220 új, meghirdetett állással segíti a vállalat az észak-amerikai részlegét, hogy az a leghatékonyabban készülhessen fel a fejlett elektromos járművek gyártására.
Lassan eldőlni látszik, hogy a mobilitás jövője főleg a tisztán elektromos hajtáson fog alapulni, és nem csak Európában, hanem a tengerentúlon is. A Toyota Motor North America áprilisban jelentette be, hogy jelentősen bővíti a mérnökállományát az észak-amerikai üzemeiben, mivel azt tervezi, hogy magasabb fokozatba kapcsolja az új elektrifikált járművek gyártásának előkészítését. Egész pontosan 220 új pozícióval bővíti a japán autógyártó az észak-amerikai üzemmérnöki részlegét, amely a tervezés és a gyártás közötti közvetítőként szolgál. Az új alkalmazottak növelni fogják a Toyota azon képességét, hogy innovatív mérnöki technológiákat alkalmazzon a gyártóüzemeinek és -berendezéseinek, valamint a gyártási folyamatainak kidolgozására, megtervezésére és felépítésére.
„Felgyorsítjuk a további elektrifikált termékek bevezetésére vonatkozó terveinket Észak-Amerikában, de rendelkeznünk kell a megfelelő erőforrásokkal és tehetségekkel, hogy ezt a jelentős átalakulást valaki le is vezényelje” – mondta Brian Krinock, a Toyota észak-amerikai autógyárainak alelnöke. „Mérnöki csapatunk fáradhatatlanul dolgozik az iparágban vezetőnek számító gyártási folyamatokon és technológiákon, amelyek segítenek csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást a világszínvonalú, karbonsemleges járművek legyártása során, messzemenőkig szem előtt tartva a biztonság és a minőség szempontjait” – tette hozzá.
Üzemmérnöki innováció
A Toyota Üzemmérnöki és Gyártási Központja, amely az Egyesült Államok Kentucky államában, Georgetownban található, jelenleg közel 800 mérnököt foglalkoztat. A vállalat üzemmérnöki részlegének azonban még több mint 1800 alkalmazottja van a különböző létesítményekben elhelyezve szerte Észak-Amerikában, akik mindannyian azon dolgoznak, hogy a Toyota meg tudja őrizni a vezető pozícióját a biztonság, a minőség, a termelékenység, a hatékonyság és a környezettudatosság terén az együttműködésekre, az innovációkra és az oktatásra alapozva. Az új munkahelyek Georgetownban és a Toyota többi észak-amerikai gyáregységében létesülnek.
Bizonyítottan vezető szerep az elektromos hajtásláncok területén
Története során a Toyota több elektrifikált hajtásláncot juttatott az utakra, mint az összes többi autógyártó együttvéve, és 22 egymást követő évben szerezte meg az első helyet az elektrifikált járművek gyártásában és értékesítésében. 2021-ben a Toyota egyesült államokbeli értékesítésének 25 százaléka valamilyen hibrid volt (közben Európában ez az arány 58 százalék, Nyugat-Európában 70 százalék volt). Az első elektromos hajtású, nagy sorozatban készülő autójával, a bZ4X szabadidő-autóval idén jelentkező japán vállalat már azt tervezi, hogy 2025-re 70 darabra bővíti az elektromos és hibrid hajtású modelljei globális portfólióját.
Amerikai befektetések a jövőbeli termelés ösztönzésére
Tavaly jelentette be a Toyota azt az 5,1 milliárd dollár értékű csomagot, amellyel az amerikai gyártási tevékenységeinek az elektrifikációval kapcsolatos erőfeszítéseit segíti. Ebbe a hatalmas beruházásba beletartozik a Toyota új, észak-karolinai akkumulátorgyára (Toyota Battery Manufacturing North Carolina) is. Az 1,29 milliárd dollárból felépülő üzem 2025-ben kezdi meg a lítium-ion akkumulátorok gyártását, amihez több mint 1700 észak-karolinai munkavállalót fog felvenni.
A középtávú cél a szén-dioxid-semlegesség
A Toyota elkötelezte magát amellett, hogy fokozatosan csökkenti és megszűnteti az elektromos és hibrid járműveinek, valamint a működésének és a létesítményeinek a szén-dioxid lábnyomát. Agresszíven dolgozik az autógyártó azon, hogy az észak-amerikai gyártóüzemeit tudományos alapú megközelítéssel 2035-re teljesen szén-dioxid-semlegessé tegye a nagy kibocsátással megtermelt villamos energiát tiszta, megújuló forrásból származó áramra cserélve, akár közvetlenül a létesítményeiben, akár az energiaszolgáltatókkal kötött virtuális áramvásárlási megállapodások révén. Ezen túlmenően a Toyota folytatja járművei villamosítását azzal a szigorú kötelezettségvállalással, hogy legfeljebb 2050-re 90 százalékkal csökkentse a szén-dioxid-kibocsátásukat.