A Nissan nem elégedett meg azzal, hogy a crossover kategória úttörőjévé vált, és ennek sikere a Qashqai és a Juke szárnyaló értékesítési eredményeiben tükröződött – most létrehozta a Juke-R-t, a legelső szuper-crossovert.
A jelenleg fejlesztési stádiumban lévő tanulmányautón jól látható a Juke vakmerő formája. A kiöblösödő kerékdobok, az átalakított első és hátsó lökhárítók valamint az egyéni, osztott hátsó szárny ugyanakkor jelzi, hogy itt nem a szokványos crossoverrel van dolgunk. Ez egy olyan Juke, amelyik azt képzeli magáról, hogy ő egy GTR-R, és erre jó oka van. Bár nem sorozatgyártásra készült, a közúti forgalomban való részvételre alkalmas, mégis egyszeri és egyedi tanulmányautó, amit a Nissan fejlesztett ki, és a vezető motorsport specialista, az RML épített meg a Nissan Európai Műszaki Központjának (NTC-E) közreműködésével.
A motorházfedél alatt a közvetlenül a Nissan zászlóshajóját jelentő szuper sportkocsitól átvett 3.8 l-es, dupla-turbós, V6-os motor rejtőzik. A csomagtér padlója alatt a GT-R hatfokozatú transaxle-kialakítású sebességváltója található, amelyből az első és hátsó kerekeket hajtó GT-R-négykerékhajtás és a kardántengely ágazik le. A négy kerékjáratot az erőteljes megjelenésű, 20 collos, kovácsolt könnyűfém RAYS kerék tölti ki.
A belső kialakítás trükkösen egyesíti a crossover- és szuper-sportkocsi jelleget. A Juke műszerfalát átalakították, hogy helyet adhasson a mérőműszereknek, óráknak és a GT-R 7 collos, egyénre szabható megjelenítést adó LCD-képernyőjének. A Juke ikonikus középkonzolja, melynek alakját a motorok üzemanyagtankja inspirálta, változatlan maradt, míg a belső tér fennmaradó része olyan, mint egy versenypályára szánt gépé. A két versenyülés az ötpontos biztonsági övvel együtt, valamint a jól láthatóan jelenlévő bukóketrec kielégíti a FIA biztonsági előírásait, az utóbbi ugyanakkor fokozza a karosszéria merevségét, ami hozzájárul a kiemelkedő menetteljesítmény eléréséhez.
„A Nissan Juke a piacon jelenlévő legizgalmasabb autók egyike. Merész crossover-designja Európa-szerte megragadta az autóvásárlók képzeletét; az értékesítés kezdetétől számított mindössze egy év elmúltával már több mint 100 ezres darabszámot ünnepelhetünk” – nyilatkozta Paul Wilcox, a Nissan Europe értékesítésért és marketingért felelős vezető alelnöke.
„A Juke tökéletesen alkalmas arra, hogy sportos változat alapjául szolgáljon, és a Juke-R fel is tárja ezt a területet. A közúton és a versenypályán egyaránt otthonosan mozgó Juke-R a Nissan modellpalettájának két legizgalmasabb autóját egyszerre jeleníti meg, és ezáltal kihangsúlyozza a Nissan-nál központi szerepet élvező műszaki innovációt. Ez az autó magasan túlszárnyalja majd az autóinkhoz amúgy alapfelszereltségként adott dinamikus vezetési élményt.”