Főoldal Hírek Tovább erősödhet a Toyota szabadidőjármű-offenzívája

Tovább erősödhet a Toyota szabadidőjármű-offenzívája

Egyes értesülések szerint kistestvért kaphat a C-HR, a Toyota európai modellkínálatának meghatározó darabja. Az új típust helyben gyártanák, és hibrid hajtásláncot is kaphat.

Másfélszeresére növelné a crossoverek részesedését európai forgalmából a Toyota, viszont nem tervezi fapados márka bevezetését.

Ahogy Európa kezd kiábrándulni a dízelekből, úgy emelkedik az alternatív hajtású modellek iránti kereslet. Ennek következményeit saját bőrén érzi a Toyota Motor Europe (TME): a vállalat már tavaly elérte 2020-ra kitűzött értékesítési célját, egymillió darab Toyota és Lexus regionális eladását, és ebben kétségtelenül kulcsszerepet játszott a hibrid modellek megállíthatatlan térnyerése.

„Nyugat-Európában jelenleg a C-HR kompakt szabadidőjármű eladásaiból részesül legnagyobb arányban a hibrid hajtáslánc: száz eladott C-HR közül 87-et benzin-elektromos hajtással vásárolnak meg” – árulta el az Automotive News Europe (ANE) szaklapnak adott interjújában Matt Harrison, a TME értékesítési igazgatója. „Az újgenerációs Corolla várakozásaink szerint megközelítheti ezt, a modellhez kínált, kétféle hibrid egység együttesen az eladások 85 százalékát tehetik majd ki, jóval többet, mint az Auris (77%) esetében.”

A CH-R nem csak a hibrid eladások fellendítése miatt kulcsfontosságú a Toyota számára: a vállalat jelentős mértékben növelni szeretné a szabadidőjárművek részarányát eladásain belül. Az ANE újságírójának azon kérdésére, hogy igazak-e a híresztelések, amelyek szerint a TME egy kisméretű crossoverrel bővíti franciaországi gyártóüzemének portfolióját, Harrison meglepő választ adott. „Soha nem állítottunk ilyet, de maradjunk annyiban, hogy mi is tisztában vagyunk a szegmens robbanásszerű növekedésével. A C-HR merész formaterve sikeresnek bizonyult, a modell jelenleg mintegy tízszázalékos piacrésszel bír kategóriáján belül. Úgy vélem, egy városi crossoverrel hasonló arányokat érhetnénk el. Későn léptünk be a kompakt szabadidőjárművek szegmensébe, és nem képviseltetjük magunkat a kisméretű crossoverek körében. Jelenleg eladásaink nagyjából 25 százalékát teszik ki a szabadidőjárművek, én jobban örülnék a 40 százaléknak, így most ezen dolgozunk.”

Két másik jellemző piaci trend terén Matt Harrison nem érez sürgető elmaradást. „Gyakran kérdezik, nem alapít-e fapados testvérmárkát a Toyota. Úgy vélem, erre jelenleg nincs szükségünk. Az Aygo tökéletes belépő modell a márkához, erőteljes személyiséggel rendelkezik, vonzó opció a fiatal vásárlók számára. Ugyanakkor nem zárkózunk el kategorikusan semmitől; tény és való, hogy Európa egyes területein rejlik némi potenciál a Toyota alatti szegmensekben. A másik kérdés a plug-in hibrideké: készen állunk a szélesebb körű bevezetésükre, az új TNGA platform tökéletesen alkalmas erre, de a pillanatnyi piaci helyzet nem indokolja, hogy kapkodjunk a programmal. Ráadásul számos versenytársunkkal ellentétben nem szorulunk rá a PHEV technológiára, a nélkül is könnyedén teljesítjük a 2021-re előírt CO2-emissziós normákat. Jelenleg ennél fontosabbnak érzem, hogy utolérjük a hibridek iránti keresletet – egyszerűen nem tudunk annyi autót gyártani, amennyit felvenne a piac.”