A Volvo Cars a napokban tette közzé, hogy vadonatúj gyártólétesítményt hoz létre az Egyesült Államokban.
Ezzel a márka megvalósítja régi célkitűzését, hogy valódi globális szereplője legyen az autóiparnak, egyben a mintegy 500 millió dolláros beruházással létrehozandó, új üzemmel hosszú távú elkötelezettségéről biztosítja az Egyesült Államok piacát.
A vállalat már korábban kijelölte a lehetséges helyszíneket; az új üzem végleges helyszínéről, illetve a beruházás pontos mértékéről egy későbbi időpontban nyújtanak tájékoztatást.
Ezzel a lépéssel a Volvo valódi globális autóipari szereplővé válik, amely mindhárom kulcsfontosságú földrészen ipari tevékenységet folytat. A márka két gyártóüzemet működtet Európában, kettőt Kínában, míg a felépítendő USA-beli üzem annak az amerikai régiónak lesz a része, amelyet idén januárban hirdetett meg a Volvo. Ezek a fejlesztések a Volvo 2010 óta folyamatosan tartó átalakulásának fontos elemei.
Az átalakítási terv része a globális ipari jelenlét kialakítása, a Volvo termékkínálatának négy éven belüli, teljes körű megújítása, egy új, moduláris járműtechnológia bevezetése, világelső biztonsági technológiák kifejlesztése, egy új formanyelv kialakítása, valamint kategóriaelső kapcsolódási szolgáltatások üzembe állítása.
„A Volvo Cars nem vallhatja magát valódi globális autógyártónak, ha nem rendelkezik ipari jelenléttel az Egyesült Államokban. A mai napon pontosan ezt biztosítottuk.” – mondta Håkan Samuelsson, a vállalat elnök-vezérigazgatója. „Az Egyesült Államok a márka globális átalakulási folyamatának elengedhetetlen, kulcsfontosságú eleme. A mai napon tett bejelentésünk után kétség sem férhet ahhoz, hogy a Volvo hosszú távra tervezi jelenlétét az Egyesült Államokban.”
A Volvo Cars 1955 óta folytat üzleti tevékenységet az USA-ban; a ma bejelentett, tervezett beruházással pedig távlatilag is elkötelezte magát az amerikai piac mellett a márka. Az új gyártóüzem egyben azt is jelenti, hogy a Volvo képes lesz teljesíteni, illetve később akár túl is szárnyalni az Egyesült Államokra meghatározott értékesítési céljait; középtávon évente 100 000 gépkocsi eladásával számol a vállalat. A beruházás nyomán gyorsabban vezethetik be az Egyesült Államok piacán is a megrendelésre történő gyártást. A Volvo globális gyártói jelenlétének szerves komponenseként az üzem az USA mellett exportpiacokat is kiszolgálhat, hozzájárulva az árfolyam-ingadozások kellemetlen hatásainak csökkentéséhez.
„Az észak-amerikai Volvo márkakereskedők ujjongva fogadták a bejelentést,” – mondta Chip Gengras, a Volvo USA-beli kereskedői tanácsának elnöke. “A hír egyértelműen megerősíti, hogy a Volvónak hosszú távú tervei vannak az Egyesült Államok piacával.”
Az új üzem új munkalehetőségeket is jelent, biztos megélhetést kínálva az alkalmazottak és azok családjai számára. Az autógyárak jellemzően számottevő multiplikátorhatással bírnak a régió gazdaságára, és jelentős erőforrásokkal erősítik közvetlen környezetük közösségeit. Ilyen minőségében az új gyártóüzem nagyban fellendítheti annak az államnak a gazdaságát, ahol létrejön.
A Volvo észak-amerikai megújulása a Kínában és Nyugat-Európában tapasztalt, erőteljes növekedéssel esik egybe. A Volvo mindhárom kontinensen eladásainak növelésére törekszik. Ezzel lehetővé válik a márka számára, hogy teljesítse középtávú értékesítési és bevételi terveit, és megteremtse a jövőbeli még intenzívebb növekedés feltételeit.