Főoldal Bemutatók Ford Vezettük a Ford Transit Custom Active-ot: SUV jelleg, robosztus felépítés, kitűnő menettulajdonságok

Vezettük a Ford Transit Custom Active-ot: SUV jelleg, robosztus felépítés, kitűnő menettulajdonságok

Hazai menetpróba keretein belül vezettük a Ford Transit Custom-öt, Active felszereltséggel.

Természetesen a Transit/Tourneo vonalat is elérte a SUV-jelleg, ugyanis igény mutatkozott arra, hogy az egyébként kishaszonjárműként beskatulyázott modellpaletta kicsivel kommerszebb legyen, és a hétköznapi felhasználók számára is mutathasson újat.

Egyszóval „személyautósabb” lett a Transit és a Tourneo, annak ellenére, hogy a Trail verziók leginkább az olyan vállalkozások munkáját hívatottak segíteni, amelyek szélsőségesebb körülmények – mostoha terepviszonyok, nagy tönegű áruszállítás – közt dolgoznak nap mint nap.

Az Autóaddikt most a Ford Transit Custom Active-ot tesztelte a 2 napos hazai menetpróba keretein belül. A Kölnből érkezett tesztautó egy rövid tengelytávos, duplakabinos kisáruszállító volt, 2 literes MHEV EcoBlue dízellel, 170 lóerővel. Az MHEV rövidítésből látszik, hogy az autó mild hybrid hajtást kapott, ennek köszönhetően az agilitás, a menetdinamika masszívabb érzetet ad egy hagyományos 2 literes dízel hajtáslánchoz képest, valamint az üzemanyag-fogyasztáson is pozitívan tükröződik a jelenléte.

Ráadásul a németek műterhelést is elhelyeztek a tesztautóban, amely 700 kilogrammot nyomott. Mi ennek ellenére még terheltük egy keveset a hátsó tengelyt, úgy 50 kilogrammal. Nyilván nem oszt, nem szoroz, de legalább az illúziónk megvolt, hogy mi is pakolgattunk a raktérbe – még ha nem is 7 mázsányi súlyban mérve.

Szerdai Gábor, a Zöld Autószerviz tulajdonosa is véleményezte a Ford Transit Active-ot: elsősorban arra voltunk kíváncsiak, hogy miként látja az autó viselkedését ekkora terhelésnél. Viszonyítási alap van, hiszen Gábor nap mint nap szállít kishaszonjárművel hasonló súlyt, emellett sokat trélerezik, autómentőzik is.

Észrevételei szerint az autó stabilitása remek tudott maradni a nagyjából 750 kilogramm (a mi terhelésünkkel együtt a műterhelés) rakománnyal megpakolt Ford Transit Active. Masszívabb kanyarvételezéskor sem lehetett kizökkenteni a futóművet, egyszerre maradt kemény és lágy; a hátsó traktus rugózása mindenképp komfortosnak hatott nem meglepő módon terhelés mellett. A 170 lóerős MHEV dízel elfogadható nyomatékkal mozgatta az összességében a 2.5 tonna körüli súlyt (autó önsúlya plusz terhelés), bár Szerdai Gábor szerint elfért volna még némi forgatónyomaték-leadás.

A Ford tehát bemutatta a Transit és Tourneo modellek új, kemény útviszonyokhoz tervezett Trail és Active változatait, amelyek most érkeznek be a magyar márkakereskedésekbe.

Az új Transit Trail és Transit Custom Trail modelleket kifejezetten arra tervezte a Ford, hogy a keményebb munkakörnyezetben is jól teljesítsenek, ezért az elsőkerékhajtású Transit és Transit Custom kivitelekben új, részlegesen önzáró, mechanikus differenciálmű (mLSD) javítja a tapadást, illetve elkészült a Transit új, Intelligens Összkerékhajtással felszerelt változata is.

Exkluzív külső és belső felszereltség biztosítja, hogy a Transit Trail és a Transit Custom Trail felhasználói még a nehéz körülmények mellett is számíthatnak autójuk kényelmére és praktikumára.

A Transit Custom és a Tourneo Custom új Active kivitelei arra készültek, hogy támogassák a privát és az üzleti felhasználók aktív életstílusát; ezt szolgálják a karosszéria kiegészítő védőelemei, illetve a járművekhez megrendelhető mLSD, ami javítja a kerekek tapadását a laza, csúszós vagy felázott utakon. A SUV-hangulatú külső kiegészítők nemcsak a járművek megjelenését teszik hatásosabbá, hanem kifejezetten praktikusak is, ha a vezető letér a járt útról.

“Az Active és Trail modellek jól példázzák, milyen sokoldalú is valójában a Transit-kínálat,” vélekedett Bagyó Dávid, a Ford Magyarország haszongépjármű igazgatója. “Mindenki megtalálja az igényeihez megfelelő Transitot – legyen az akár egy vállalkozó, aki gyakran az aszfaltos utaktól távol végzi a munkáját, vagy egy olyan család, amely kalandra termett autót keres.”

Az Active felszereltségű autók köre 2020 második felében tovább bővült, október végétől már a kisebb méretű Transit Connect Active és Tourneo Connect Active modellváltozatok is megrendelhetőek. 

Trail: minden helyzetre

Az új Ford Transit Trail és Transit Custom Trail megújult, kemény külső megjelenését és még sokoldalúbb képességeit hasznosnak találják majd azok a sofőrök és üzemeltetők, akik az aszfaltozott utaktól távol, kihívást jelentő környezetben is használni szeretnék az autót.

A Trail változatok első-hátsó lökhárítójának alsó részét, valamint a karosszéria oldalát fekete védőelemek óvják. A matt fekete hűtőrács túlméretezett “Ford” felirata látványosan és egyértelműen jelzi, hogy ez a jármű bárhová képes eljutni; mindezt egyedi tervezésű, 16 colos könnyűfém keréktárcsák és az első ajtókon elhelyezett “Trail” emblémák egészítik ki. A Transit Custom modellek emellett még tetősíneket és oldalsó fellépőket is kapnak.

A fokozott tapadásról többféle hajtáslánc gondoskodhat. Az elsőkerékhajtású Transit és Transit Custom Trail modellek alapfelszereltsége az mLSD, a Transit Trail pedig Intelligens Összkerékhajtással is megrendelhető, ami a keményebb terepeken és a legrosszabb időjárási viszonyok közt is magabiztosan mozgatja az autót.

A hajtáslánc-technológiák specialistájával, a Quaife vállalattal közösen kifejlesztett mLSD automatikusan a legjobban tapadó kerékhez irányítja a motor vonóerejét, így a Transit Trail és a Transit Custom Trail jobban használható a burkolatlan utakon, a murvás ösvényeken és a csúszós útfelületeken. A mérnökök a jármű Elektronikus Stabilitásvezérlési rendszerét is átkalibrálták, hogy összhangban működjön az mLSD-vel. Ugyanezt a technológiát már korábban is alkalmazták a Ford Performance modellek (például a Focus RS, a Fiesta ST és a Focus ST, vagy a napokban debütáló Puma ST) tapadásának és irányíthatóságának javítására, és mostanra bebizonyosodott, hogy használata nem rontja a jármű CO₂-kibocsátását vagy üzemanyag-fogyasztását.

A Transit Trail vásárlói az off-road körülmények között optimális tapadásra hangolt Intelligens Összkerékhajtást is megrendelhetik. A technológia az alapállapotnak tekintett hátsókerékhajtásból akár a vonóerő 50 százalékát is átirányíthatja az első tengelyhez, ha úgy érzékeli, hogy az útviszonyok és a vezető manőverei alapján nagyobb tapadás szükséges.

A Transit Trail modell Intelligens Összkerékhajtás technológiáját a műszerfalon található Üzemmódválasztó kapcsolóval aktiválható Csúszós út és a Sár/Kerékvályú beállítások egészítik ki. Az Intelligens Összkerékhajtáshoz egy AWD Lock funkció is tartozik, amellyel a nagyon rossz tapadású utakon 50:50 arányban osztható meg a vonóerő az első és a hátsó tengelyek között. A rendszer nem foglal el helyet a rakodótérből, vagyis a négykerékhajtású Transit Trail ugyanolyan mennyiségű árut szállíthat, mint a hátsókerékhajtású változat.

A Trail kiviteleket gazdagabb belső felszereltség jellemzi: az alapáron kínált bőr üléskárpitok nemcsak az utastér prémium minőségét erősítik, hanem strapabírók és könnyen tisztíthatók is. Az ugyancsak alapáras klímaberendezés a külső hőmérséklettől függetlenül komfortos környezetet teremt, a Quickclear fűthető szélvédő pedig jó szolgálatot tesz a fagyos téli napokon. Az alapfelszereltség része a motorosan behajtható külső visszapillantó tükör és az automatikus világítás is.

A 3000-3400 kg közti megengedett legnagyobb össztömegű Transit Custom Trail többféle (dobozos áruszállító, duplafülkés áruszállító és üvegezett) karosszériával, valamint kétféle tengelytávolsággal kapható.

A 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű kategóriában a Transit Trail többféle (dobozos áruszállító, duplafülkés áruszállító, üvegezett, szimpla- és duplafülkés önjáró alvázas) kivitelben és több tengelytávolsággal rendelhető meg.

Mindegyik Transit Trail és Transit Custom Trail modellt a Ford fejlett 2,0 literes EcoBlue dízelmotorja hajt, amely 130, 170 és 185 lóerős variánsokban áll rendelkezésre.

Emellett a Transit Custom Trail modellek a szegmensben egyedülálló 2.0 EcoBlue Hybrid hajtással is elérhetők 170 lóerős változatban. A 48 voltos mild hibrid technológia energiát nyer vissza a lassítás során, amit egy 48 voltos akkumulátor-csomagban tárol, és a jármű hajtásában hasznosítva tovább csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.

A sokoldalú Active

Az új Transit és Tourneo Custom Active modelleket SUV-stílusú kiegészítők, egyedi dizájn-megoldások, gazdagabb felszereltség és még praktikusabb kialakítás jellemzik. A kalandkedvelő életstílushoz kialakított, tágasabb teret és nagyobb szállító kapacitást kínáló Active változatok szervesen beleillenek a Ford Fiesta Active és Focus Active személyautókkal megkezdett terméksorozatba, mely sorozatban ebben a hónapban debütált az Ecosport SUV Active változata.

Az Active modellek különleges, SUV-hangulatú külső kiegészítőket kapnak, többek közt:

  • egyedi formavilágú 17 colos könnyűfém keréktárcsákat
  • jellegzetes Active hálómintás hűtőrácsot
  • kiegészítő védőelemeket a sárvédők peremén, a karosszéria oldalán, a hátsó lökhárítón és a tükörházon
  • tetősíneket

Az autó hátulján teljes szélességben végigfutó Active matricát a sárvédőket díszítő Active emblémák egészítik ki. Azok a vásárlók, akik a nagyobb kihívást jelentő útviszonyok közt is magabiztosan szeretnének autózni, mLSD technológiát is rendelhetnek a Transit Custom Active és a Tourneo Custom Active modellekhez.

Minden Active kivitel különleges kidolgozású utasteret rejt, részleges bőrkárpitozású ülésekkel, a Tourneo Custom Active változatban pedig kék műszerfal-megvilágítással.

A sokoldalú Tourneo Custom Active belső tere könnyen a pillanatnyi igényekhez alakítható. Az ülések variálásával megnövelhető az utasoknak vagy a csomagoknak jutó tér, sőt az ülések be is fordíthatók a konferencia-konfigurációba, vagy kiemelhetők az autóból, ha még tágasabb rakodótérre van szükség. Az ülések bekötési pontjai biztonságos kerékpár-rögzítő pontokként használhatók.

Az Active-sorozat motorkínálatában (modelltől és kialakítástól függően)170 és 185 lóerős blokkok szerepelnek. Mindegyik erőforráshoz kapcsolódhat automata vagy manuális sebességváltó; az opcionális mLSD a manuális váltókhoz rendelhető. A vásárlók számos karosszériaváltozat közül választhatják ki az igényeikhez és életstílusukhoz leginkább illő megoldást:

  • Tourneo Custom Active rövid és hosszú tengelytávolsággal, akár nyolc személy szállítására (a vezetővel együtt), mely elérhető mHEV változatban is, 185 LE-s teljesítménnyel
  • Transit Custom Active dobozos áruszállító rövid és hosszú tengelytávolsággal, 3000 kg megengedett legnagyobb össztömeggel

Az új Trail és Active változatokban is megtalálhatók azok a fontos fejlesztések, amelyeket 2019-ben vezetett be a Ford a Transit, a Transit Custom és a Tourneo Custom modellcsaládokban, vagyis többek közt a kevesebb üzemanyagot fogyasztó 2,0 literes EcoBlue dízelmotorok és az EcoBlue Hybrid 48 voltos mild hibrid hajtáslánc-opció, a FordPass Connect beépített modem, az utastér új megoldásai és a legmodernebb vezetéssegítő technológiák.

A Transit-család jelentős szerepet játszott abban, hogy tavaly – és immár zsinórban öt éve – a Ford lett Európa legnépszerűbb haszongépjármű-márkája.*

Magyarországon már több, mint 10 éve a Ford uralja a kishaszonjármű piacot, idén összesen 5452 gépjármű értékesítésével 31,75 százalékos piacrészesedéssel áll az élen, köszönhetően leginkább a legnagyobb darabszámú Nagy Van szegmenst magasan vezető Transit áruszállítók töretlen sikerének, ebben a kategóriában a Ford idén több, mint 2000 darabos értékesítéssel, 29,12 százalékkal vezet. A második legnagyobb Pick-up szegmensben szintén a Ford áll az élen a Rangerrel, melyből idén már 1702 darab talált gazdára.

A közepes Van szegmensben a Transit Custom 896 darabbal a versenytársakat messze megelőzve a szegmens értékesítésének 41 százalékát tudhatja magáénak. 

„ A pandémiás válság második hullámának közepén elmondható, hogy a Ford haszongépjárművei iránt nem csökkent a piacon tapasztalható mértékben a kereslet, természetesen visszaesést itt is tapasztaltak a Ford márkakereskedői, de köszönhetően a magasabb, azonnal elérhető készleteknek, valamint a vállalkozásokat kiszolgálni tudó ajánlatoknak, a mind a második, mind a harmadik negyedévben sikerült nemcsak megőriznünk piacvezető szerepünket, de növelni tudtuk a piacrészesedésünket is” – mondta el Bagyó Dávid.

ModellsorozatLegala-csonyabb CO2-kibo-csátás(g/km NEDC)  Legalacso-nyabb üzemanyag-fogyasztás (l/100 km NEDC)   Legalacso-nyabb CO2-kibocsátás (g/km WLTP) Legalacso-nyabb üzemanyag-fogyasztás (l/100 km WLTP)
Transit Trail 1445,52108,0
Transit Custom Trail1415,41837,0
Transit Custom Active1465,61867,1
Tourneo Custom Active1455,52037,7