A Xiaomi újabb mérföldkövet ért el az autóiparban. Az SU7 Ultra, a vállalat csúcskategóriás elektromos sportautója, rekordidő alatt érte el az éves eladási célját. A modell iránti kereslet olyan intenzív, hogy két óra leforgása alatt tízezer darabot adtak el belőle.
Meglepő árazás és lenyűgöző teljesítmény
A Xiaomi vezérigazgatója, Lei Jun kijelentette, hogy céljuk a luxusautók elérhetőbbé tétele. Ennek jegyében az SU7 Ultra végleges ára jelentősen alacsonyabb lett az előrendelési árnál:
- Előrendelési ár: 815 ezer jüan (kb. 43 millió forint)
- Végleges ár: 530 ezer jüan (kb. 28 millió forint)
Az SU7 Ultra műszaki adatai lenyűgözőek:
- Teljesítmény: 1548 lóerő
- Nyomaték: 1770 Nm
- Gyorsulás (0-100 km/h): 1,98 másodperc
- Végsebesség: 359 km/h
- Hatótáv: 620 km (CLTC szerint)
Rekordgyorsaságú eladások
Az előrendelések február 27-én este indultak, és az érdeklődés minden várakozást felülmúlt:
- 10 perc alatt: 6900 rendelés
- 2 óra alatt: 10000 rendelés
A vásárlók két foglalási opció közül választhatnak: 20 ezer jüan visszatéríthető, vagy 40 ezer jüan nem visszatéríthető foglaló. Az utóbbi választásával a vevők hamarabb juthatnak hozzá az autóhoz.
Nemzetközi terjeszkedés a láthatáron
A Xiaomi SU7 Ultra nemzetközi premierjét a barcelonai Mobile World Congress-en tartják, ami arra utalhat, hogy a vállalat európai piacra lépést tervez. Bár konkrét információk még nem állnak rendelkezésre, a lépés izgalmas kilátásokat ígér az európai autórajongók számára.
Az SU7 Ultra sikere nem meglepő, hiszen az alap SU7 modellből tavaly közel 140 ezer darabot értékesítettek. A Xiaomi ezzel bizonyítja, hogy komoly versenytársként lépett be az elektromos autók piacára, és készen áll arra, hogy felvegye a versenyt a hagyományos luxusautó-gyártókkal.