A Toyota közzétette a 2019 áprilisától 2020 márciusáig tartó japán pénzügyi év 2019. június 30-án lezárt első negyedévre vonatkozó pénzügyi eredményeit.
Az első negyedévben a világszintű konszolidált Toyota és Lexus járműeladások összesen 2.303.495 darabot tettek ki, ami 67.364 darabos növekedést jelent az előző pénzügyi év azonos időszakához képest. Ezen időszak összesített nettó árbevétele 7,646 ezer milliárd jen (72 milliárd USD) volt, ami 3,8%-os növekedésnek felel meg. Az április és június között elért nettó nyereség 6,4 milliárd dollár volt – 3,9%-al több mint az előző év ugyanazon időszakában.
A Toyota globális tevékenységének működési bevétele április és június között az előző év azonos időszakához képest 682,6 milliárd jenről (6,4 milliárd USD) 741,9 milliárd jenre (7 milliárd USD) nőtt, míg az adózás előtti bevétel 841,7 milliárd jent (7,9 milliárd USD) tett ki. A vállalat nettó nyeresége 657,3 milliárd jenről (6,2 milliárd dollár) 682,9 milliárd jenre (6,4 milliárd dollár) emelkedett. Ezzel továbbra is a Toyota messze a legnyereségesebb autógyártó, ám egyben a kutatási és fejlesztési tevékenységre (részben vagy teljesen elektromos hajtások, önvezető autók, mesterséges intelligencia, robotika, mobilitási szolgáltatások) legtöbbet költő autóipari vállalat is.
A globális trendekkel szembemenő növekedés és kiváló eredmények nagyban köszönhetőek a Toyota technológiai és modellinváziójának. Idén a Toyota márka három legfontosabb modellje, a Corolla (a világ legnépszerűbb személyautója), a RAV4 (a világ legnépszerűbb SUV-ja) és a Camry (a világ legnépszerűbb felső-középkategóriás autója) is vadonatúj generációval jelentkezett, amelyek mindegyikének esetében a világ legfejlettebb, negyedik generációs környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtása az ügyfelek körében a legnépszerűbb választás. Vadonatúj generációval jelentkezett emellett a legnépszerűbb Lexus szedán, az ES is, valamint bemutatkozott a kompakt SUV Lexus UX is – szintén a világ legfejlettebb hibrid hajtásával.
Japánban a járműeladások összesen 555.291 darabot tettek ki, ami 44.952 darabbal több a tavalyi eredménynél, míg az elért nyereség 40,2 milliárd jennel (380 millió USD)) 436,4 milliárd jenre (4,1 milliárd USD) növekedett. Észak-Amerikában a járműeladások összesen 743.576 darabot tettek ki, ami 2.559 darabbal kevesebb a tavalyi eredménynél. Az üzemi nyereség 37,0 milliárd jennel (348 millió USD) 115,4 milliárd jenre (1,1 milliárd USD) növekedett. Európában a járműeladások összesen 273.964 darabot tettek ki, ami 21.325 darabbal több a tavalyi eredménynél. Az üzemi nyereség 11,6 milliárd jennel (110 millió USD) 34,7 milliárd jenre (327 millió USD) nőtt. Ázsiában a járműeladások összesen 398.240 darabot tettek ki, ami 4.011 darabbal több a tavalyi eredménynél. Az üzemi nyereség 25,6 milliárd jennel (241 millió USD) 116,5 milliárd jenre (1,1 milliárd USD) csökkent. A többi régióban (beleértve Közép- és Dél-Amerikát, Óceániát, Afrikát és a Közel-Keletet) a járműeladások összesen 332.424 darabot tettek ki, ami 365 darabbal kevesebb a tavalyi eredménynél. Az üzemi nyereség 19,2 milliárd jennel (181 millió USD) 21,7 milliárd jenre (204 millió USD) csökkent. A pénzügyi szolgáltatásokból származó működési nyereség 34,6 milliárd jennel (326 millió USD) 108,2 milliárd jenre (1 milliárd USD) nőtt.
A Toyota várakozásai szerint a 2019 áprilisától 2020 márciusáig tartó pénzügyi évben világszinten 9 millió Toyota és Lexus modell talál majd gazdára (ezen felül számítandók a Toyota csoport két másik márkája, a Daihatsu és a Hino értékesítései, amelyek várhatóan 1,6 millió körüli darabszámot tehetnek majd ki, ezek azonban a Toyota vállalat eladásaiba és nyereségébe nem kerülnek beszámításra).
A vállalat úgy számol, hogy a pénzügyi évben elért nettó árbevétele elérheti a 29,5 ezer milliárd jent (278 milliárd USD), a működési bevétel a 2,4 ezer milliárd jent (22,6 milliárd USD), az adózás előtti bevétel 2,56 ezer milliárd jent (24,1 milliárd USD), a nettó nyereség pedig 2,15 ezer milliárd jent (20,2 milliárd USD). A Toyota csoport nyereségéhez ehhez értelemszerűen hozzájön majd a várhatóan 1,6 millió Daihatsu és Hino modell által megtermelt nyereség is.