Évek óta emelkedik az értéke, ám ennyi pénzért még soha nem cserélt gazdát minden idők legizgalmasabb japán szupersportautója, a Lexus LFA. Az exkluzív sportautó egy Nürburgring-csomagos példányáért 1,6 millió dollárt, azaz 480 millió forintot adtak pár nappal ezelőtt. Ugyanitt a modell egy korai, hagyományos kiadása ugyancsak minden korábbinál drágábban kelt el.
Olyan kis példányszámban, és olyan rövid ideig gyártották, hogy a világnak jóformán felocsúdni sem volt ideje: mire a gyűjtők ráébredtek, micsoda kincs a Lexus első és eddig egyetlen szupersportkocsija, az LFA, a karbontestű kupé kifutott a gyártásból.
Stílusos volna leírni, hogy a modell piaci értéke ugyanolyan eszeveszett tempóban emelkedett, ahogyan V10-es szívómotorja gázfröccsre alapjáratról a leszabályozási határig (0,6 mp) ugrott, de ez nem lenne igaz: a Lexus-kereskedésekben még éveken át fel-felbukkantak a modell vadonatúj, nullkilométeres példányai, és ez mélyen tartotta a használtpiaci árakat.
Az évtized végére valamivel 900 ezer dollár fölé kúszott az autó értéke – a gyártó presztízsét és a típus korát tekintve ez kiemelkedő ajánlat, de sokan úgy érezték, jóval több tartalék van még a Lexus LFA-ban.
Volt is: pár nappal ezelőtt a világ egyik legnagyobb veterán luxusautó rendezvénye, a Monterey Car Week keretében megrendezett árverésen 1,6 millió dollárért, azaz közel 480 millió forintért cserélt gazdát a Lexus LFA egy késői gyártású (#303) példánya.
Ez nem csak a típus történetében példa nélküli összeg: soha egyetlen japán utcai autóért nem fizettek még megközelítőleg sem ennyit (kivéve a gyártók által felajánlott, jótékony célra elárverezett autókat). Az eddigi csúcstartó a Lexus LFA szellemi ihletadója: a Toyota 2000GT egy 1967-es példánya volt, amelyért 2014-ben 1,155 millió dollárt fizettek.
A hozzáértők számára nem meglepő, hogy az autó egy Nürburgring-csomagos kivitel volt. Ebből az alaposan átdolgozott (571 lóerőre növelt motorteljesítmény, gyorsabb sebességváltó, továbbfejlesztett aerodinamikai csomag, magnézium keréktárcsák, ültetett futómű) verzióból mindössze 64 darabot gyártottak, és csupán 25-öt exportáltak Észak-Amerikába.
Ebből a huszonöt autóból mindössze hármat rendeltek meg fekete fényezéssel, ami rendkívül ritkává – a fekete Alcantara / fekete karbon belső térrel együtt pedig különösen fenyegetővé – teszi ezt a konkrét példányt. Az árverésre bocsátott autót ráadásul épp csak bejáratták: előző gazdája nem egészen 1500 kilométeren át vezette.
Az autó külső és belső állapotát elnézve azonban ezt is letagadhatná: ritkán látni ilyen tökéletesen megkímélt járművet. Az már csak hab a tortán, hogy a vevő annak idején megrendelte (és most az autóhoz adta) a kifejezetten az LFA csomagteréhez méretezett bőröndszettet. A vételár emellett magában foglalt egy LFA asztali díszt, a kesztyűtartó megfelelő rekeszeibe illeszthető tollat és zseblámpát, valamint akkutöltőt és defektjavító szettet.
A legizgalmasabb kiegészítő azonban a Lexus vezetéstechnikai programját a mai napig koordináló versenyzőlegenda, Scott Pruett nevével fémjelzett Sparco kesztyű, amely – ha méretben megfelel az új tulajdonosnak – még bensőségesebb élménnyé teheti az ikonikus szupersportautó vezetését.
Az RM Sotheby’s aukciós ház ugyanezen árverésén a Lexus LFA egy másik példánya is kalapács alá került. Az alapkivitelű, 560 lóerős verzió a széria teljesen átlagos darabja, már ha mondhatunk ilyet egy szupersportkocsiról.
Viszonylag gyakori, ezüstmetál fényezését látványos belső színvilág dobja fel: a piros-fekete bőrkárpitozást fekete öltések, fekete Alcantara tetőkárpit, valamint a fekete gyári padlóra helyezett piros szőnyegek egészítik ki; a felületeket sötét magnézium és fényes fekete szénszálas panelek borítják.
Gyári bőröndök ehhez az autóhoz is tartoztak, emellett az eredeti, méretre szabott borítóponyvát, valamint egy lézergravírozású akril LFA-makettet is kapott autójához a szerencsés vevő, aki a maga nemében szintén rekord magas összeget fizettet a kocsiért: ez az első nem Nürburgring-csomagos Lexus LFA a világon, amelyre 819 ezer dollárt (kb. 245 millió Ft) áldozott egy gyűjtő.