A Ford Európa immár minden európai gyártólétesítményében elérte, hogy az üzemek hulladék-kibocsátása nullára csökkenjen, így évente 6.000 tonnával kevesebb hulladék kerül a lerakókba, mint 2011-ben. Ez a mennyiség megfelelt egy 12.500 lakosú kisváros hulladéktermelésének – a Ford viszont ma már egyáltalán nem terheli hulladékkal a környezetet, miközben 1,2 millió autót készít évente Európában.
A hulladék-kibocsátás nullára csökkentésében számos innovatív megoldás játszik szerepet: a brit Dagenham üzemben például brikettálják a forgácsoló gépek hűtővizének iszapját, így a gyártási folyamat során újrahasznosítható a benne lerakódott olaj. A spanyolországi Valencia üzemben a reciklálásra már nem alkalmas hulladékot alternatív energiaforrásként hasznosítják.
“Egy sor olyan eljárást vezettünk be, amelyek nemcsak jelentős mértékben csökkentik, hanem teljesen meg is szüntetik gyártólétesítményeink hulladék-kibocsátását. Ez az eredmény nagyszerű alapot biztosít a továbblépéshez, például a víz- és energia-felhasználás további mérsékléséhez, így a Ford még közelebb juthat globális fenntarthatósági célkitűzéseinek eléréséhez,” mondta el Andrea Reiss, a Ford Európa környezetvédelmi minőségellenőrző irodájának vezetője.
A zéró hulladék-kibocsátású gyárak sorában a spanyolországi Valencia és a romániai Craiova üzem a két legújabb létesítmény; mellettük a franciaországi Bordeaux, az angliai Bridgend és Dagenham, valamint a németországi Köln és Saarlouis üzemek szerepelnek még e listán.
A Ford nemrégiben tette közzé 2016-os Fenntarthatósági Jelentését, amelyben a vállalat beszámol globális eredményeiről a fenntartható gyártás, a fenntartható beszállítói lánc, valamint a minőség és biztonság területén. A Ford mély elkötelezettséggel törekszik arra, hogy felelős üzletmenetet folytasson, amely egyaránt hasznos vásárlói, munkatársai és a társadalom minden tagja, valamint bolygónk számára
A Ford 2015-ben vezette be a Gyártási Rendszer részét képező új Energiamenedzsment Operációs Rendszert, amelynek segítségével az energiagazdálkodásért felelős csapat felmérheti a gyárak energiaszükségletét, és távolról szabályozhatja az energia- és fűtési rendszereket. Ez is fontos szerepet játszik abban az energia-stratégiában, aminek eredményeképpen a Ford a 2011-es szinthez képest mára 25 százalékkal – vagyis évente 800 gigawattórával – csökkentette áramfelhasználását. 2013 és 2015 között a Ford a vízfelhasználását is jelentősen mérsékelte (egy autó gyártásához a korábbi 4,04 helyett már csupán 3,81 köbméter víz szükséges), akárcsak a széndioxid-kibocsátását, ami egy legyártott autóra vetítve 0,78-ról 0,72 tonnára csökkent.