Főoldal Hírek Toyota és Lexus sikerek Európában 2016 első felében

Toyota és Lexus sikerek Európában 2016 első felében

A Toyota összesen 476 ezer darab gépkocsit értékesített 2016 első félévében, ami 5,6%-al haladja meg az előző év azonos időszakának értékesítéseit.

toyota-rav4-hybrid-teszt-autoaddikt-001

A kimagasló siker nem kis mértékben a hybrid Toyota modellek rendkívüli népszerűségének köszönhető, amelyek eladásai 44%-al haladták meg az előző év azonos időszakának eredményeit, és a teljes forgalom 31%-át tették ki: a Yaris Hybrid eladásai 23%-al, míg Auris Hybrid-é 33%-al nőttek, a Prius iránti kereslet pedig több, mint kétszeresére nőtt. Az eredményekből ugyanakkor a gyártó szintén szárnyaló prémium márkája is kivette a részét: a Lexus Europe minden idők legkiválóbb első féléves eredményét érte el, miután a kontinensen az év első hat hónapjában 36 000 új Lexus talált gazdára, 16%-al meghaladva az előző év azonos időszakának értékesítéseit.

A Toyota és Lexus márkák 4,6%-os összesített piaci részesedést elérve 476 000 darab új autót adtak el kontinensen az év első hat hónapjában, 5,6%-al meghaladva az előző év azonos időszakának értékesítéseit. A Toyota Motor Europe (TME) eladásai éves szinten 7,5 százalékkal nőttek az EU-ban és az EFTA térségben.  A TME alá tartozó további területeken (Oroszország, Kazahsztán, Ukrajna, Kaukázusi térség, Törökország és Izrael) a márkák stabil teljesítményt mutattak, miközben a piac átlagosan 8 százalékkal visszaesett. Ennek köszönhetően a csoport 0,6 százalékponttal 8 százalékra növelte piaci részesedését a térségben.

Az első negyedévben elért értékesítési lendületet így a második negyedévben is sikeresen fenntartotta a cégcsoport: az európai eladások újfent jelentősen profitáltak a Toyota és a Lexus hybrid típusai iránt mutatott, töretlenül erősödő érdeklődésből: a hybrid modellek eladásai 44 százalékkal haladták meg 2015 első féléves eredményét, és elérték a 145 160 darabot. A hybrid modellek a TME féléves összeladásainak 31 százalékát tették ki, szemben a tavalyi év egészére mért 24 százalékkal. A TME a 2016-os naptári évben új hybrid értékesítési rekorddal: 280 ezer darabos eladással számol, míg középtávon, 2020-ra a hybridek 50 százalékos részesedése a cél.

„Ha hybrid, akkor népszerű, méghozzá rendkívüli mértékben – gyakran nem győzzük a keresletet gyártási kapacitással. Az év első félévében leginkább ez korlátozta eladásaink növekedését Nyugat-Európában. Reményeink szerint a hybrid modellek elérhetősége javul az év második felére.  A csoport rendkívül erős oroszországi értékesítési teljesítményének (a helyi gyártású Camry és RAV4 típusok egyaránt piacvezető helyen állnak), valamint a Lexus márka folyamatos nyugat- és kelet-európai fejlődésének tükrében magabiztosan remélhetjük, hogy 7 év után először átléphetjük az évi 900 ezer darabos eladást.” – fogalmaz Karl Schlicht, a Toyota Motor Europe ügyvezető alelnöke.

„44 százalékos hybrid növekedés egyetlen év alatt: ez nagyszerű teljesítmény! Izgalmas látni, hogy összeladásaink 31 százalékát a hybrid modellek teszik ki. A Yaris Hybrid és az Auris Hybrid továbbra is remekül teljesít. A frissen bevezetett RAV4 hybrid valamint az új generációs Prius típusok kezdeti eredményei meghaladták elvárásainkat. A hybridet töretlen lendülete, az új PROACE haszonjármű-család bevezetése, valamint az új generációs Hilux pickup közelgő érkezése együttesen bizakodásra ad okot, hogy a második félévünk ugyanilyen erőteljes lesz.” – teszi hozzá Matt Harrison, a Toyota értékesítésért és marketingért felelős alelnöke.

A kiemelkedő értékesítési teljesítményben fontos szerepet játszottak a Lexus prémium típusai.  A márka a térség minden piacán számottevően erősítette pozícióját. Oroszországban a Lexus eladásai 17 százalékkal emelkedtek, miközben a prémium szegmens összességében 6 százalékkal zsugorodott.

„Az elmúlt néhány év során nem csupán teljesen megújult a Lexus modellkínálata, de olyan, vadonatúj típusokkal is gyarapodott, mint az NX vagy az RC. A Lexus továbbra is magasan a legnagyobb prémium hybrid gyártó világszerte és Európában. Ez stabil alapokat teremt ahhoz, hogy a jövőben is tovább növelhessük eladásainkat.” – mutat rá Alain Uyttenhoven, a Lexus alelnöke