Németországi szállítmányozási és haszonjármű kiadványok olvasói szavazásán a Toyota Hilux megvédte tavalyi első helyét, mint a legjobb import pickup.
Három nyomtatott és egy online kiadvány – a Lastauto Omnibus, a Trans Aktuell és a Fernfahrer, illetve az eurotransport.de – kérte fel németországi olvasóit, voksoljanak az év legjobb haszonjárműveire. Az ETM (EuroTransportMedia) kiadó által 1997 óta rendszeresen megszervezett szavazáson idén 13 kategóriában összesen 195 típust rangsoroltak.
A hivatásos gépjárművezetők a platós kishaszonjárművek, azaz a pickupok géposztályában a Toyota Hiluxot választották meg a legjobb importmodellnek. Ezzel a japán pickup megismételte tavalyi sikerét, azzal az apró különbséggel, hogy tavaly a 11 400 olvasó 32,8 százaléka szavazott rá, idén pedig már mintegy 13 ezren voksoltak, és 34,6 százalékuk választotta a Hiluxot.
A Toyota Hilux szakmai elismerése a legszebb pillanatban érkezett, hiszen a robusztus pickup idén ünnepli 50. születésnapját. Az 1968-ban bevezetett modell az első pillanattól kezdve praktikus, megbízható, teherbíró járműként nyerte el a felhasználók bizalmát, aszfaltúton épp úgy, mint terepen. A háromféle fülkével kapható modell platója akár 232 centiméteres lehet, a hasznos terhelhetőség legalább 1,1 tonna, míg az esetleges vontatmányt elektronikus stabilizáló rendszer tartja kordában. A jelenlegi, nyolcadik generációs modell 2.4 literes dízelmotorja 150 lóerőt és 400 Nm forgatónyomatékot ad le, váltója lehet kézi vagy automata; a típus hátsó- és összkerékhajtással egyaránt megvásárolható.
A Hiluxnak egyébként nem kellett árválkodnia a díjátadón: márkatársa, a Proace a 2,8 tonna alatti dobozos áruszállítók között ért el ezüstérmet. A kétféle tengelytávval, három karosszériahosszal kapható modell gazdag felépítmény-választékkal áll az ügyfelek rendelkezésére, 1.6 literes dízelmotorja 95 vagy 115 lóerőt, a 2.0 literes erőforrás 120 lóerőt ad le (210, 300 és 340 Nm nyomatékkal párosítva), legnagyobb hasznos teherbírása akár 1,5 tonna.