Így nézne ki modern köntösben az A70 kódú, harmadik generációs Toyota Supra a Hakosan Designs csapatának elképzelései szerint.
Nézzük reálisan a dolgot: akárhány generációt is él meg a modell a jövőben, jó eséllyel soha, egyetlen Toyota Supra sem lesz annyira híres, mint az 1993-ban bemutatott, A80 kódnevű negyedik generáció. Már évek óta köztünk van az új generációs Supra, ami erősebb, modernebb és valóban méltó utóda a legendának, ráadásul hosszú évtizedek várakozása után hozta vissza az ikonikus modellnevet.
Ma már ráadásul kézi váltóval is kapható az újdonság, ám még ez sem örvend akkora érdeklődésnek, mint amikor felbukkan egy gyönyörű állapotú, épp csak a kötelező mértékben modernizált, ’90-es évekbeli példány a legendás 2JZ duplaturbós motorral. Ez a modell ugyanis a tengerentúli tuningkultúra szerves részét képezi, filmek és videojátékok sztárjaként az egész világon egybeforrt az átépített, személyre szabott japán autók képzetével. Ám ezzel nem csak az új Suprát árnyékolja be, akad egy olyan modell is, amely még kevésbé érdemelte ki, hogy háttérbe szoruljon a piedesztára emelt generáció miatt.
Ez nem más, mint az A70, avagy a harmadik generációs Supra, amely lényegében megalapozta az utódja sikerét, sőt, egyes aspektusaiban még többet is nyújtott annál. Az 1986-ban bemutatott változat ugyanis a szögletes, letisztult formatervet bukólámpákkal egészítette ki, ráadásul akár 232 lóerős is lehetett a 3,0 literes, 7M-GE kódú sorhatossal. Sőt, Japánban még a 2491 köbcentis, duplaturbós 1JZ sorhatost is megkapta, amellyel 276 lóerőre volt képes. Mégis ritkaság számba megy, amikor valaki megadja a kellő figyelmet és tiszteletet az A70 Suprának, éppen ezért különlegesek a Hakosan Designs legújabb képei, amelyeken egy modern köntösbe bújtatott harmadik generációs Suprát álmodtak újra.
Úgy sikerült megfiatalítaniuk a közel 40 éves dizájnt, hogy közben azonnal felismerhető maradt, aminek emléket állít, és ez az igazán nagy szó az egészben. Az A70 hosszú és lapos motorházteteje, a bukólámpák és az egyszerű, letisztult, valódi fastback forma minden kétséget kizárnak azzal kapcsoltban, hogy melyik modellről is van szó. Persze néhány sarkot lekerekít a mai elképzeléseknek megfelelő újragondolás, ám ez nem megy a lapos, széles forma rovására. Sőt, az eredetinél még szélesebbnek is tűnik így az autó, hiszen a hatalmas fékeket rejtő, széles abroncsoknak is kellett hely, így a sárvédőívek is kaptak némi szélesítést.
Megmaradt ugyanakkor a harmadik generáció ikonikus, vékony fekete csíkja az autó elején, ám ezekbe modern fényszórókat rajzolt az alkotó. Mindezt egy agresszív orr-résszel párosították, amely mellett a funkcionális hűtőrács már egyenesen visszafogottnak nevezhető. A dizájner ugyanis a mai szokásokkal ellentétben nem villanyautóként álmodta újra a legendát, ráadásul a választott belsőégésű motorok terén sem szab gátat a fantáziának.
Minden, amit az A80-ban igazán szeretünk, az a harmadik generációval indult el, éppen ezért öröm látni, hogy végre ez a modellsorozat is kap némi tiszteletet. Tagadhatatlanul kiérdemelte ugyanis a 330 lóerős, 2JZ motorral szerelt negyedik Supra, hogy legendaszintre emelje Hollywood a Halálos Iramban szériával, illetve az ezt meglovagoló egyéb médiamegjelenések sora. Sohasem szabad viszont elfelejteni, hogy honnan ered, miből fejlődött ki valami, amit szeretünk. Szerencsére a Hakosan Designs alapos és igényes munkája emlékezteti a világot erre a méltatlanul elfeledett, utódja árnyékában elveszni látszó autócsodára.