1990 és 2014 között mintegy 246 099 új Ford került értékesítésre Magyarországon, így a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon az elmúlt hat évben öt alkalommal, így tavaly is első helyen végző Ford idén várhatóan már az első félévben eladja 250 000-ik új autóját Magyarországon.
Negyedszázada, 1990-ben még csupán 1 387 új Ford talált gazdára Magyarországon, és bár korábban többször is megközelítette, a márkának 12 évébe telt, hogy 2002-ben hazánkban először átlépje a bűvös 10 000-es darabszámot. Ettől kezdve a márka magyarországi értékesítései látványos növekedésnek indultak, a csúcsot darabszám tekintetében 2006 jelentette, 23 507 darab új autó értékesítésével. A Ford hazai története során ekkor szerezte meg először a második helyet a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon. Ezt követően, piaci részesedését évről évre növelve 2007-ben és 2008-ban, a válság előestéjén is sikerült megtartani második helyét. A piacvezető pozíciót épp a válság kellős közepén, 2009-ben szerezte meg a márka, amit sikerült megőriznie 2010-ben és 2011-ben is, a piac mélyzuhanása ellenére. 2012-ben minimális hátránnyal ugyan a második helyre szorult, ám 2013-ban már újra képzeletbeli dobogó legfelső fokán láthattuk, és nem volt ez másként 2014-ben sem, amikor a válság óta először haladták meg újra a Ford hazai értékesítései a 10 000 darabot.
Ennek köszönhetően idén, várhatóan az első félévben veszi át majd új autóját a 250.000-ik Magyarországon új Fordot vásárló ügyfél, amely alkalmomból a Ford meglepetéssel is készül majd jubileumi vásárlója számára.
Természetesen az évtizedekkel eladott autókból vélhetően már kevés van használatban, ennek ellenére a hazai utakon jelenleg közel 280 000 Ford fut, ami annak köszönhető, hogy (amint azt a www.hasznaltauto.hu által kiadott statisztikák is igazolják) a Ford az egyik legkeresettebb használt autó márka, és a leggyakrabban keresett nem prémium új, vagy újszerű állapotú használautó. Ez persze jó hír az új Fordot vásárlóknak is, hisz az élénk kereslet magasan tartja autójuk maradványértékét, amikor autójukat egy újra (remélhetőleg ismételten Ford-ra cserélnék). Utóbbira egyébiránt minden esély meg is van, hiszen a Ford rendelkezik a piacon az egyik legmagasabb újravásárlási aránnyal is, az ügyfélelégedettség magas szintjének köszönhetően.
„A visszaszámlálás elkezdődött, és izgalommal vegyes kiváncsisággal várjuk, hogy ki lesz idei 3.901-ik, egyben összességében 250 000-ik új Fordot vásárló magyarországi ügyfelünk, és vajon milyen modellt választ majd.” – fogalmaz Varga Zsombor, a Ford magyarországi PR és kommunikációs igazgatója.
„Házon belül már el is keztük törni a fejünket azon, hogy miképp tegyük ezt a nem mindennapi jubileumot emlékezetessé a 250 000-ik ügyfél és kollégáink száméra egyaránt.” – avat be a szakember mosolyogva.