Főoldal Hírek Új eladási rekordot állított fel a BMW szeptemberben

Új eladási rekordot állított fel a BMW szeptemberben

2016 kilencedik hónapjában világszerte nem kevesebb, mint 237 973 darab négykerekűt adott át ügyfeleinek a vállalatcsoport, amellyel 1 746 638 darabra nőtt az egész éves eladási mutató. A BMW és a BMW Motorrad értékesítési sikertörténete mellett szeptemberben a MINI és a Rolls-Royce is történelmi mérföldkőhöz érkezett.

bmw-i3-rex-teszt-autoaddikt-019

A BMW Group az előző szeptemberi eredményekhez képest kétszámjegyű globális értékesítési növekedéssel zárta az idei év kilencedik hónapját, amely új szeptemberi rekordot, a vállalatcsoport hosszú távú értékesítési gyarapodása szempontjából pedig újabb fontos állomást jelent. A világszerte eladott 237 973 darab négykerekű 10,5 százalékos értékesítési fejlődésnek felel meg, amellyel a BMW Group 2016-os eladási mutatója az egy évvel ezelőtti számok tükrében 6,2 százalékkal 1 746 638 darabra nőtt, a vállalatcsoport fennállásának legsikeresebb első háromnegyed évét eredményezve.

„A BMW Group ismét kimagasló értékesítési növekedést ért el szeptemberben, amelyből a vállalatcsoport mindegyik modellpalettája kivette a részét” – mondta Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „A prémium járműveink iránt mutatkozó kereslet világszerte mindegyik szegmensben nő, miközben az elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljeink is népszerűbbek, mint valaha. Globálisan kiegyensúlyozott értékesítési növekedésre építő vállalati stratégiánk hosszú távú sikernek bizonyul, miközben továbbra is a gazdasági nyereségesség fenntartása az egyik legfőbb szempontunk” – tette hozzá Dr. Ian Robertson.

2016 szeptemberében a BMW nem kevesebb, mint 197 419 darab négykerekűt adott át ügyfeleinek világszerte, amely 9,4 százalékos növekedés az egy évvel korábbi eredményhez képest. A kilencedik havi eladások élén a BMW X modellcsalád tagjai állnak: a BMW X1-ből 21 412 darab (161,9 százalékos növekedés), míg a BMW X3-ból 15 596 példány talált gazdára (12,9 százalékos gyarapodás), de az 5 732 darabban elkelt BMW X4 (15,9 százalékos fejlődés) és a 15 979 alkalommal értékesített BMW X5 is kimagasló eredményt könyvelhetett el (17,6 százalékos javulás). 6 000 darabot is túlszárnyaló szeptemberi mutatójával a BMW 7-es sorozat eközben több mint megháromszorozta egy évvel ezelőtti értékesítési eredményét, a kereken 6 210 darab eladott modell 237,5 százalékos fejlődést jelent. A bajor gyártó értékesítési mutatója az idei év első háromnegyed évében ezzel 1 479 936 darabra nőtt, amely kereken 6 százalékos gyarapodás a 2015 januárja és szeptembere között tapasztalt számok tükrében.

A BMW elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozatai hónapról hónapra egyre feljebb ívelő értékesítési trendet mutatnak, kiváltképp Európában és az Egyesült Államokban. A január és szeptember között eltelt kilenc hónapban több mint 40 000 darab BMW i és BMW iPerformance modellt értékesített a gyártó, amelyekből több mint 7 000 példány a szeptemberi hónapban talált gazdára.

Az idei év kilencedik hónapjában eladott 40 164 darab négykerekűjével a MINI 16,1 százalékos szeptember havi növekedést könyvelhetett el. „Ez volt az első alkalom, amikor a MINI értékesítési mutatója egyetlen hónap alatt átlépte a 40 000-t, és ezen kimagasló eredmény újfent a márka iránt mutatkozó egyre növekvő keresletet nyomatékosítja” – nyilatkozta Peter Schwarzenbauer, a BMW AG igazgatótanácsának MINI, BMW Motorrad és Rolls-Royce márkákért felelős tagja. „Legnépszerűbb járműveink a MINI modellcsalád legújabb tagjai, az új MINI Cabrio és az új MINI Clubman, s mindez a márka sikeres átalakítását igazolja” – tette hozzá Peter Schwarzenbauer. Az idei év első kilenc hónapja után a MINI globális értékesítési mutatója az előző év hasonló időszakának tükrében 7,2 százalékkal magasabban, 264 077 darabon áll.

A Rolls-Royce Motor Cars mindeközben története eddigi legsikeresebb harmadik negyedéves értékesítési eredményét jelentette be, 12,7 százalékkal szárnyalva túl az előző év hasonló időszakában produkált számokat. Az egyre intenzívebb ügyfél-érdeklődés a Rolls-Royce mindegyik modellpalettáját érinti, különös tekintettel a Dawn, valamint a Black Badge Wraith és a Black Badge Ghost luxusautókra. A január és szeptember között eltelt kilenc hónapban a brit gyártó 2 625 darab modellt adott át ügyfeleinek, amely a 2015-ös mutató tükrében 0,8 százalékos javulást jelent. Ezen eredmény tökéletes párhuzamot alkot a vállalatcsoport előzetesen kijelölt értékesítési stratégiájával, amelynek köszönhetően a Rolls-Royce továbbra is erős 2016-os eredményre számít.

Az öreg kontinensen csak szeptemberben nem kevesebb, mint 121 583 darab BMW és MINI modell talált gazdára, amely 12,1 százalékos kilencedik havi növekedésnek felel meg. A régió két legdinamikusabb gyarapodást produkáló országa Németország és a Nagy-Britannia: amíg az előbbiben elkelt 28 891 darab négykerekű 13,2 százalékos javulást jelent, addig a szigetországban eladott 45 714 darab új BMW és MINI modell kereken 12 százalékos fejlődésnek felel meg. A többi európai ország ez idő alatt ugyancsak közel hasonló mértékű értékesítési növekedést könyvelhetett el. A január és szeptember között átadott 806 917 darab négykerekű 10,4 százalékos abszolút javulást jelent az öreg kontinensen.

A vadonatúj BMW és MINI modellek értékesítése szeptemberben 16,5 százalékkal 71 237 darabra nőtt Ázsiában, amelyből 49 204 példány csak Kínában talált gazdára (19,6 százalékos fejlődés). 2016 kilencedik hónapjában Japán is kétszámjegyű értékesítési növekedést ért el, ahol a 8 531 darab eladott BMW és MINI modell 12,7 százalékos gyarapodásnak felel meg. Az idei év első háromnegyed évében a BMW Group összesen 548 014 darab négykerekűt adott át ázsiai ügyfeleinek, amellyel 9,2 százalékkal szárnyalta túl a 2015 hasonló időszakában produkált eredményt.

A vállalatcsoport az amerikai kontinensen eközben 2,7 százalékkal kevesebb modellt adott el idén szeptemberben, mint egy évvel ezelőtt, összesen 38 258 darabot. Az Egyesült Államokban ez a szám 29 413 darab, amely 5,2 százalékkal marad el a 2015 szeptemberében tapasztalt mutatótól. Mexikóban azonban tovább folytatódott a vállalatcsoport értékesítési fellendülése, az év kilencedik hónapjában eladott 3 223 darab BMW és MINI modell 18,1 százalékos javulást jelent. A tengerentúlon ezzel 337 079 példányra nőtt a vállalatcsoport idei évben eladott négykerekűinek száma, amely az egy évvel ezelőtti számok tükrében 6,5 százalékos abszolút csökkenés.

A BMW Motorrad szeptemberben is tovább folytatta értékesítési gyarapodását, a 12 215 darab kétkerekű 10,2 százalékkal szárnyalja túl az előző év kilencedik hónapjában tapasztalt eredményt. A bajor gyártó kétkerekű divíziója idén eddig összesen 116 044 darab robogót és motorkerékpárt értékesített világszerte, amely 3,2 százalékos abszolút eladási növekedésnek felel meg.

A BMW Group értékesítési eredményei 2016 szeptemberében és az év első kilenc hónapjában

2016. szeptember Egy évvel ezelőtthöz képest 2016. január – szeptember Egy évvel ezelőtthöz képest
BMW Group autók 237 973 +10,5% 1 746 638 +6,2%
BMW 197 419 +9,4% 1 479 936 +6,0%
MINI 40 164 +16,1% 264 077 +7,2%
Rolls-Royce
Motor Cars
390 +15,4% 2 625 +0,8%
BMW Motorrad 12 215 +10,2% 116 044 +3,2%