A BMW Group január után az év második hónapjában is rekordértékesítést könyvelhetett el: a vállalatcsoport tavaly februárhoz képest 5.8 százalékkal növelte eladásait, így teljes évre vonatkoztatott teljesítménye 4.8 százalékkal emelkedett. A legdinamikusabb fejlődést a hálózatról tölthető modellek szegmense produkálta: idén februárban 43.9 százalékkal több elektromos modell kelt el, mint egy évvel ezelőtt.
178 910 értékesített modellel új februári értékesítési rekordot állított be a BMW Group. A tavalyi évhez képest 5,8%-kal erősebb hónapnak köszönhetően az idén világszerte eladott BMW, MINI és Rolls-Royce modellek száma – rekordot döntve – 348 459 darabra növekedett, ami éves szinten 4,8%-os abszolút gyarapodást jelent.
„Idén februárban a legfontosabb piacok mindegyikén remek eredménnyel zártunk a BMW márkával, így eladásaink összességében 5,1%-kal emelkedtek világszerte” – mondta el Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „2018 fontos évnek ígérkezik az X modellcsaládunk életében: a vadonatúj BMW X2 most érkezik meg a kereskedésekbe, az új BMW X4 premierjére múlt héten került sor a Genfi Nemzetközi Autószalonon, a BMW X3 esetében pedig emelkedő értékesítéssel számolunk, így biztos vagyok benne, hogy az X modellcsalád jelentősen hozzájárul majd a következő hónapok eredményeihez. Az idei első két hónap emellett azt is bebizonyította, hogy ügyfeleink nagyon számítanak ránk a hálózatról tölthető modellek esetében is: idei éves eladásunk ebben a szegmensben több mint 40%-kal növekedett.”
A BMW Group idén legkevesebb 140 000 darab hálózatról tölthető modell értékesítését tűzte ki célul és az eddigi számok kecsegtetőek: az év első két hónapjában 15 041 darab, azaz 40,2%-kal több elektromos modell talált gazdára, mint a tavalyi év hasonló időszakában. A BMW Group legnagyobb elektromos autó piacán, az Egyesült Államokban, 7,3%-kal tudta növelni februári eladásait, 1 936 darab BMW i, BMW iPerformance és MINI Electric modellt átadva ügyfeleinek, míg Skandináviában minden negyedik átadott modell elektromos volt múlt hónapban.
A BMW Group hosszú ideje kiemelt figyelmet fordít arra, hogy járművei minél nagyobb hatásfokkal használják fel az üzemanyagot, és a vállalatcsoport tavaly is jelentős eredményeket ért el ezen a téren az Európában értékesített új autóival. A BMW Group tavaly kilométerenként 2 grammal, összességében kilométerenkénti 122 grammra csökkentette európai modellpalettája átlagos károsanyag-kibocsátási értékét. A környezetvédelmi fejlesztések eredményeképpen 1995 óta az Európában értékesített modellek károsanyag-kibocsátása 42%-kal javult.
2018 februárja stabil növekedést hozott a BMW márka eladásaiban, melyek 5,1%-kal emelkedtek, így 155 328 darab modell talált gazdára. Az év első két hónapjában összesen 303 738 darab BMW modellt vehetettek át az ügyfelek, ami 4,3%-os növekedést jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest. Az egyaránt rekordnak számító értékesítési értékek hátterében a legfontosabb piacok világszerte nyújtott kiváló teljesítménye áll. A növekedésben legnagyobb szerepet játszó modellek a BMW 1-es sorozat (31 775 db értékesített modell / +33,2%-os eredmény), a BMW X1 (48 159 db / +22,5%) illetve az BMW 5-ös sorozat (55 344 db / +13,6%).
A MINI februárban kétszámjegyű (10,8%) növekedést produkált, így 23 319 ügyfél vehette át új autója kulcsait. A márka éllovasa továbbra is a MINI Countryman, melyből az év első két hónapjában 12 687 darab kelt el, kétszer annyi, mint a tavalyi év hasonló időszakában. A MINI Countryman vásárlók mintegy 13%-a dönt az autó plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt változatai mellett.
A BMW Motorrad is növelni tudta eladásait februárban: a tavalyi évhez képest 3,1%-os emelkedés 10 172 darab eladott motort, és egész évet figyelembe véve 7,2%-os növekedést és 18 627 darab modell eredményezett.
A BMW és a MINI értékesítési eredményei a legfőbb régiókban
Mindhárom fő értékesítési régióban növekedni tudott a BMW Group, eladásait leginkább Kínában és az Egyesült Államokban emelte a vállalatcsoport.
2018. február | Egy évvel ezelőtthöz képest | 2018. január-február | Egy évvel ezelőtthöz képest | |
Európa | 77 728 | +4,0% | 142 810 | +3,0% |
|
20 626 | -0,4% | 45 253 | +2,1% |
|
7 962 | +3,9% | 17 955 | +2,1% |
Ázsia | 62 312 | +9,1% | 133 395 | +7,7% |
|
44 317 | +8,9% | 98 992 | +7,5% |
|
5 266 | -12,7% | 8 894 | -10,7% |
Amerikai kontinens | 33 707 | +7,6% | 62 252 | +6,8% |
|
26 573 | +7,5% | 48 526 | +5,6% |
|
3 909 | +9,8% | 7 760 | +12,9% |
* Előzetes adatok
A BMW Group értékesítési eredményei 2018 februárjában és az év első két hónapjában
2018. február | Egy évvel ezelőtthöz képest | 2018. január-február | Egy évvel ezelőtthöz képest | |
BMW Group autók | 178 910 | +5,8% | 348 459 | +4,8% |
BMW | 155 328 | +5,1% | 303 738 | +4,3% |
MINI | 23 319 | +10,8% | 44 249 | +9,0% |
Hálózatról tölthető* | 7 906 | +43,9% | 15 041 | +40,2% |
BMW Motorrad | 10 172 | +3,1% | 18 627 | +7,2% |
* BMW i, BMW iPerformance és MINI Electric modellek