Főoldal Bemutatók Ford Váltakozó terepkörülmények közt vezettük a Ford Ranger négyféle Special Edition változatát

Váltakozó terepkörülmények közt vezettük a Ford Ranger négyféle Special Edition változatát

Több napos nemzetközi sajtóesemény keretein belül mutatta be a Ford megújult, megerősített exkluzív Ranger-változatait. A Ranger Raptor, a Ranger MS-RT, a Ranger Stormtrak, valamint a Ranger Wolftrak a Hungaroring off-road moduljain domboríthatott.

Alapvetően a ténylegesen terep-környezetben magukat otthon érző modellekkel jártuk be a Hungaroring off-road szekcióit – az MS-RT, amely egy visszafogottabb, városi környezetbe megálmodott variáció, inkább országúti próbára volt bevethető. Mi, az újságírók pedig rettentően éveztük a négy csoportra osztott etapokat, amelyek az egész napos esemény során folyamatos rotálással pumpálták az adrenalint.

Kisfilmet is sok fotót is készítettünk az eventről, melynek hangulata véleményünk szerint teljes mértékben visszaadja a hangulatot, magát az életérzést, amelyet a Ranger-ek – jelen esetben az újragondolt speciális darabok – közvetítenek. Hamarosan teszteljük heti lebontásban az autókat, s akkor majd még részletesebben számolunk be a tudásukról, gyakorlati teljesítményükről.

A Ford egyik legsokoldalúbb modellje a Ranger pickup – és ez a sokféleség nemcsak az autó használhatóságára, hanem vevőkörére is igaz. Éppen ezért a Ford négyféle Special Edition változatot is készített a Rangerből, amelyek pontosan olyan egyedi, karakteres egyéniségek, mint vásárlóik, így mindenki megtalálhatja az igényeihez és egyéniségéhez pontosan illő kivitelt.

Az új Special Edition modelleket, vagyis a Raptor, az MS-RT, a Stormtrak és a Wolftrak változatokat a múlt héten próbálhatták ki először a cseh, lengyel és magyar újságírók, méghozzá egy igazán különleges helyszínen, a magyarországi Hungaroring Off-road Centrumban. A tesztelőkre itt egy hamisítatlan Ranger-kaland várt, ahol extra kemény körülmények között tapasztalhatták meg azt a kivételes teljesítményt, erőt és élményt, ami a Ford pickupja nyújt a lendületes, sodró hangulatú terepezés közben. A 30 hektárnyi erdős területre épített Hungaroring Off-road Centrum több mint 20 kilométeres úthálózatát rengeteg természetes terepakadály tarkítja, amelyeken mindenki felfedezhette a négy különféle Ranger Special Edition modell tudását, egyéniségét és vérmérsékletét.

Ranger Raptor: alapáras extra keménység

Európa legnagyobb darabszámban eladott pickupjának legkeményebb és legerősebb változata, a Ranger Raptor ezentúl még vonzóbb lesz a vásárlók számára, mivel a Ford ma mutatja be az új Ranger Raptor Special Edition modellváltozatot.

Az exkluzivitás érdekében csak korlátozott darabszámban gyártott Ranger Raptor Special Edition még markánsabb, tekintélyt parancsoló külső megjelenést és prémium utasteret kínál, olyan különleges megoldásokkal, mint a versenyautós csíkozás vagy a vörös belső dekorációs elemek.

A limitált példányszámú autó főszerepet kapott a “The Good, the Bad and the Bad-RSE” című spagettiwesternben is, amelyben megismerhettük a Ranger Raptor Special Edition újonnan megformált stílusát és magabiztos mozgását a terepen – és persze a Ranger-család többi különleges tagját, például az új Wolftrak és Stormtrak kiviteleket, illetve a rally-versenyek hangulatát idéző Ranger MS-RT változatot is.

A Ranger Raptor fejlesztését végző Ford Perfomance csapat célja a legkeményebb Raptor modell megalkotása volt, ezért az autó ultra-erős alvázzal, egyedi futóművel és gumiabroncsokkal, valamint nagy teljesítményű EcoBlue dízelmotorral készült, tökéletesen kiszolgálva az izgalmakra vágyó outdoor-rajongók és a megszállott terepezők igényeit.

“Az új Ranger Raptor Special Edition még drámaibb stílussal gazdagítja ‘vasderekú’ pickupunkat; olyan egyedi külső és belső megoldásokkal, amelyek még különlegesebbé és vonzóbbá teszik ezt a terepre termett modellt,” mondta el Szabó Attila, a Ford Magyarország és Csehország ügyvezető igazgatója.

A látványos Performance Blue, Conquer Grey és Frozen White fényezésekkel megrendelhető Ranger Raptor Special Edition gépházán, tetőlemezén, alsó karosszériaelemein, hátsó sárvédőin és platóhátfalán végigfutó, vörössel szegélyezett, dupla fekete versenycsíkozás hatásosan hangsúlyozza ki a pickup nagy teljesítményét.

Szintén különleges dizájn-megoldás az első vonószemek vörös festése, illetve a kerékjárat-szélesítések, az első-hátsó lökhárítók, a kilincsek és a jellegzetes, dombornyomású hűtőrács matt fekete fényezése, amelyek még az autó alapjául szolgáló Raptor szürke külső kiegészítőinél is markánsabb benyomást keltenek.

A Ranger Raptor Special Edition dupla kabinos kivitelben készül, és az utastér egyedi, sportos hangulatáról a kormánykerék, a műszerfal és az ajtóburkolatok vörös varrásai gondoskodnak. A Ford Performance mérnökei úgy tervezték meg a bőrüléseket, hogy azok a kemény terepen és a tüköraszfalton egyformán kényelmesek legyenek és tökéletes megtámasztást adjanak. Az autó exkluzív jellegére a kizárólag a Special Edition kivitelhez kapható Raceway Grey műszeregység teszi fel a koronát.

A Special Edition változatban is a Ranger Raptor nagy teljesítményű futóműve található. A Raptor nagy sebesség mellett is kiválóan helytáll a kemény terepen, amiről az XLT változathoz képest 150 mm-rel kiszélesített nyomtáv és 51 mm-rel megemelt hasmagasság gondoskodik.

Az egyedi felfüggesztés első kettős keresztlengőkarjai alumíniumból készülnek, a hátsó futómű multi-link rendszerű. A Pozíció Érzékelő funkcióval kiegészített FOX lengéscsillapítókkal mindig a pillanatnyi útviszonyoknak megfelelően változik a csillapítás mértéke, a Grabber AT3 terepgumik pedig még a laza talajon is maximális tapadást biztosítanak.

A Ranger Raptor Special Edition változatot a Ford 2,0 literes EcoBlue Bi-turbo dízelmotorja hajtja, amelynek 213 lóerős teljesítményét és 500 Nm forgatónyomatékáta Ford Mustang sportkocsikból ismert, gyorsan kapcsoló 10 fokozatú automata sebességváltó továbbítja a kerekekhez. A Ranger Raptor vezetője a Terepvezérlési rendszer beállításai közül választva igazíthatja az autó viselkedését az adott terep- vagy útviszonyokhoz; e beállítások egyike a Baja üzemmód, ami úgy hangolja át az autó reakcióit, hogy optimális legyen a nagy sebességű terepezéshez (pontosan úgy, ahogyan a híres Baja Sivatagi Rallyn szükséges).2

Ford Ranger MS-RT: az igazi nagyvárosi stílus

Az új Ranger MS-RT nem más, mint Európa legkelendőbb pickupjának nagy teljesítményű, exkluzív utcai változata, amelynek kifejlesztésében a rallye világából ismert M-Sport specialis MS-RT csapata is közreműködött. A közös munka végeredménye egy hamisítatlan motorsport-hangulatú, prémium felszereltségű és egyedi, kézi kidolgozású autó lett. Az új jármű a Ranger Wildtrak kivitelre épül, felhasználva annak gazdag felszereltségét, egytonnás teherbírását és Super Cab illetve Double Cab karosszériaváltozatait.

A Ranger MS-RT egyik különlegessége a kézi munkával kialakított orr-rész, méhsejt-mintázatú szénszálas hatású hűtőráccsal és beépített ködfényszórókkal. Az autó oldalról nézve is nagyon mutatós; a sportos, markáns benyomást tovább erősítik 20 colos OZ Racing könnyűfém keréktárcsák, az erőteljes sárvédő-szélesítések és a feltűnő küszöbelemek. A Frozen White, Sea Grey és Agate Black fényezéssel megrendelhető autó látványvilágára szénszál-hatású tükörburkolat, áramvonalas bukócső és MS-RT emblémák teszik fel a koronát.

A Ranger MS-RT kabinjának prémium bőrkárpitjait narancssárga varrás díszíti. A hangulatvilágítás és a fűthető első ülések kellemes környezetet teremtenek, a padlószőnyegek és küszöbborítások MS-RT mintázata egyediséget sugall. Az utasok szórakoztatásáról és kommunikációjáról, illetve a navigációról a 8 colos érintőképernyővel összekötött SYNC 3 rendszer1 gondoskodik, a parkolást – vagy az utánfutó csatlakoztatását – pedig a tolatókamera varázsolja egyszerűvé2.

A Ford izmos, 213 lóerős 2.0 EcoBlue Bi-turbo dízelmotorja3kimagasló teljesítményt és vonóerőt kínál, miközben személyautós kifinomultsággal és alacsony üzemanyag-fogyasztással mozgatja az autót. 

A Ford Mustangból ismert 10 fokozatú automata sebességváltóhoz csatlakozó erőforrás 500 Nm forgatónyomatéka magabiztosan megbirkózik az 1098 kg4tömegű szállítmánnyal és a 3500 kg vontatott tömeggel.5 A Ranger kapcsolható négykerékhajtása optimális terepképességet kínál, és ha a vásárló lendületes zenéket szeretne hallgatni, a márkakereskedésben egy app-vezérlésű Maxhaus hangsugárzót is rendelhet az autójához.

Az MS-RT a Ford által minősített járműátalakító cég, amely régóta együttműködik már a Ford motorsport-partnerével, az M-Sporttal, hatékonyan használva fel a Rally Világbajnokságon gyűjtött tapasztalatokat arra, hogy megalkossák a Ford piacvezető haszongépjárműveinek látványosan módosított változatait.

Végre tehát a Ford One-Stop Shop kínálatának legújabb darabja, a Ranger MS-RT is megjelenik a Ford márkakereskedésekben megrendelhető átépített modellek sorában, amelyben olyan autók szerepelnek, mint a Transit Custom és Transit Connect MS-RT áruszállítók és a Transit Custom Nugget lakóautó.

„A Ranger MS-RT azok számára készült, akik sokra tartják a Ranger komoly munkabírását, de emellett MS-RT sorozatunk motorsportos hangulatára és kézi kidolgozására is vágynak,” nyilatkozta Bagyó Dávid, a Ford Magyarország haszongépjármű igazgatója. „Ez a látványos autó hatásosan elegyíti a Ford évtizedeken átívelő pickup-sikertörténetét és a versenypályák hangulatát – és a végeredmény egy vonzó megjelenésű, mégis kemény kiállású munkagép.”

Ranger Stormtrak: a természet ereje

A Ranger Stormtrak egy prémium pickup, amely különleges stílusával és kiegészítőivel az olyan vásárlókat vonzza majd, akik értékelik az aktív munka- és életstílusukhoz illő, kivételes képességeket és a gazdag felszereltséget. A prémium Ranger Wildtrak sorozatra épülő új kivitel még gazdagabb felszereltséget, magasabb szintű kényelmet és egyedi burkolatokat kínál. A korlátozott darabszám biztosítja, hogy a tágas hátsó üléssort kínáló duplakabinos és hosszabb platóval készülő nyújtott kabinos kivitelek kifejezetten exkluzív autónak számítsanak.

Mindegyik Ranger Stormtrak modellben a Ford legerősebb 2,0 literes 213 lóerős EcoBlue Bi-turbo dízelmotorja hajtja, amelynek 500 Nm forgatónyomatéka lenyűgöző vonóerőt biztosít.A kényelmes országúti autózásról az alapáras, kapcsolható négykerékhajtás gondoskodik, és a motorhoz tízfokozatú automata sebességváltó csatlakozik.

A Ranger Stormtrak különlegessége a látványos Rapid Red fényezés, amit exkluzív, piros légbeömlőbetétek egészítenek ki, még jobban kihangsúlyozva az orr-rész erőteljes stílusát. A LED fényszórók és az alsó védőelemek szintén alapáron járnak az autóhoz, amihez Frozen White és Blue Lightning fényezés is rendelhető. A Ranger Stormtrak látványát még markánsabbá varázsolja a gépháztető és az oldalsó karosszériaelemek matricázása, a vaskos, háromdimenziós emblémák, a fekete hátsó lökhárító és a sportos szélterelő elem.

Mindemellett az alapfelszereltség része még a platóbélés, a raktérmegosztó elem és a Ford új motoros csomagtérrolója is, ami kényelmesebbé és praktikusabbá teszi a rakományok szállítását. A népszerű Wildtrak-sorozathoz hasonlóan a Ranger Stormtrak is 1,0 tonnás hasznos teherbírást és 3500 kg vontató képességet kínál. 2

A Ranger Stormtrak utasterét prémium kidolgozás és praktikus kialakítás jellemzi. A csak a Stormtrak változathoz kapható üléseket ugyanolyan bőrkárpit borítja, mint az ikonikus Ranger Raptorban; a bőrt dombornyomású Stormtrak-emblémák díszítik, a párnázatot pedig tartós szövetbetétek egészítik ki. A belső felületek sötét grafit színűek, és a kárpitokat piros fonallal varrják. 

Ranger Wolftrak: a vadon meghódítása

A Ranger Wolftrak egy kalandra termett, kemény gép; ezt az autót olyan embereknek tervezték, akik a szabadban dolgoznak, és komoly off-road tudást várnak el autójuktól, ám ezzel együtt komfortos és vonzó járműre is vágynak. A Ranger XLT-sorozatra épülő Wolftrakban a Ford 2,0 literes, 170 lóerős EcoBlue dízelmotorja dolgozik, és a vásárlók választhatnak a hatfokozatú manuális és a tízfokozatú automata sebességváltók közül. 1

A menet közben kapcsolható négykerékhajtás1, az elektronikusan zárható hátsó differenciálmű és a terepgumik alapáron járnak az autóhoz, ami így a legkeményebb terepeken is megállja a helyét, és a felező fokozat segítségével a meredélyeken és a laza talajon is kiválóan boldogul.

A Ford arra számít, hogy a Ranger Wolftrak egyaránt vonzó lesz majd a mezőgazdasággal, erdőgazdálkodással vagy outdoor sporttevékenységekkel foglalkozó vállalkozások, illetve a magánemberek számára. Az 1,0 tonnás hasznos teherbírás és a 3500 kg vontató képesség komoly szállító kapacitást jelent, és az autóhoz platóbélés is jár. Az opcionális, kézzel működtethető platóborítás vagy az Aeroklas platófelépítmény ennél az autónál egyedi matt fekete színű, ami jól passzol a Ranger Wolftrak sötét árnyalatú külső kiegészítőihez.

A kizárólag a Ranger Wolftrak kínálatában szereplő, hosszan hátranyúló, sportos bukócső nemcsak az autó külső megjelenését varázsolja különlegessé, hanem a különféle szállítmányok rögzítéséhez is praktikus segítséget nyújt. Az impozáns Conquer Grey fényezéshez jól illik a hűtőrács, az alsó védőelemek és a 17 colos könnyűfém keréktárcsák fekete színe, de a vásárlók Sea Grey árnyalatú fényezést is rendelhetnek autójukhoz. A pickup különleges stílusára a sötétített Wolftrak emblémák teszik fel a koronát.

A Ranger Wolftrak kabinjának különlegességei a Wolftrak emblémák, a matt fekete műszerfal és ajtóbetétek, illetve a strapabíró, minden évszakban használható padlószőnyegek. A 8 colos érintőképernyővel összekapcsolt SYNC 3 konnektivitási és navigációs rendszer alapfelszerelés.3

“A vásárlók imádják a Ranger látványos stílusát és keménységét, ezért úgy építettük meg az új Stormtrak és Wolftrak változatokat, hogy még többet nyújtsanak e téren,” mondta el Bagyó Dávid, a Ford Magyarország haszongépjármű igazgatója. “A Stormtrak lenyűgöző látványa és fényűző felszereltsége jól illik az aktív életstílushoz, a Wolftrak pedig olyan terepképességekkel bír, aminek köszönhetően tulajdonosa bármikor bátran maga mögött hagyhatja az aszfaltozott utakat, ha ezt kívánja a munkája vagy a hobbija.”

Új motoros csomagtérroló: praktikus ötlet

Az új modellváltozatokkal együtt a Ford a népszerű platótakaró csomagtérroló motoros mozgatású változatát is bemutatja, ami opcióként rendelhető a duplakabinos Ranger Wildtrak modellhez, és alapáron szerepel a Ranger Stormtrak kínálatában.

A motoros csomagtérroló egyszerűen és kényelmesen kezelhető; a felhasználók az indítókulcs gombjával, a platón belül elhelyezett gombokkal, illetve a műszerfalon található kapcsolóval is nyithatják-zárhatják a szerkezetet. A szenzoros becsípődésgátló megakadályozza, hogy megsérüljön a felhasználók keze vagy a rakomány.

Még több eseményfotó: Autóaddikt Facebook oldal