BMW világszerte összesen 297 640 darab új autót adott át ügyfeleinek, amely 2,0 százalékkal múlja alul a tavalyi évkezdés teljesítményét. Az aktuális generációváltását élő 3-as limuzin, amely a márka 2018-as abszolút eladásainak 13 százalékát tette ki, 2019 első két hónapjában 37 232 darabban talált gazdára, amely 13,4 százalékos enyhülésnek felel meg. Az új 3-as BMW az év második negyedévében válik teljesen elérhetővé a bajor prémiummárka összes piacán.

A MINI némileg a tavaly februári teljesítmény alatti mutatóval zárta az idei esztendő második hónapját, a világszerte eladott 23 068 darab új autó 1,1 százalékos csökkenést jelent. A brit prémiumgyártó ezzel 43 644 darabra növelte ez évben átadott négykerekűinek számát, amely 1,4 százalékkal marad el a tavalyi esztendő hasonló időszakában regisztrált értéktől. A média képviselői ezekben a napokban élhetik át az első, vadonatúj, tisztán elektromos meghajtású MINI modell által kínált vezetési élményt, a várva várt újdonságot előrevetítő első visszajelzések pedig módfelett pozitívak. Eme tény, és a továbbfejlesztett MINI Clubman néhány hónap múlva esedékes piaci premierje tartós izgalommal tölti meg a fennállása hatvanadik évfordulóját idén ünneplő brit prémiumgyártó mindennapjait.

A BMW Motorrad hónapról hónapra jobb eladási mutatókat produkál, az idei januárt és februárt összességében 19 675 darab robogó és motorkerékpár értékesítésével zárva. Ez 5,6 százalékos abszolút fejlődésnek felel meg.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

A nemzetközi autópiac lassú rajttal indította az újévet, és ez a BMW Group globális értékesítési eredményeiben is visszaköszön. A BMW Group tovább folytatja profitorientált stratégiáját, amely a nyereséges működést az értékesítési mennyiség elé helyezi, egyúttal törekszik arra, hogy a 2019-es esztendőt is fenntartható, nyereséges növekedéssel zárja.

2019. februárEgy évvel ezelőtthöz képest2019. január – februárEgy évvel ezelőtthöz képest
Európa75 273-3,2%138 982-2,7%
Németország*21 141+0,7%44 174-3,2%
Nagy-Britannia8 297+4,1%18 701+4,1%
Ázsia59 105-5,1%134 986+1,2%
Kína44 582+0,6%107 717+8,8%
Japán5 558+5,5%8 584-3,5%
Amerikai kontinens32 770-2,8%59 556-4,3%
Egyesült Államok26 237-1,3%46 796-3,6%
Latin-Amerika3 799-2,8%7 614-1,9%

A BMW Group értékesítési eredményei 2019 első két hónapjában

2019. februárEgy évvel ezelőtthöz képest2019. január – februárEgy évvel ezelőtthöz képest
BMW Group autók171 501-4,1%341 977-1,9%
BMW148 012-4,7%297 640-2,0%
MINI23 068-1,1%43 644-1,4%
Hálózatról tölthető**7 759-1,9%14 993-0,4%
BMW Motorrad11 097+9,1%19 675+5,6%

*Előzetes értékek

**A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktot, a vadonatúj BMW i3s modellt, a BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster modellpárost, a plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellt és a BMW iPerformance paletta tagjait egyesítő, hálózatról tölthető portfólió