Főoldal Hírek Új Ford plug-in hibrid áruszállítókat próbál ki London

Új Ford plug-in hibrid áruszállítókat próbál ki London

A Ford egy több millió font költségvetésű projektet indít, amelynek célja a levegőminőség javítása Londonban. Mindez összefügg azzal, hogy a vállalat a következő öt évben 13 új elektromos hajtású modell bemutatására készül.

A Londoni Közlekedési Vállalat (Transport of London) által támogatott projekt lényege, hogy a kiválasztott tesztelők 12 hónapon át 20 darab új plug-in hibrid (PHEV) járművet használnak, amelyek a városi útszakaszok nagy részén tisztán elektromos hajtással is közlekednek, miközben felhasználóik árut szállítanak, vagy karbantartási munkákat végeznek.

Londonban a haszongépjárművek 280.000 fuvart, azaz közel 13 millió kilométert teljesítenek egy-egy tipikus hétköznapon. E munka 75 százalékát a csúcsforgalom idején végzik a kisáruszállítók, és ilyenkor London belvárosában óránként több mint 7000 ilyen jármű közlekedik.

A Ford 20 darab PHEV Transitot biztosít egy sor különféle helyi haszongépjármű-flottaüzemeltető – köztük a Londoni Közlekedési Vállalat – számára, hogy kiderüljön, milyen mértékben járulnak hozzá az ilyen autók a légszennyezés csökkentéséhez, és hogyan javítják a flottaüzemeltetők gazdasági mutatóit a zsúfolt nagyvárosi forgalomban, ami köztudottan próbára teszi a járműveket. A kezdeményezést a brit kormányzat által alapított Fejlett Hajtásmód Központ (Advanced Propulsion Centre) pénzbeli támogatással is segíti.

“Ez az izgalmas londoni projekt rávilágít arra, hogyan javíthatja az innovatív technológia a zsúfolt nagyvárosokban élők egészségét és életminőségét” – mondta el Jim Farley, a Ford Európa elnök-vezérigazgatója. “A Ford az európai piac első számú haszongépjármű-márkája, így hát logikus, hogy a Transit plug-in hibrid modell álljon az áruszállítás forradalmának élére.”

EV-terveiben a Ford azokra a területekre koncentrál, amelyek egyébként is erősségeinek számítanak, hogy az elektromos hajtás révén a legnépszerűbb, nagy sorozatban gyártott haszongépjárművei, teherautói és SUV-modelljei, valamint nagy teljesítményű járművei még praktikusabbak és még élvezetesebben vezethetők lehetnek – és még kevesebbet is fogyasszanak.

A várhatóan 2017 végén induló flottateszt szerves részét képezi a Ford azon célkitűzésének, hogy a világ legnagyobb városaival együttműködve megoldást találjon a közlekedési problémákra, és egyszerűbbé tegye az emberek és az áruk szállítását.

“A fuvarozási szektor átállítása ultra-alacsony emissziójú járművekre létfontosságú lépés London mérgező levegőjének megtisztításához” – fogalmazott Sadiq Khan, London polgármestere. “A Londoni Közlekedési Vállalat továbbra is élen jár a jó példával, egyre növelve elektromos hajtású járművei számát; a mostani projektből nyert adatok felbecsülhetetlen értéket jelentenek majd LoCITY programunk számára, aminek célja, hogy ösztönözze a csekély károsanyag-kibocsátású megoldások alkalmazását a közúti áruszállításban.”

A londoni kísérlethez szánt Transit Custom PHEV modelleket kifejezetten arra tervezték, hogy tisztán elektromos hajtással, nulla károsanyag-kibocsátással tehessék meg a városi utak nagy részét, a hosszabb távú fuvarok során pedig takarékos belsőégésű motorjuk hajtja az autókat. A Ford az első tömeggyártó, amely PHEV-technológiát kínál az áruszállító-piac ezen szegmensében.

A tesztautó-flottát úgy osztják szét, hogy a felhasználók között minden olyan tipikus vállalkozás szerepeljen, amelyek a városi forgalomban végzik napi munkájukat. A tesztautókban a Ford telematikai rendszere gyűjt majd adatokat a járművek működtetéséről és környezeti teljesítményéről, s az információk feldolgozása után érthetőbbé válik, hogyan használhatók ki maximálisan az elektromos hajtás előnyei.

A 20 darab Transit Custom PHEV modellből álló kísérleti flotta kifejlesztését 4,7 millió angol fonttal támogatta a Fejlett Hajtásmód Központ. Az áruszállítókat az Egyesült Királyságban, a Ford duntoni műszaki központjában és a Banburyben működő Fejlett Hajtásmód Központban tervezték.

“Az Egyesült Királyság globális szinten is élen jár a kis károsanyag-kibocsátású motortechnológiában. Ez az új projekt és a kormány által nyújtott közel 5 millió fontnyi támogatás biztosítja, hogy a munka a mi országunkban folyik majd, emellett pedig bizonyítja elkötelezettségünket a széndioxid-kibocsátás csökkentésére; nem beszélve arról, hogy fontosnak tartjuk az együttműködést egy olyan vállalattal, amely új generációs, az emberek életminőségét javító technológiák kifejlesztésén dolgozik” – jelentette ki Nick Hurd klímaváltozási és ipari miniszter. “Kormányunk továbbra is együttműködik az autóipari szektorral, miközben kidolgozzuk átfogó Ipari Stratégiánkat, amely növeli majd a termelékenységet, a jól képzett munkaerőt igénylő munkahelyek számát, és biztosítja a fenntartható gazdasági növekedést.”

2016-ban a Ford immár másodszor lett Európa első számú haszongépjármű-márkája, s a Transit Custom PHEV piaci bevezetését 2019-re tervezi a vállalat. A Ford 2020-ig 4,5 milliárd dollárt fektet az elektromos hajtású autók fejlesztésébe és gyártásába, s eltökélten törekszik arra, hogy autógyártó és mobilitási vállalattá fejlődjön, vezető szerepet töltve be az elektromos és önvezető autók, valamint az új közlekedési megoldások területén.

A Transit Custom PHEV csupán egy abból a 13 új elektromos hajtású modellből, amelyeket a Ford a következő öt évben mutat majd be. A várható újdonságok közt egy tisztán elektromos hajtású, legalább 480 kilométeres hatótávolságú SUV-modell is szerepel, akárcsak egy, az észak-amerikai piacon 2021-ben bemutatkozó, nagy sorozatban gyártható önvezető hibrid autó a taxi- és autómegosztó-szolgáltatók számára, valamint a kultikus Mustang sportkocsi hibrid hajtású változata. A Ford szándéknyilatkozatot írt alá több más vezető autógyártóval arról, hogy Európában kiépítik az elektromos járművek leghatékonyabb feltöltő hálózatát.