Főoldal Magazin Utazásmegosztó alkalmazás nyert a Ford Intelligens Mobilitás Játékversenyen

Utazásmegosztó alkalmazás nyert a Ford Intelligens Mobilitás Játékversenyen

A Ford Intelligens Mobilitás Játékversenyt egy olyan alkalmazás nyerte, ami hatékonyabbá és szórakoztatóbbá teszi az utazásokat, csökkentve ezáltal a nagyvárosi forgalom zsúfoltságát. A Ford a napokban mutatta be a barcelonai Mobil Világkongresszuson a Jaunt utazásmegosztó alkalmazás alkotóit, akik a 10.000 eurós fődíjat is átvehették.

ford-intelligens-mobilitas-2016-autpoaddikt

A második helyezett a kerékpározást és gyaloglást népszerűsítő SelfieGo lett, a harmadik pedig a Flux alkalmazás, ami arra készült, hogy játékosságot csempésszen a feltorlódó forgalomba, ezzel enyhítve a zsúfoltságot. Mindkét fejlesztőcsapat 7.500 eurós pénzdíjat kapott. A Cologne Game Lab kutatócéggel közösen kidolgozott, és a világ legnagyobb európai interaktív játékvásárán, a tavalyi Gamescom szakkiállításon meghirdetett Ford Intelligens Mobilitás Játékverseny célja az volt, hogy játékos megoldások révén segítsen megoldani a nagyvárosi közlekedés mindennapos nehézségeit.

Már sok játékról bebizonyosodott, hogy számos terület problémáira nyújthat valós megoldásokat – akár még az AIDS gyógyításában is. A verseny tanulságai innovatív megoldásokat és új, frissebb szemléletmódot honosíthatnak meg a városi közlekedésben, és ezzel együtt a munkába járók szokásaiban. A Ford Intelligens Mobilitás Játékverseny zsűrijének tagjai a Ford, a Cologne Game Lab, a USC Games Program, a Cologne International School of Design, és a Turn 10 Studios munkatársai közül kerültek ki.

“A játékfejlesztők lenyűgöző mennyiségű új megoldást vázoltak fel a mindennapos problémákra – és pontosan e friss ötletek miatt rendeztük meg a Ford Intelligens Mobilitás Játékversenyt” – mondta el Ken Washington, a Ford Kutatási és Fejlett Tervezési részlegének alelnöke. „A Jaunt tökéletes példa erre. Összkapcsolja az utazókat, hogy közösen utazhassanak; ezáltal csökkenhet az utak zsúfoltsága, ráadásul az utazást is örömtelibbé és érdekesebbé varázsolja, legyen szó akár autózásról, kerékpározásról, buszozásról vagy éppen gyaloglásról.”

A New York-i Ilya Zarembsky és Betsy Medvedovsky által kifejlesztett Jaunt segítségével a felhasználók megtervezhetik utazásukat, vagy csatlakozhatnak mások utazásához, hogy gyorsabban vagy kellemesebb útvonalon jussanak el uticéljukhoz. Egy interaktív térképen kiválaszthatják az utazás módját, célját és időtartamát, és megismerkedhetnek más közlekedőkkel is. Az utazások megosztása, a különféle utazási módok használata és az utazók motiválása az alternatív útvonalak kipróbálására segíthet enyhíteni a főbb közlekedési útvonalak zsúfoltságát, és felgyorsítani a nagyvárosi forgalom áramlását.

A skót fejlesztésű SelfieGo egy GPS-alapú térképen jelöli azokat az útvonalakat, amelyeken a felhasználók szelfit készíthetnek a város főbb látványosságai előtt, amit aztán megoszthatnak a közösségi oldalakon. Az alkalmazás a gyaloglást és a kerékpározást szeretné vonzóbbá tenni. A német Flux játékká változtatja a közlekedési dugókat: a szélvédőre kivetített grafikák arra ösztönzik az autósokat, hogy egyenletes sebességgel haladjanak, így a forgalom simábban áramlik, és könnyebben elkerülhetők a balesetek.

A Ford Intelligens Mobilitás a vállalat terve arra, hogy piacvezetővé váljon a konnektivitás, a mobilitás, az önjáró autók, a felhasználói élmény és az adatelemzés területén. Azáltal, hogy új és innovatív megoldásokat keres a globális közlekedés problémáira, a Ford autógyártó vállalatból autógyártó és mobilitási vállalattá kíván válni; ezt a célt szolgálják azok a fejlesztések is, amelyeket Mark Fields, a Ford elnök-vezérigazgatója mutatott be a hét elején.

A vállalat többek között azért is karolta fel a játékfejlesztést, hogy elősegítse az önjáró autók fejlesztését, illetve tovább tökéletesítse a Ford felhasználói élményt. A Ford SmartGauge technológiája jutalmazza az autósokat az üzemanyag- és energiatakarékos vezetésért, a MyFord Mobile alkalmazás pedig lehetőséget nyújt arra, hogy az autósok távolról is kezelhessék elektromos autók feltöltését, emellett pedig egy hőlégballon vagy egy óriási labda képében a CO2-megtakarítást is jelzi. A Ford az elektromos kerékpárokra alapozott Handle on Mobility kísérlet részeként megalkotott MoDe:Link utazástervezési alkalmazás prototípusának fejlesztéséhez is felhasználja a videojátékok bizonyos elemeit; ez utóbbit tavaly mutatta be a vállalat a Mobil Világkongresszuson.