Site icon AutóAddikt

Új generációs Hyundai i20 WRC fejlesztése zajlik a Hyundai Motorsport műhelyében

A Hyundai Motorsport csapat a közelmúltban a spanyolországi Almeria térségében négy napon át tesztelte az új generációs i20 WRC versenyautót. A teszt fontos mozzanat volt a 2016-os FIA rali világbajnokságban bemutatkozó jármű fejlesztési folyamatában.

A csapat tesztpilótája, Kevin Abbring és navigátora, Sebastian Marshall Thierry Neuville és Nicolas Gilsoul társaságában vezette az új generációs i20 WRC modellt. Az autó legújabb, az előző teszteken használt modellhez képest továbbfejlesztett változatával végzett tesztek során a motor- és a futómű-fejlesztésre, valamint a nagy magasságú alkalmasságra összpontosított a csapat.

A Hyundai Motorsport összeállította az új generációs i20 WRC részletes tesztprogramját; az eredeti tervek szerint már az idei évadban bemutatták volna az új modellt. Az új generációs i20 WRC tervezett homologizációjában azonban a gyártás ütemezése miatt változás állt be. A csapat ezért az új generációs i20 WRC bemutatkozására kitűzött időpontot áttette a 2016-os FIA rali világbajnokság nyitó versenyére, a Monte Carlo ralira.

Ezen kívül a 2015-ös évad hátralévő versenyeire egy sor további módosítást vezetnek be a jelenlegi Hyundai i20 WRC versenyautókon, hogy ezzel is támogassák a csapat immár rendszeresen esélyes küzdelmét a dobogós helyezésekért a csapat második WRC évadában.

„Rendkívül aprólékosan kidolgozott teszthetet tudhatunk a hátunk mögött; a spanyolországi Almeria térségében az új generációs i20 WRC továbbfejlesztett változatát faggattuk.” – mondta Michel Nandan csapatfőnök. „Kevin és Thierry a motor- és futómű-fejlesztéssel foglalkozott, emellett nagy magasságú teszteket végeztek. Erőfeszítéseik révén sikerrel fejleszthetjük tovább az autót, amint egyre közelebb kerülünk 2015 végéhez. Bíztunk abban, hogy az új autót már az idei évadban bemutathatjuk, ám sajnos a homologizációs ütemezéssel kapcsolatban felmerült, a háromajtós utcai modell gyártásához köthető nehézségek miatt a program késedelmet szenved. Ezért úgy döntöttünk, hogy továbbra is az új generációs i20 WRC ötajtós verziójára összpontosítunk, amely jövőre, a Monte Carlo ralin fog először rajthoz állni. A módosított üzemterv révén több időnk lesz arra, hogy az autó teljesítményét a tervezett szintre hozzuk. Ugyanakkor a jelenlegi Hyundai i20 WRC versenyautó több, jelentős frissítésen esik át, amelyek révén reményeink szerint az idei évad hátralévő részében is eséllyel állhatunk szorítóba a dobogós helyezésekért.” 

Exit mobile version