Főoldal Újdonságok Új tanulmányautók a Volvo prezentálásában

Új tanulmányautók a Volvo prezentálásában

A prémium autókat gyártó Volvo két olyan új tanulmányautót mutat be, amelyek vakmerő, új irányt jelölnek ki a svéd márka számára, egyben a Volvo globális kompakt modellstratégiájának hivatalos kezdetét jelentik.

volvo-koncepcioautok-2016

A leendő 40-es széria mai napon leleplezett előtanulmányain most először figyelhető meg, hogy a Volvo hogyan kíván belépni a prémium kompakt modellek nagy létszámú, és egyre növekvő globális piacára. Az erre szolgáló modellcsalád tagjai merész külső és belső formajegyeik mellett piacvezető technológia tartalmat kínálnak az online kapcsolódás, a részben vagy teljesen elektromos hajtás, valamint az autonóm mobilitás terén.

Az új tanulmányautók elsőként alkalmazzák a Volvo új kompakt moduláris platformját (Compact Modular Architecture, CMA), amelyet kifejezetten kisebb méretű autók számára fejlesztettek ki, és amely lehetővé tette a formatervezők és fejlesztő mérnökök számára, hogy merész, forradalmain új irányokat térképezzenek fel.

„A termékcsalád minden egyes tagja markánsan egyéni karakterrel bír majd, pont úgy, mint egy valódi család tagjai. A CMA platform lehetővé tette a Volvo számára, hogy új tanulmányautónkban különleges, fiatalos értékeket juttassunk kifejezésre. Tele vannak energiával, olyan magával ragadó, lázadó városias személyiséggel, ami magasan kiemeli őket a tömegből. Ez a jövő áll a Volvo előtt” – mondta Thomas Ingenlath, a Volvo Cars formatervezésért felelős alelnöke.

A Volvo kompakt modellstratégiája kulcsfontosságú oszlopa a márka folyamatban lévő, globális működési és pénzügyi átalakulásának. A svéd autógyártónál folyamatban van egy olyan, ambiciózus átalakulási terv, amely a márkát négy éven belül újrapozícionálva lehetővé teszi a Volvo számára, hogy ütőképesebb globális versenytársként léphessen fel a prémium autógyártókkal szemben.

A Volvo új globális kompakt modellcsaládjában helyet kap egy akkumulátoros elektromos meghajtású modell, valamint egy Twin Engine technológiájú, plug-in hibrid hajtásláncú változat is, összhangban a vállalat azon törekvésével, hogy teljes termékkínálatát részben vagy teljesen elektromos hajtásláncokkal egészítse ki. A Volvo Cars 2025-re egymillió darab, részben vagy teljesen elektromos járművet kíván értékesíteni világszerte.

„Azáltal, hogy moduláris elvet követünk nem csupán a jármű architektúrák, de a hajtáslánc-technológiák fejlesztésében is, sikeresen megelőztük a globális prémium szegmens jó néhány szereplőjét” – mondta Dr Peter Mertens, a Volvo Cars kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke. „Új, akkumulátoros elektromos hajtásláncunk újabb izgalmas fejezetet nyithat a Volvo egyre színesedő történetében.”

volvo-koncepcioautok-2016-2

A merész külső formaterv és az elektromos / hibrid hajtáslánc-variánsok mellett az új modellek egy sor innovatív kommunikációs szolgáltatást, valamint a világ legfejlettebb biztonsági szériafelszerelését kínálják majd az úttörő jellegű, skandináv belsőépítészet mellett.

„Az új 40-es modellcsaládba tartozó típusok révén esélyünk nyílik megnövelni fajsúlyunkat ebben a nagyon is fontos piaci szegmensben” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója. „Az elektromos hajtáslánc program, amely az új, kompakt Twin Engine plug-in hibrid modell mellett egy tisztán elektromos gépkocsit is előirányoz, a CMA platform sarkalatos eleme” – tette hozzá, megemlítve, hogy az új 40-es széria első képviselője várhatóan már 2017-ben sorozatgyártásba kerül.

A Volvo új globális kompakt modellstratégiájára vonatkozó bejelentésnek különös jelentőséget ad, hogy a vállalat az értékesítés és a profitabilitás terén egyaránt kifejezetten jól indította az évet.

Az év első három hónapjának forgalma az előző év azonos időszakában regisztrált teljesítményt 24 százalékkal meghaladva elérte a 41.7 milliárd svéd koronát. Ez 3.1 milliárd svéd koronás üzemi nyereséget jelentett; az árbevétel-arányos működési eredmény 7.5%. 2016 első negyedévében a vállalat eladásai 11.9 százalékkal emelkedve elérték a 120 591 darab gépkocsit. A Volvo középtávon évente 800 000 darab gépkocsi értékesítését tervezi, szemben a 2015-ben regisztrált 503 000 darabbal.