Ismét menetpróbára voltunk hivatalosak, ezúttal a Peugeot magyarországi képviselete invitálta az újságírókat a budapesti Kopaszi gátra. Az esemény apropója a három esztendő után megújult Peugeot 208 volt alapvetően, de nyomokban megemlítésre került az faceliftes Peugeot Partner is (itt csak statikus bemutatót vezényeltek le a 208-as prezentációjának részeként).
Hamarosan részletesen is beszámolunk az új Peugeot 208, valamint a Peugeot Partner aktuális ráncfelvarrott változatáról, előtte azonban nézzük a tömör lényeget, mindazt figyelembe véve, ami a sajtótájékoztatón érdemben elhangzott.
Az új Peugeot 208 esetében újra a méret- és súlycsökkentés játszotta a főszerepet, ez került előtérbe az autók gyártásánál. Így sikerült elérni, hogy a Peugeot 208 új szériájából kerül ki a kategória legkönnyebb, mindössze 906 kilogrammot nyomó variációja is, ezáltal nem csak a legcsekélyebb súlyt könyvelheti el magának az autó, de a leginkább kompakt jelzőt is.
Ráadásul – saját tapasztalatok szerint is – az új Peugeot 208 kényelmi faktora vetekszik a középkategóriánál megszokottal, ezt tovább erősíti az alkalmazott számos technológiai újítás, megoldás (tolatókamera, érintőképernyő, és egyéb automatikák).
Fontos, hogy egy kompakt kisautónak optimális helykihasználása legyen. A Peugeot 208 esetében mindezt kifejezetten előtérbe helyezték a tervezőmérnökök a koncepciók papírra vetésénél, ugyanis a 285 literes, kategóriájában kedvező méretű csomagtartó mellé tágasnak tűnő helykínálati megoldásokkal is domborít a Peugeot 208.
A már megszokott apró méretű kormánykerék-kialakítás köszön vissza a megújult Peugeot 208-ban, remekül kézre esik, jó fogású, a kellemes vezethetőség részeként van jelen. A központi műszeregység emeltebb pozíciója miatt a legmagasabb kormányállásban ismételten jól kivehetők az információk, ehhez hathatós segítséget nyújt a nagy mérettel bíró érintőképernyő, mely utóbbit különösképp kedvelnek a vásárlók Magyarországon is. Nem véletlenül, tényleg remekbeszabottan informatív a rendszer.
Áttervezték a Peugeot 208 orr részét, a korábbi lebegő hatást hozó hűtőmaszk kiszélesítésre került, így elegánsabb és megkomolyodott külsőt kapott a formaterv ezen része. Szorosan idetartozik az újragondolt lámpabura-egység párosa is, valamint a hátsó traktus zárófényei is – itt 3D-s LED lámpaegységekkel találkozunk, oroszlánkarom sziluettet formázó megjelenítéssel. Ez utóbbi lett mára a Peugeot aktuális modellpaletta-képviselők védjegye.
Sok figyelmet fordított a gyártó a Peugeot 208 megújult modellcsaládjának külsejére is, ennek okán egy sokrétűen konfigurálható autó érkezett a kereskedésekbe. Újfajta keréktárcsákat, valamint három vadonatúj fényezést is rendelhetünk a kiválasztott négykerekűhöz; az Orange Power például egy feltűnő, figyelemfelkeltő árnyalat, fiatalos felhanggal, de például személyes kedvencünk a matt szürke opció, mely egy alaprétegre fújt matt rétegből épül fel, így még különlegesebb hatást adva az autónak. Egyébként történetesen pont egy ilyen megközelítésű modellt sikerült vezetnünk, igaz, a cikkhez készített fotókhoz egy másik delikvens állt modellt – annyi baj legyen, a lényegiség tulajdonképpen ugyanaz. Elég az hozzá, hogy a matt, fóliázott jellegű fényezés eddig a magasabb árfekvésű, alapvetően sportosított modellek kiváltsága volt, mostantól pedig elérhető a kiskategóriás alternatívák világában is. S ami talán a legfontosabb: gépi mosóban karcmentesen tisztítható, az UV sugárzásnak jól áll ellen, valamint a kisebb sérülésektől is tökélyre csiszoltan véd az importőr elmondása szerint.
S máris megérkeztünk a külső dizájn csomagokhoz is, melyekkel gyönyörűen alakíthatjuk kis saját ízlésünk szerint a frissen megvásárolandó Peugeot 208 modellt. Rengeteg variáció és opció közül lehet válogatni, lime-yellow, valamint menthol-white kombináció került terítékre a sajtótájékoztatón, ezek tovább is variálhatók, illetve van, és lesz még jó pár lehetőség.
Sokat fejlődött azalatt a 3 év alatt a technológia, amióta a Peugeot 208 megjelent a piacon. Vagy ha jobban tetszik, a már meglévő, jól bevált eszközök tökéletesítése volt a fő szempont pluszban, így a feljebb már emlegetett, javított érzékenységű és fényerejű tolatókamera, annak képminősége és pontossága, a városi vészfékező asszisztens (utóbbi 30 kilométer/órás sebesség alatt vészfékezi automatikusan a járművet, ha a szenzorok balesetveszélyt észlelnek) mind kifinomultabb szerkezetűek lettek többek közt.
Láttunk már, tapasztaltunk hasonlót: a MirrorLink technológia okostelefonjainkon futó alkalmazásokkal operál, egyfajta tükrözéssel (ahogyan a névben is benne van), úgyhogy a kocsi kijelzőjén futtathatjuk azokat az applikációkat is, amelyek a mobilunkra vannak telepítve. Ehhez persze szükségeltetnek az AppInCar, illetve a Carplay alkalmazások is, ezt iOStól, vagy Androidtól függetlenül letölthetjük ingyenesen a store-okból. Léteznek egyéb, konkrétan az autó infotainmentjéhez fejlesztett appok is, mint például parkolóhely és pozíciómegosztó alkalmazás, vagy épp internet alapú rádió.
Vessünk egy pillantást a motorizáltságra. Nem titkoltan a legnépszerűbb ismét a dízel, valamint annak variánsai lesznek, konkrétan az 1.6 literes, 120 lóerős BlueHDI erőforrás, mellyel egy jelentős rekordot is sikerült felállítani – a gyári 3 liter környékére pozícionált átlagfogyasztást sikerült alulmúlni, 2 liter környékére szorítva az üzemanyag-felhasználást, így egyetlen tankkal (42 liter) 2152 litert tettek meg. Illusztris eredmény, ez tény, mi viszont közel nem hoztunk ilyesfajta átlagot, pedig egy 1.6 literes, 120 lóerős Blue HDI erőforrással szerelt, matt szürke színben pompázó, hatsebességes manuális kéziváltóval szerelt modellt próbáltunk nagyjából háromnegyed órás időtartam alatt, városi körülmények közt. Jó dinamika, masszív nyomatékgörbe érkezett gyorsításnál, tényleges, 220 Newtonméteres forgatónyomaték-jelenléttel, mert ugye ennyi az szóban forgó egység aktuális adata. Direkt kormányzásával, kényelmével, kompakt méretével még mindig ideális városi autó a megújult Peugeot 208 – hamarosan részletes teszt alá vetjük, vélhetően hasonló felszereltséggel.
Peugeot 208 motorok, felszereltségek, csomagok, árazás: IDE kattintva.
Bővebb infó a Peugeot hazai honlapján, ITT.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony, Canon, Camera Kft. Utómunka hardver: Acer, ASUS