A Toyota júliusban útjára bocsátja a tokiói Open Road (nyílt út) projektet, és ezzel újabb fontos lépést tesz az ultrakompakt i-Road elektromos gépjárműben rejlő lehetőségek maximális kiaknázása felé.
Az i-Road praktikus, kényelmes és élvezetes közúti használatának elősegítése érdekében a Toyota két fő területen: a praktikus parkolóhelyek beazonosítása, illetve a testre szabási lehetőségek népszerűsítése terén vár kreatív ötleteket és visszajelzéseket, szakértőktől és átlagemberektől egyaránt.
Praktikus parkolás
Az i-Road két legfontosabb előnye a kompakt mérete, illetve az, hogy akkumulátora a japán piacon szabványosnak számító 100 voltos hálózatból is tölthető. A Toyota Tokió belvárosában parkoló létesítmények kezelőivel, illetve kereskedelmi ingatlanok tulajdonosaival együttműködve igyekszik minél inkább kiaknázni ezen adottságokat: olyan apró, jelenleg kihasználhatatlan helyeket keresnek, amelyek rendelkeznek hálózati hozzáféréssel, így alkalmasak volnának az i-Road parkolására és töltésére. A visszajelzéseket kielemezve döntenek arról, hogy hogyan lehetne kibővíteni a parkoló-, illetve töltőhálózatot.
Testre szabás népszerűsítése
A Toyota arra törekszik, hogy az ügyfelek minden szempontból személyes mobilitási megoldásként éljék meg az i-Road elektromos járművet, és ennek érdekében támogatja az egyedi alkatrészek beépítését. A projekt résztvevői 3D nyomtatóval készített, tetszőleges színű, általuk kiválasztott mintázatú karosszériaelemek segítségével juttathatják érvényre személyiségüket.
A Toyota összesen 10 darab i-Road gépjárművet bocsát a száz résztvevő rendelkezésére. A hétköznapi átlagemberektől kezdve a szakértőkön át a divatdiktátorokig mindenki hozzávetőlegesen egy hónapra kapja meg a járművet. A projekt teljes becsült időtartama nagyjából egy év.
A projektben részt vevő partnerek visszajelzéseikkel segítik a Toyotát abban, hogy még praktikusabbá, még jobban használhatóvá tegye az i-Road elektromos járművet. Olyan meglátásokat várnak, mint hogy hogyan lehet átalakítani a járművet, vagy hogyan lehet azt alkalmasabbá tenni a sorozatgyártásra.
A Toyota célja az ügyféltesztekkel, hogy felmérje azon termékek és szolgáltatások fejlesztésének legjobb módszereit, amelyek az i-Road meglévő erősségeit kiaknázva a mobilitás izgalmas, új lehetőségeit tárják fel. Ahelyett, hogy előre kiválasztott partnerekre korlátozná a részvételt, a Toyota arra biztatja az érdeklődőket, hogy akár a projekt közben is csatlakozzanak be; illetve a gyártó új, lehetséges termékekkel és szolgáltatásokkal fogja színesíteni a projektet, és még vonzóbbá tenni az i-Roadot.
Az ügyféltesztekre már lehet regisztrálni az Open Road projekt internetes oldalán: http://www.openroad-project.com (csak japán nyelven érhető el). A résztvevőket számos szempont alapján választják ki, például hogy milyen sűrűn és milyen felhasználási területre szándékoznak használni az i-Roadot.