Sorban negyedik alkalommal bizonyul a prémiumpiac legcsekélyebb értékvesztésű márkájának a Lexus a J. D. Power mértékadó ALG Residual Value elemzésén.
Jövőre lesz hatvanéves az ALG, az észak-amerikai autópiacok leginkább elismert értéktartási szakértője. A szervezet, amely ma már a J. D. Power autóipari tanácsadó csoport tagjaként működik, először huszonnégy éve szervezte meg éves összpiaci értéktartási elemzését. Ennek keretében piaci szegmensekre bontva elemzik az egyes modellek várható használtpiaci értékét, majd az így kapott részeredmények alapján hirdetnek abszolút bajnokot a tömegpiaci, illetve prémium-autómárkák körében.
Az analízis során számos szempontot figyelembe véve határozzák meg, hogy egy hároméves lízingperiódus végén milyen valós maradványértékre lehet majd számítani az egyes típusok esetében. A most kihirdetett, 2024-es ALG Residual Value rangsor összeállítása során például huszonnyolc méretosztályban 293 modellt vettek nagyító alá, többek között azok használtpiaci teljesítményét, tartós versenyképességét, gyártójuk várható vonzerejét vizsgálva.
Csak azokban a piaci kategóriákban hirdettek győztest, ahol legalább négy különböző márka van jelen; a márkák összesített versenyében pedig csak azokat a szereplőket vették figyelembe, amelyek legalább négy méretosztályban képviseltetik magukat.
Anélkül, hogy mágikus jelentőséget tulajdonítanánk ennek a számnak, a Lexus négy típusa – a Lexus IS szedán, valamint az NX, RX és LX szabadidőjárművek – ért el kategóriagyőzelmet, és ezzel a márka idén sorban a negyedik alkalommal bizonyult a legjobb értéktartású prémiumpiaci választásnak. Ugyanakkor nincs közvetlen összefüggés a kategóriagyőzelmek és az összesített elsőség között: a Lexus tavaly kettő, azt megelőzően pedig mindössze egy szegmensben bizonyult a legjobbnak, míg a 2020 végén kihirdetett 2021-es ALG Residual Value díjátadóján három kategóriabajnokkal hozta el a prémiummárkák aranyérmét.