Varga Zsombor, a Ford magyarországi PR- és kommunikációs igazgatója közel hét év után más területen folytatja majd munkáját az autógyártónál: a szakember a tavaly az Év Menedzsere címmel jutalmazott korábbi hazai ügyvezetővel, Kővágó-Laky Andreával közösen dolgozik majd a vállalat európai működésének és a márkakereskedői hálózat támogatásának megreformálásán.
Varga Zsombor szakmai pályafutását a Michelin-nél kezdte, ahol először kommunikációs területen dolgozott, majd pedig a kereskedelem területén látott el változatos feladatokat: először területi képviselőként dolgozott, majd alig egy év múlva key account managerként folyatta munkáját, mielőtt egészen fiatalon 25 éves korában sales managerként már a teljes magyarországi személy- és kishaszongépjármű abrocs értékesítésért felelt, végül pedig disztribúciós managerként az abroncsgyártó közép- és hosszútávú regionális kereskedelmi és disztribúciós stratágiájának kialakítása volt a feladata.
A Fordhoz 2008-ban PR és kommunikációs igazgatóként csatlakozó szakember az elmúlt közel hét évben számos Ford modell hazai és esetenként regionális bevezetésének kommunikációjában játszott meghatározó szerepet, miközben a hagyományos médiafelületeken törtnénő piacvezető Ford jelenlét biztosítása mellett a vállalat magyarországi közösségi média szereplésének útjára indításában is kiemelkedő részt vállalt. Új munkakörében a szakember a stratégiai tervezés területére visszatérve Ford Európa szervezetén belül, Kővágó-Laky Andrea vezetése alatt egy a Ford európai működésének és a márkakereskedői hálózat támogatásának megreformálását célzó kiemelt projekten dolgozik majd. Utódlását a Ford a vállalaton belülről tervezi, erről az autógyártó egy későbbi időpontban ígért tájékoztatást.
„Rengeteget tanultam és hihetetlenül sokat kaptam a Fordnál PR és kommunikációs igazgatóként eltöltött közel hét év alatt, amelynek során páratlan, inspiráló, elképesztően tapasztalt, nagy tudású vezetőkkel és kollégákkal dolgozhattam együtt, akiknek a támogatására mindig maradéktalanul számíthattam, miközben munkám során nagyszerű emberekkel ismerkedhettem meg és dolgozhattam együtt, és őszinte, maradandó barátságokat kötöttem, amiért sosem lehetek elég hálás. Ha az elmúlt hét évből mérleget kívánok vonni, annyi felejthetetlen élmény jut eszembe, hogy nehéz kiemelni közülük a legemlékezetesebbeket, ám mindenképpen ezek között tartom számon a pillanatot, amikor fogadásból levetettem magam a Korinthoszi csatorna hídjáról épp úgy, mint azt, amikor Turán Frici segítségével egy Fiesta S2000-es rallyautóval megautóztattuk Joulupukki-t, az igazi Mikulást, a tényt, hogy a Fiesta ST bemutatására idecsaltuk Ken Block-ot Budapestre, vagy a lehetőséget, hogy részt vállalhattam a végül elképesztően sikeresnek bizonyuló, a Ford és ügynökségeink csapatának Arany Effie díjat hozó Fiesta 24 elnevezésű kapmányban, és számos jótékony célú, vagy a helyi közösség életét támogató megmozdulásban, az árvízi védekezéstől Molnár Viktor regionális igazgatónk vezetésével néhány kiemelt jó ügy támogatásáig.” – emlékszik vissza Varga Zsombor.
„Közel hét év elteltével ugyanakkor megérett bennem a vágy, hogy új területen nézzek kihívások elé, és megtiszteltetésnek érzem, hogy a vállalat európai működésének szempontjából ilyen kiemelten fontos területet kaptam lehetőséget az ismételt bizonyításra, így minden megteszek majd azért, hogy valódi hozzáadott értéket tudjak nyújtani ezen a területen is, ahogy – szeretném azt hinni – a kommunikációs területen is tettem. Az új feladatkör jellegének köszönhetően felszabaduló grafomán energiáimat pedig hétvégénként talán régóta dédelgetett álmom, egy történelmi regénysorozat megírására fordíthatom.” – teszi hozzá mosolyogva a szakember.