Nagyszabású és egyben rendkívül meggyőző, úgynevezett innovációs napot szervezett a Porsche Hungaria Volkswagen divíziója. Alapvetően nem 1, hanem 2 napos túrára voltunk hivatalosak, felölelve a márka jelenlegi szinte teljes személyautó-portfólióját, Golftól a Passaton keresztül a Tiguanig. Nem titkoltan a teljesen elektromos, illetve a plug-in hibrid hajtás (GTE) kapta a főszerepet.
Már csak azért is a teljesen tisztán elektromos és GTE modellek kerültek rivaldafénybe, mivel hazai premierjét is most tartotta a modellfrissítésen átesett, ciklusa második feléhez érkező Golf – amely az e-Golf és a „hagyományos” Golf tekintetében is tartogatott innovatív és merőben új opciókat. Az újdonságokról későbbi cikkeinkben számolunk be részletesen.
A túra stílszerűen a Hungaroringről indult, (onnan) nem túl távoli végcéllal; a helyszín a mátrafüredi Lifestyle Hotel Mátra volt. Ennek külön örültünk, ugyanis maga a környék kimondottan izgalmas a dimbes-dombos, erdős, kanyargós szerpentines mivolta révén, de a szálloda is az egyike kedvenceinknek. Úgyhogy adott volt minden, ami kellhet egy kellemest a hasznossal-jellegű program kivitelezéséhez.
Elsőként egy Volkswagen Tiguan 2 literes TDI motorral szerelt verzióra esett a választásunk, itt alapvetően az új infotainment rendszerre, valamint a 4MOTION Active Control-ra voltunk kíváncsiak. Előbbi rendkívül informatív, gyors, szem előtt tartva korunk csatlakoztathatósági igényeit – iOS, illetve Android rendszerű okoseszközöktől független a reakcióidő, optimalizálás. Végre elérhető a Car-Net online szolgáltatás is, mely révén valós időben tájékozódhatunk menet közben a legfontosabb információkról – például arról, hogy a navigált útvonalon merrefelé alakult ki időközben esetleges torlódás. A rendszer ennek megfelelően automatikusan útvonalat módosít, és megtalálja igényeiknek a legmegfelelőbbet.
A 4MOTION Active Control rendszerének köszönhetően szinte minden körülmény közt megtalálhatjuk a Volkswagen Tiguan-nak a legmegfelelőbb vezetési profilt. Mivel az időjárás eléggé zord volt az első napon, ezért pont kapóra jött a rendszer fontossága: miután Gyöngyöst elhagytuk, és már a szálloda felé vezető célegyenesben voltunk, masszívabb kanyarvételezésekkel is teljesen biztonságosan kezelte a rendszer a helyzetet, a kaszni stabil maradt, a futómű pedig acélkeményen dolgozott alánk – 3 személlyel utaztunk.
Nem sokkal érkezésünk után levezenyelték a sajtótájékoztatót is, melyet alapvetően az újdonságoknak szenteltek. Tehát vázolva lett az aktuális Volkswagen Golf, e-Golf, Golf GTE, Golf GTI Performance, valamint Golf R modellfrissítés, illetve a gyártó innovációs fejlesztéseiről és magáról a VW-jövőképről is átfogó ismertetetőt láttunk-hallottunk.
Mindezek után szakadó esőben indult a tesztvezetés. Már korábban rendszeresítettünk egy helyszínt, úton a Kékestető felé, ahol optimális körülmények tudunk autót fotózni – hasonló próbavezetések alkalmával már tettünk így. Fogtuk hát az egyik szabad e-Golf kulcsát, és mindössze 56 kilométeres range, valamint 2 utas társaságában nekivágtunk az emelkedőnek.
Érdekes módon a hatótáv mérsékelten csökkent, nagyjából 25 kilométert autóztunk, s leadásnál 43 kilométert mutatott a kijelző.
Azt persze vegyük hozzá, hogy a visszaúton a rengeteg fékezés, illetve motorfék által visszatermelt energia valamennyire azért szinten tartották a megtehető, hátralévő kilométerek számát – úgy, hogy nem spóroltunk az árammal, az útviszonyokhoz képest próbáltunk dinamikus közlekedést produkálni.
Első blikkre a megújult Volkswagen e-Golf agilisabb, kényelmesebben vezethetőbb és kiforrottabb lett, s természetesen a hatótáv is növekedett – a prezentáción elhangzottak szerint 300 kilométer körüli hatótávval érdemes számolni 1-1 feltöltés után.
Hazafelé, a második nap reggelén egy Volkswagen Beetle-re esett a választásunk. Ez elsősorban a gyengébbik nem szíveit dobogtatja, nem is volt kérdés, hogy hölgy kollégáink csaptak le a a vezetés lehetőségére azonnal.
Úgy, hogy alig tudtak egymással dűlőre jutni annak tekintetében, hogy ki, meddig és mikortól vezesse az autót; természetesen minden megvolt ahhoz, hogy mély benyomást tegyen rájuk a Beetle – a belső felszereltség, a könnyed vezethetőség (DSG automataváltóval felszerelt tesztautót kaptunk), s nem utolsósorban a piros színválasztás – hasonló stílussal és árnyalatokkal a beltérben is.
E téren történt észrevételeink, valamint maga a Volkswagen Innovációs Nap beszámolója a Szépségnapló.hu-n olvasható hamarosan.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, EPSON, QNAP, AOC, Philips, MyActionCam, Canon, Camera Kft. Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte