Két norvég férfi, Knut Wilthil és Henrik Borchgrevink új világrekordot állított fel, több mint 1000 mérföldet autózva újratankolás nélkül. A páros lenyűgöző távolságra, 1616 kilométerre, azaz 1004,35 mérföldre jutott el egyetlen tanknyi gázolajjal. A rekordot egy Ford Rangerrel, az idei év legkelendőbb európai pickupjával állították fel Oslóból elindulva, majd Svédországon és Finnországon át majdnem az Északi-sarkkörig autózva.
Sorozatgyártású Ford Ranger XLT modelljüket egy 2,2 literes, 160 lóerős motor hajtotta, és végül egy Kautokeino nevű falutól 51 kilométerre, Norvég-Lappföld fagyos fennsíkján fogyott ki autójukból az üzemanyag.
Modern technológia és gondos előkészületek
“Természetesen nagyon örülünk annak, hogy több mint 1000 mérföldet tudtunk autózni egy tank üzemanyaggal” – mondta Borchgrevink. “A Ford Ranger modern technológiái elképesztő hatótávolságot kínálnak: az autónk 5 liternél is kevesebbet fogyasztott 100 kilométeren, méghozzá olyan körülmények közt, amit semmiképp sem nevezhetnénk optimálisnak. Lenyűgöző adat ez egy ekkora és ilyen erős pickuptól!”
A 30 órán át tartó, 1616 kilométeres úton tegnap este 7 óra körül fogyott el az utolsó csepp gázolaj.
Wilthil szerint a siker titka a gondos előkészítés és a jó autóválasztás volt, na meg az, hogy út közben helyes döntéseket hoztak.
Nem túl kedvező körülmények
Egy 160 lóerős motorral felszerelt, 4×4-es hajtású, kézi sebességváltós Ford Ranger üzemanyag-fogyasztása 6,5 liter/100 km.
“A tesztjeink során kiderült, hogy optimális útviszonyok közt az autó sokkal kevesebbet is fogyaszthat” – magyarázta el Borchgrevink. “Csakhogy út közben nulla fok alatti hőmérsékletbe és komoly ködbe is belefutottunk, amikor éjszaka átautóztunk Svédországon. Ez kissé növelte a fogyasztást, de már nem mérgelődünk rajta. Most nagyon boldogok vagyunk, mert elértük a célunkat!”
Mustang világrekord
A két srác már korábban is felállított néhány világrekordot, például amikor egy 317 lóerős, 2,3 literes EcoBoost motoros Mustanggal 1249 kilométert, azaz 776 mérföldet autóztak egyetlen tank benzinnel.
Ahhoz, hogy a Rangerrel hasonló, sőt komolyabb távot sikerüljön megfutni, már komolyabb tervezésre és előkészületekre volt szükség.
“A lehető legkevesebbszer álltunk meg, és akkor csak a lejtős utakon” – árulta el Wilthil. “Ezzel értékes üzemanyagot spóroltunk, mert így könnyebb volt újra felgyorsítani az autót. Folyamatosan ügyeltünk arra, hogy ne veszítsünk sebességet, ezért gondosan megterveztük a kereszteződések és a körforgalmak megközelítését, és persze a vezetőváltásokat is. Megpróbáltunk olyan útvonalat kijelölni, ahol minél kevesebb a kötelező elsőbbségadás, a forgalmi lámpa és a csúcsforgalom.”
1000 mérföld, amire az egész világ felfigyel
“Csak gratulálni tudok Knut Wilthilnek és Henrik Borchgrevinknek. Több mint 1000 mérföld egy Ford Rangerrel, egyetlen tank üzemanyaggal – ez tényleg olyasmi, amire a világon mindenütt sokan felkapják a fejüket. Újra megtették azt, amit a legtöbb ember lehetetlennek tart, mi pedig nagyon büszkék vagyunk rá, hogy a Fordot választották, amikor új rekordjukra készültek. Jó bizonyíték ez motorjaink minőségére és arra, hogy vásárlóinknak a legjobb és legtakarékosabb autókat szeretnénk kínálni” – mondta Per Gunnar Berg, a Ford Norway vezérigazgatója.