Főoldal Újdonságok Volkswagen: 7 újdonság 2020-ban

Volkswagen: 7 újdonság 2020-ban

Magyarországon is stabil eredményeket ért el a Volkswagen 2019-ben közel 11 ezer autó kiszállításával.

Ezzel a Volkswagen 6,9 százalékos piaci részesedést ért el, amelyet idén 7,5 százalékosra növelne a márka. A szigorodó CO2-előírásoknak köszönhetően új időszámítás kezdődik 2020-ban az autógyártók életében, de erre reagálva a Volkswagen komoly modelloffenzívával, összesen hét újdonsággal készül az idei évre: érkezik a 8-as Golf és az ID család első példánya, az ID.3. Az értékesítésből jelentős szeletet hasíthatnak ki a hibrid modellek, éppen ezért a VW alapvetően ezekre a modellekre fókuszál.

A 2019 őszén életbe lépő WLTP szabályozás okozta nehézségek ellenére sikeres évet zárt tavaly a Volkswagen világszerte és hazánkban egyaránt. A Volkswagen-csoport 1,3 százalékos növekedéssel összességében 10,9 millió gépkocsit értékesített tavaly, a Volkswagen márka a globális eredményből 6,3 millió autó értékesítésével vette ki a részét.

Több kategóriában is az élen zárt a Volkswagen hazánkban

A hazai piacon a Volkswagen stabilan tartotta korábban megszokott piaci pozícióját, 10.897 értékesített autóval 6,9 százalékos piaci részesedést ért el a márka importőre a 157.906 darabos piacon. A Volkswagen több kategóriában is élen zárt 2019-ben, a Golf-kategóriának nevezett osztályban – értelemszerűen a Golffal – 14 százalékos részesedéssel lett első, és a nagycsaládos autótámogatásnak köszönhetően a C-méretosztály egyterűi között 21 százalékos részesedéssel első helyre került a Tourannal. A Passat és a Passat Variant a saját kategóriájukban 18,9 és 27,5 százalékos piaci részesedéssel végzett a dobogó legfelső fokán. Emellett az e-Golffal és az e-up! modellekkel – összesen 29,8 százalékos piaci részesedéssel – az elektromos autók mezőnyében is élen végzett a VW.

Az értékesítést nagyban befolyásolják a gazdasági, környezeti hatások

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének becslése alapján a piac várhatóan 150 ezer körül alakulhat 2020-ban is, és ebből a Volkswagen 7,5 százalékosra kívánja növelni a részesedését, mert tervei szerint közel 11.250 gépkocsit értékesíthetnek. Ehhez számos piaci tényező is hozzásegítheti a márkát, amelynek fontos alappillérei, hogy az elmúlt évek eredményei alapján stabil és kiszámítható a hazai autópiac, továbbá jövőre is elérhető lesz a hétüléses gépkocsikra vonatkozó családi autóvásárlási program. Az értékesítési eredményt növelheti az is, hogy az idei évben összesen hét új márkát vezet piacra a Volkswagen, és az is fontos tény, hogy mára sikerült a WLTP kapcsán tapasztalt gyártási nehézségeket rendezni; továbbá megérkezik az ID-család első modellje is, és a 2020-as labdarúgó Európa-bajnokság támogatójaként jelentős figyelmet kaphat a márka a nyár folyamán. Persze emellett nehezítő tényezőkkel is kalkulálnak: az idei értékesítési eredményekre hatással lehet a kedvezőtlen euró-forint árfolyam, illetve az is, hogy 2021-ben a még megengedő WLTP2-t a WLTP3 váltja, amely újabb kihívások elé állítja a márkákat.

„A jogszabályi változtatások jelentős feladatot adnak az autógyáraknak, ráadásul a környezetbarát technológia és a közlekedésbiztonsági előírásoknak megfelelő megoldások fejlődésével párhuzamosan a gépkocsik ára is nőhet, amelyre további hatással lehet a szigorú széndioxid szabályozás. Mint ismert, amelyik márka nem teljesíti flottaszinten a kilencvenöt gramm/kilométer CO2 kibocsátási átlagot, komoly büntetést fizethet. A Volkswagen mindenesetre felkészült az újabb kihívásokra, s ha minden terv szerint alakul, büntetés nélkül teljesítheti az idei évet.” – tájékoztatott Dalnoki Balázs, a Volkswagen márkaigazgatója egy sajtóreggeli keretében. – „Segítség, hogy ebben az esztendőben még a legrosszabb kibocsátással rendelkező öt százalékot kizárhatják a számításból a gyártók, jövőre azonban a WLTP három érkezésével már ezekkel is kalkulálni kell.” 

A Volkswagen modelloffenzívával készül 2020-ra

A modellbevezetések sorát a Volkswagen legnépszerűbb modellje nyitja meg az első negyedévben, várhatóan februárban érkeznek meg a 8-as Golf első példányai hazánkba. A nyolcadik generáció 1.0, 1.4, 1.5, 2.0 literes motorral lesz elérhető 110 és 320 lóerő közötti teljesítménnyel, amelyek között mild hibrid és plug-in hibrid változatot is konfigurálhatnak a vásárlók. A palettán 115-200 lóerős teljesítménytartományban 2.0 literes dízelekkel is készül a VW, illetve a hazai importőr fontolóra vette a CNG-s változat magyarországi bevezetését is. Az új Golf kezdetben Life, Style, R-Line és GTE felszereltséggel érkezik hazánkban, később a GTI és az R modell is várható. A felszereltség a jelenkor legmodernebb megoldásait kínálja, így például LED-fényszóró, digitális műszerfal, kulcsnélküli, akár telefonos ajtónyitás és indítás, sávtartó asszisztens és Front Assist, Discover Pro információs és szórakoztató rendszer, valamint a Car2X funkció is az extra listán sorakozik majd.

A wolfsburgi márka életében az idei esztendő másik fontos mérföldkövének az ID modellcsalád első példányának, az ID.3-nak a bevezetése ígérkezik. Az előzetes elképzelések alapján júniustól érkezhetnek meg azok a 1st Edition felszereltségű, első szériás példányok, amelyeket még tavaly foglalózhattak le előzetesen a magyar vásárlók. A 80 darabos kvóta akkor 7 óra alatt fogyott el, amelyre 1000 euró előleg befizetésével bárki jogosult volt. Az ID.3 szériamodelljeinek kiszállítása augusztustól/szeptembertől várható, és 48, 64 és 78 kilowattórás akkucsomaggal lesz kapható, várhatóan 330, 420 és 540 kilométeres hatótávolsággal. A felszereltségi szinteknél is három opció közül választhatnak az ügyfelek (Pure, Pro, Max). Szintén a második negyedévben kezdhetik meg a T-Roc Cabriolet értékesítését is, valamint a labdarúgó Európa bajnokság előtt a United egyedi felszereltségű modellek is piacra kerülhetnek.

A harmadik negyedévben érkezik a megújult Arteon, valamint annak kombi változata, az Arteon Shooting Brake, továbbá a legújabb Tiguan is. Az év utolsó három hónapjában pedig a Touareg R változata és a 8 Golf Variant bővíti a kínálatot. Az idén megjelenő modellek nagy része hibrid változatban is elérhető lesz, aminek köszönhetően a Volkswagen márkaigazgatója a sajtóeseményen úgy fogalmazott, hogy 2020-tól a VW hibrid gyártóvá lép elő. 

Jelentős kedvezményeket biztosít a Volkswagen a privát ügyfelek számára

„Az idei évet jelentős ártámogatással indítjuk, a kedvezményeink az e-uptól kezdve a Touaregig mindegyik modellünknél elérhetőek privát ügyfeleink számára. A Polo például ötszázezer, a T-Roc hétszázötvenezer, a hetes Golf kilencszázezer, a Touran egymillió, a Passat másfél millió forint kedvezménnyel hozható el márkakereskedéseinkből, ráadásul banki finanszírozás esetén további háromszázezer, a hetes Golfnál további ötszázezer forint árelőnyt is biztosítunk” – mondta el Dalnoki Balázs.

A márkaigazgató arról is beszámolt, hogy a Volkswagen egy olyan mobilitási ökoszisztémát kíván létrehozni Transform 2025+ stratégiájával, amely széles termékpalettával, megfontolt jövőképpel és új üzleti megoldásokkal teremt értéket egy hálózatba kötött világban. Dalnoki Balázs úgy összegezte, hogy a VW a programnak köszönhetően a tömeggyártók csúcsára kíván törni, ám a hosszú távú vízióban még fontosabb szerepet tölt be a VW 2050-re kitűzött karbonsemleges mobilitási célja is. Intelligens mobilitás, automatizált vezetés, összekapcsolt közösség és intuitív kezelhetőség – ezek a Volkswagen legfőbb innovációs területei, s ezek vihetik végig a márkát az átalakulás útján.

Volkswagen az EURO2020 hivatalos mobilitási partnere

A korábban megszokott szponzorációs együttműködésektől eltérő megoldásokkal készül az EURO2020 mobilitási partnereként a Volkswagen a 2020-as labdarúgó Európa-bajnokságra, amely keretében a szurkolók helyi mobilitását kívánja segíteni a márka. Az EB ideje alatt Európa 12 nagyvárosában jelenik meg a VW standja a szurkolói zónákban, ahol az új ID.3-at tekinthetik meg az érdeklődők; a főbb közlekedési csomópontokban Volkswagen mobilitás segítők terelik a drukkereket, de mobil és fix mobilitási információs pultokkal is készül a vállalat. Már most elérhető az EURO2020 okostelefon applikációja, amely abban is támogatást nyújt a mérkőzések idején, hogy például melyik megállóban szálljunk le az autóbuszról ahhoz, hogy a székünkhöz legközelebb eső bejárthoz juthassunk.