Site icon AutóAddikt

Továbbra is a Lexus a legmegbízhatóbb prémium brand a Consumer Reports szerint

Feltűnően problémamentes hibrid hajtásláncok, kiváló gyártási minőség, kipróbált fedélzeti technológiák: a Lexus megbízhatósága messze felülmúlja bármelyik más prémiumautó-gyártóét.

Több mint 300 ezer, az ezredforduló és 2025 között gyártott autó tulajdonosa számolt be tapasztalatairól a Consumer Reports szerkesztőinek, akik az elmúlt tizenkét hónap során felmerült problémákat és meghibásodásokat összegezve idén is összeállították az autóipar egyik legfontosabb rangsorát: az észak-amerikai Consumer Reports megbízhatósági jelentést. A húsz különböző részterületet érintő, idegesítő apróságtól kezdve az autót mozgásképtelenné tevő, súlyos problémáig terjedő hibalista részletes információkkal látta el a szakembereket. Ezeket súlyozva összesítették, hogy aztán meglepetés nélküli eredményt kapjanak: idén ismét a Lexus bizonyult a teljes piac legmegbízhatóbb prémiummárkájának.

A Lexus a maximálisan adható 100 pontból 65-öt szerzett – ez 10 ponttal magasabb, mint amit a prémiummárkák rangsorának második helyezettje elért, és tizenegy ponttal előzi meg a legbízhatóbb európai prémiumbrandet.

Míg a márkák rangsorába az elmúlt huszonöt modellév összes gyártmányának hibastatisztikái beszámítottak, az egyes modelleknél észszerűen csak az utóbbi három évet vették figyelembe, hiszen azon túl exponenciálisan csökkennek a kiszámítható szabályszerűségek. A Lexus nyolc típusával szerepelt ebben a megmérettetésben: ebből négy átlag felett, három pedig átlagosan teljesített. A jelenleg kapható Lexusok közül az NX széria bizonyul a legkevésbé problémásnak: a modell benzinmotoros kivitele 77, míg az NX 350h full hibrid variáns 76 pontot érdemelt ki a felmérésen. Alig kevesebb: 75 pont volt a benzinmotoros ES szedán átlagos eredménye. A hibrid RX 67, a hibrid ES pedig 66 pontot ért el.

Ezek az eredmények részben összecsengenek a teljes felmérés tanulságaival: a kérdőívben lefedett húsz területből a belső égésű motorral szerelt járművek tizenhétben érintettek (nincs bennünk nagyteljesítményű villanymotor, akkumulátor és töltőrendszer), a hibrideknél tizenkilenc (a nagyfeszültségű akkumulátor nem tölthető külső áramforrásból), a plug-in hibrideknél pedig mind a húsz vizsgált terület beleszámít a végső értékelésbe. A tisztán elektromos autók mindössze tizenkettő kritikus területen érintettek; ennek ellenére átlagos megbízhatóságuk elmarad a full hibridekétől, amelyek viszont majdnem ugyanolyan problémamentesen üzemeltethetők, mint a hagyományos benzines járművek.

A teljes felmérés elérhető eredeti, angol nyelven ide kattintva.

Exit mobile version