Főoldal Újdonságok Új kínai autómárka érkezik Magyarországra, jön a Denza

Új kínai autómárka érkezik Magyarországra, jön a Denza

A kínai autógyártók térhódítása tovább folytatódik Magyarországon: a BYD prémium almárkája, a Denza is megjelenik a hazai piacon. A vállalat célja, hogy az év végéig négy modellt vezessen be, és saját márkakereskedői hálózatot építsen ki, ezzel is erősítve jelenlétét az európai prémiumszegmensben.

Denza D9 GT: a belépőmodell

A Denza európai debütálását a D9 GT modellel kezdi, amely egy Shooting Brake stílusú, tisztán elektromos autó. A 5180 mm hosszú, 1480 mm magas és 1990 mm széles modell tengelytávja 3125 mm, így méretben a Porsche Taycan Sport Turismo közvetlen riválisának tekinthető. A BYD alelnöke, Stella Li szerint a D9 GT olyan technológiai színvonalat képvisel, amelynek jelenleg nincs igazi versenytársa a piacon.

A D9 GT a BYD e3 platformjára épül, három villanymotorja összesen 952 lóerőt biztosít. Az autó 3,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, végsebessége 240 km/óra. A 100 kWh-s akkumulátor 630 kilométeres hatótávot ígér a kínai CLTC szabvány szerint, a villámtöltés pedig akár 270 kW-tal is lehetséges, így 25 perc alatt 80%-ra tölthető az akkumulátor1

Plug-in hibrid és további modellek a láthatáron

A Denza jövőre plug-in hibrid változatot is piacra dob, amelyben egy kétliteres, négyhengeres benzinmotor dolgozik majd együtt a villanymotorokkal. Ez a modell már 1100 kilométeres összesített hatótávot kínál, amelyből 200 kilométert tisztán elektromos üzemben lehet megtenni.

Az árakat egyelőre nem hozták nyilvánosságra, de a D9 GT várhatóan 100 000 euró körüli áron lesz elérhető, ami mintegy 41 millió forintnak felel meg. A D9 GT után két SUV modellt is terveznek bevezetni a közép- és felső-középkategóriában, majd érkezik a „sima” D9, amely a luxus buszlimuzinok, például a Lexus LM kategóriájában versenyez majd.

Kínai offenzíva a magyar piacon

A Denza érkezése újabb bizonyítéka annak, hogy a kínai autógyártók egyre nagyobb szeletet kívánnak kihasítani az európai és magyarországi autópiacból. Az elmúlt időszakban több kínai márka – köztük a BYD, Omoda, Jaecoo és Chery – is megjelent hazánkban, és a kínai autók eladásai folyamatosan növekednek.

A Denza prémiumkategóriás modelljei a technológiai fejlettség, a nagy hatótáv és a gyors töltési lehetőségek révén komoly kihívást jelenthetnek a hagyományos európai prémiumgyártók számára. A következő hónapokban kiderül, hogyan fogadják a magyar vásárlók az új kínai luxusautókat, és mennyire tudja a Denza megerősíteni pozícióját a hazai piacon.