A Yard Built platform egy újabb együttműködést indított el a Yamaha XV950 izgalmas átalakítására.
A svájci GS Mashin fiatal csapata színre lép, hogy a népszerű Sport Heritage gépet egy teljesen egyedi köntösbe öltöztesse. A végeredmény, a Yard Built XV950 „ULTRA” egy totális átalakulás, merőben új elképzeléssel és stílussal bővítve a Yard Built termékcsaládot.
A három éve Tom Mosimann, a „Niners” tagja által alapított GS Mashin a visszafogott kézzel készült munkákat feltűnő, új dizájnötletekkel ötvözi. Kisméretű berni műhelyében Tom azon dolgozik, hogy igazán egyedi motorokat építsen, amelyek mind a funkcionális, mind a műszaki követelményeknek eleget tesznek, így az általa épített gépek teljes egészében menetkészek, nem csak kiállítási tárgyak.
Ez alól a Yard Built XV950 ULTRA sem kivétel. A hagyományos XV950-hez képest teljesen eltérő kinézetű, a szó valódi értelmében, egyedi építésű gép követi a Yard Built alapelveit, azaz az ötlet megvalósításához nem vághatják át a vázat, és hegesztést sem alkalmazhatnak. A gótikus építészet által ihletett motornál Tom azon dolgozott, hogy egy alacsony, sportos kinézetű gépet építsen nagyméretű, vékony kerekekkel és bilincses kormányrúddal, feltűnő színösszeállításban.
„Imádom, amit Tom művelt az XV-vel” – nyilatkozta Shun Miyazawa, a Yamaha Motor Europe termékmenedzsere. „Rendkívül örülök, hogy a teljes mértékben radikális kinézet ellenére figyelembe vette alapelveinket, miszerint egy egyedi építésű motornak meg kell őriznie legfontosabb tulajdonságát, a vezethetőséget. Megőrizte az XV950 lelkét, miközben teljesen egyedi kinézetbe csomagolta, anélkül, hogy a vázon bármilyen vágást vagy hegesztést végzett volna. Ami szintén lenyűgöző, hogy a munkáinak 95%-ához mindössze néhány szerszámot, egy sarokcsiszolót, egy zsák homokot és egy kalapácsot használ!”
A Yard Built XV950 ULTRA burkolata 1,5 mm-es acéllemezből készült kézzel, a rögzítőelemek pedig rozsdamentes acél csőből lettek levágva. A kisméretű Bates fényszóró az idomon belül kapott helyet, amelyet két Highsider irányjelző egészít ki. Az egyedi üzemanyagtartály szintén 1.5 mm-es acéllemezből, kézzel készült, amelynek a felső részét sajtolással alakították ki. Az alsó rész az eredeti XV950 üzemanyagtartályából lett levágva. A gép egyik kiemelkedő eleme a K-Tech által épített letisztult hátsó felfüggesztés-prototípus, amely a K-Tech védjegyének számító Bullit egységeken alapszik.
A kézzel készített farokrész egy Shin Yo hátsó lámpaegységet ölel körül, míg az ülés a Jose Rey Saddlery által szintén kézzel készített, bőrből készült munka. A gyönyörű, alumínium felső villakoronát az Asic Robotics készítette. Kinézete rendkívül letisztult, hiányoznak róla a kormányrúdemelő furatok. A kerekek igazi mesterművek. Az eredeti kerékagyakat felhasználva a hátul lévő 18 colos és az elöl található 21 colos keréktárcsák új küllőket és ABS-rendszert kaptak.
A végeredmény kiemelkedő. Egy újabb, teljes mértékben egyedi modell a Yard Built termékpalettáján, amely révén a GS Mashin megszilárdította pozícióját az egyedi építőműhelyek között.